דפים

יום שני, 2 בספטמבר 2024

מינוי שמזעזע את ויזניץ שיכון - סכנה נוראה!!!


 מאת ויזניצאי

בליל תשעה באב בחצות לילה התרחשה רעידת אדמה שהורגשה כמעט בכל רחבי הארץ ובחסדי שמים ללא נפגעים.

שעות בודדות לפני כן כשעם ישראל מתכונן לסעודה המפסקת התרחשה רעידת אדמה בעולם הישיבות היהודי, עם הבשורה על מינוי של וועדה חינוכית וקבלה לישיבה חדשה שנפתחה בימים אלו, ישיבת לצעירים 'אהבת ישראל' באלעד, בראשות הוועדה החינוכית יעמוד מי שהיה עשרות שנים ראש ישיבת ויזניץ דמשק אליעזר בהר נוף בירושלים הלא הוא הרב אפרים טסלר אביו של חבר הכנסת יעקב טסלר. 

זה לא המקום לפרט האם יש פגם למינוי של האיש הזה, רק רצינו לסבר את האוזן איך קורה כזה מינוי שמזעזע את אמות הסיפין בעולם הישיבות ובפרט בתוך ויזניץ, את מטרת הקמת הישיבה החדשה כל בר דעת מבין זה לא בגלל מחסור בישיבות אלא בגלל שהישיבה הקיימת של ויזניץ באלעד לא סרה למרותו של רב הקהילה החדש בן האדמו"ר, ולכן הוא החליט להקים ישיבה חדשה תחת מרותו וחסותו, הורי הבחורים לא קפצו על המציאה אבל כשמישהו דואג לאינטרסים חלק מהבחורים שנרשמו לישיבות אחרות של ויזניץ נותבו לשם בניגוד לרצונם, על זה ההורים הסכימו לשתוק אבל כששמעו על המינוי החדש הם מתאגדים לביטול המינוי.

ועכשיו השאלה מה ראה רב הקהילה החדש למהלך כזה שיוביל רק התנגדויות, התחייבות של רב הקהילה החדש לח"כ טסלר כמי שהולך באש ובמים יחד עם הרב החדש של ויזניץ באלעד נגד כל מקבלי ההחלטות בויזניץ.

כזכור לפני שנה מונה סגרה"ע בני ברק יהושע מנדל להיות הנציג הפוליטי של ויזניץ ולהביא להסכמים בכל רחבי הארץ אבל אז התהפך הרב החדש והחליט שבאלעד הוא רוצה ללכת נגד כל הציבור האשכנזי ולחבור למועמד הספרדי כי ראש העיר לשעבר ממושמע לרבני הקהילות הוותיקות של ויזניץ בעיר ולא אליו ועל זה הוא לא הסכים לעבור בשתיקה. 

באותו הרגע הוא החליט להפוך את הקערה ולנסות להרחיק את הכוורת הפוליטית שהיו סביבו וחשבו אחרת ממנו בראשם סגרה"ע בני ברק יהושע מנדל יחד עם מקבלי ההחלטות י.ב., י.ש.מ., ח.מ.כ., י.ג. פ.מ., ש.ש., ב.פ., ש.ז., ועוד, היחידים מהכוורת הפוליטית של ויזניץ שנשארו נאמנים לרב החדש הם ח"כ טסלר וצוות לשכתו ש.ש., ח.מ.ו., ב.ג. בעקבות הנאמנות היה נדרש שהרב החדש יחזיר טובה לח"כ טסלר על הנאמנות נגד דעתם של כל מקבלי ההחלטות בויזניץ, על הצעד הזה של מינוי אביו של טסלר לוועדה חינוכית של ישיבה לצעירים אף אחד לא חלם. 

ההורים כאובים וכועסים, הם מבינים שיש כאן מהלכים פוליטיים על חשבון חינוך ילדיהם אבל יש דברים שהם אינם יכולים לעבור על סדר היום ולכן הם עשו ויצעקו, הצעקה שלהם נשלחה בנציגות מיוחדת לחלדודנא שם שוהה האדמו"ר מויזניץ, אבל כמובן שם היה כבר מי שדאג שאותו נציג ההורים לא יוכל להיכנס לאדמו"ר ולשתף אותו בגזירה החדשה. 

אתם חושבים שזה הכל? ביממה האחרונה מסעיר סיפור חדש את ויזניץ, מישהו הגיש נקמה מתוקה באחד ממקבלי ההחלטות בויזניץ שלא הלך בתלם לפי רצונות הרב החדש, וגם כאן הנקמה היא לא ישירה אלא באביו של אותו אחד, מי יסבול מאותה נקמה? עשרות בחורי ישיבה של ויזניץ! 

לאחר שנאמת את כל המידע עם הבחורים וההורים שהולכים לסבול בגלל אותה נקמה, הציבור יוכל לשמוע אותה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.