דפים

יום שני, 9 בספטמבר 2024

"היום בתניא" יום ב' ו' אלול

 

"היום בתניא"  יום ב'  ו' אלול
"אגרת הקדש" 
המשך פרק י"ב (עמוד קי"ז למטה)
שנה מעוברת

המידות המקוריות של המלאכים:
נקדים, שכדוגמת המידות שבאדם, שגילויים הוא בהתאם לאור המאיר בהם, הנה, כן גם במידות העליונות (שבאצילות), ישנו המצב שבו כל מידה מתפקדת כתכונתה הטבעית.
 וישנו המצב שבו המידה מתגלית לאחר שנמשך בה אור נעלה מהמוחין העליונים שבסדר ההשתלשלות, או אור נעלה מזה הנמשך מהכתר.
ולעניננו, מה שאמרו שהמידות חסד וגבורה הנמשכים למלאכים "הן מידות נגדיות והופכיות זו לזו",  המדובר הוא "כשהן בבחינת מדות לבדן" - כפי שהן במקורם, כשלא מאירים בהם המוחין העליונים.
...
עשית השלום בין המלאכים:
השלום בין מיכאל וגבריאל בעלי המידות המנוגדות, אינו נעשה מעצמו, אלא על ידי פעולה מיוחדת של הקב"ה, בגלותו להם אור עליון  - אור מיוחד, מבחינת ה"אור אין סוף" שלמעלה מעלה מבחינת חב"ד דאצילות (המהווים מקור למידות שמהם נמשכת החיות המקורית של  שרי המים והאש, מיכאל וגבריאל).
"ואזי" - עקב גילוי זה, תחילה "המידות הנגדיות של מיכאל וגבריאל, נכללות במקורן ושרשם והיו לאחדים ממש ובטלים באורו יתברך".
ובהמשך, הם מגיעים למצב שבו הם מתמזגים - ובהגיע האור העליון עליהם דרך מידת הרחמים "הנקראת בשם תפארת",  הנה "מתמתקים הגבורות בחסדים", ותפקודם של המלאכים  מעתה (לאחר עשית השלום ביניהם) הוא כמובן לגמרי אחרת.
...
בעקבות הצדקה:
בהמשך מסביר רבנו, כי גילוי אור נעלה זה העושה שלום במרומיו בין המלאכים, אינו תמידי, והוא מופיע לאחר הצדקה שהיהודי עושה - בהשפיעו חיים חן וחסד למי שאין לו משלו כלום, בהחיותו רוח שפלים.
......
חבר  נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב יקותיאל גרין  ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן  ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. 

🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.