דפים

יום שלישי, 24 בספטמבר 2024

צימוקים

 

✅ ארי כהן ב'המחדש': הגאון רבי קלמן בר אינו מזוהה עם מגזר ספציפי ובשל כך רבים רואים במועמדותו לרב הראשי כדמות מאחדת ברקע התקופה המורכבת בין המגזרים בישראל. את יכולתו המיוחדת לאחד בין המגזרים הוכיח הרב בר במהלך עשר שנות כהונתו ברבנות העיר נתניה. חילונים ודתיים כאחד מרגישים שהוא רב שמבין לליבם, יודע לקרב לבבות ולהנגיש את ההלכה לכל אחד, ללא ויתור על סעיף קטן אחד חלילה

✅ עוד מכהן ב'המחדש': לאחרונה מתגבשת ההחלטה בבתי גדולי ישראל הליטאים, לתמוך במועמדותו של הרב בר, בשל יכולתו לאחד בין הקהילות בישראל בתקופה של קרע נוראי, וזאת מבלי לוותר חלילה על דרישות ההלכה :

✅ הבחירות לרבנות הראשית: עיתונאי בכיר מסר לאמברגו, כי עוזרו של ינקי דרעי  במחלקת משאבים בסוכנות היהודית, דודו עמר, המשמש גם כמנהל לשכת הראשל"צ הגר"י יוסף, מפעיל מערך שלם, שכל מטרתו הוא לסכל את בחירתו של אחד המועמדים המובילים לתפקיד הראשל"צ. - הכוונה לסכל את בחירת הרב דוד יוסף

✅ הבחירות לרבנות הראשית: הגאון רבי משה חיים לאו לאבי בלום במהדורה המרכזית ב'קול חי' - "הקשר הישיר עם חברי הגוף הבוחר והתמיכה הרחבה שלהם יחד עם תמיכה של גדולי התורה גם ממועצת חכמי התורה וגם מגדולי התורה נוספים היא התמיכה הגדולה ביותר שיכולה להיות".

✅ עוד מהגאון רבי משה חיים לאו לבלום ב'קול חי': "אנשים לא תמיד מודעים לחשיבות תפקיד הרבנות הראשית, הרבה גופי תורה תלויים בה בכל פינה. אני חי בעיר שאינה חרדית. הציבור מתייחס לרבנות כאל מוסד מקודש שקובע להם את אורחות החיים. רב צריך להיות מחבר ומגשר ולא מפריד. המהר"ם שיף אומר שתפקידו של רב הוא לעשות שלום - "ורב שלום בנייך".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.