דפים

יום שישי, 6 בספטמבר 2024

יעקב מרדכי הגר סילק בחורים בני 19 מישיבת ויזניץ באלעד בנימוק שהם עדיין לא התחתנו - מלחמת עולם בויזניץ

 

*חדש ימינו כקדם – עשרות בחורים נזרקו מהישיבה בויז׳ניץ בראש חודש אלול*

בעוד המוני עמך בית ישראל פותחים את הזמן החדש בהיכלי הישיבות ברחבי הארץ, בישיבה חסידית אחת עשרות בחורים נזרקו מהישיבה הביתה.

מי זרק אותם לרחוב? לא ראש הישיבה ולא רב החסידות, אז מי כן? הכל התחיל בסוף חודש תמוז, כאשר בחורים בני 19, שכל חטאם הוא שטרם התארסו, תלמידי שיעור ד' בישיבה גדולה ויז'ניץ באלעד, נזרקו לרחוב.

ההוראה לא הגיעה מראש הישיבה, הרה"ג רבי אליעזר שלומוביץ, אלא ממשגיח הישיבה אלי אפל, היחיד מצוות הישיבה שנשמע להוראות הרב החדש של ויז'ניץ באלעד. יתר אנשי הצוות נשמעים לרב חסידי ויז'ניץ, בנו הגדול של מרן אדמו"ר מויז'ניץ שליט"א.

הרב החדש קיבל פניות רבות מאחיו הגדול שתמה על ההחלטה לזרוק בחורים רק כי לא התחתנו, אך התשובה שקיבלו ההורים מהרב החדש הייתה: "אלעד היא שלי, אני אעשה שם מה שאני רוצה. אני לא מתערב במוסדות בבני ברק, אל תתערבו במוסדות באלעד".

מי פרסם את תוכן השיחה? מדוע האח הגדול לא שומר על כבוד אחיו הקטן? התשובה פשוטה: הרב החדש באלעד מפרסם בעצמו את השיחות, כדי להוכיח את שליטתו באלעד. מבחינתו, מי שלא נשמע להוראותיו מוזמן להתיישר או לעזוב.

חסידי ויז'ניץ, צעירים ומבוגרים, מזועזעים מהפרשה הזו, המצטרפת לסיפורים נוספים שזעזעו את הקהילה לאחרונה. זוכרים את מה שקרה בויז'ניץ בשנת תשד"מ, כשהאח הצעיר פעל להרחיק את אחיו הגדול, עד שמרן הישועות משה זצוק"ל נאלץ להרחיק את בנו הגדול למען דרכי שלום.

ביום שישי, א' אלול תש"ס, הגיע האדמו"ר ממרכז ויז'ניץ לישיבה הגדולה בהר נוף, לאחר ששמע שאחיו הגדול, מרן אדמו"ר מויז'ניץ, מתכנן להגיע לשבת ב' אלול, יומא דהילולא של האדמו"ר בעל הדמשק אליעזר זיע"א, במלון המרכזי בירושלים. כששמע שהבחורים מתכוונים ללכת לטיש של אחיו, הוא התפרץ בזעקות: "הישיבה הזאת שלי! מי שילך לטיש – יעוף מהישיבה!".

*חדש ימינו כקדם: הסכסוך חוזר לויז'ניץ*

הבן הצעיר של מרן האדמו"ר מויז'ניץ מתלונן כי אחיו הגדול נהנה מבניין ענק ומפואר שלא עמל עליו. רבים תוהים – האם כל ההשקעה בבית ויז'ניץ הייתה לכבוד החסידות או לכבודו האישי?

הפילוג בויז'ניץ מתרחב. לצד ממלכת ויז'ניץ העולמית, קמה ממלכה חדשה בויז'ניץ אלעד, שאינה קשורה לאיגוד מוסדות ויז'ניץ. הרב החדש באלעד הודיע לאחרונה שהתרומות למוסדותיו הפרטיים יגיעו ישירות אליו, במקום לאיגוד, גם אם הדבר יביא לקריסת מוסדות ויז'ניץ בעולם.

המלחמה השקטה בין האחים החלה עם מינויו של האח הגדול לרב אב"ד ויז'ניץ. כשהאלפים עברו לברכת השנים אצל האח הגדול, האח הצעיר ניסה לחסום כל פתרון אפשרי. בסופו של דבר, נאלצו להשתמש בביתו של אביהם, שם קיבל האח הגדול את הקהל. בשנה שעברה ניסה האח הצעיר לכפות על ההנהלה להקצות לו חדר סמוך, אך רוב הציבור דילג עליו.

הפילוג מתפתח, והמאבק בין האחים אינו מתמצה רק בשאלות של כבוד, אלא גם בשליטה על מוסדות החסידות והקהילה.

*המשך יבוא…*

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.