דפים

יום שישי, 16 באוגוסט 2024

ניצחון למאיר רפאל חי ביטון בתביעת לשון הרע שהגיש כנגד פקח ביחידת ההונאה בכשרות ברבנות הראשית לישראל

 



פרסום ראשון: ניצחון למאיר רפאל חי ביטון בתביעת לשון הרע שהגיש כנגד פקח ביחידת ההונאה בכשרות ברבנות הראשית לישראל. 

הפסד לרבנות הראשית לישראל בית המשפט דחה את התביעה שכנגד שהגיש הפקח כנגד ביטון. 

באפריל 2020 הגיש מר אסף ענבר (מפקח בכיר ברבנות הראשית לישראל) תביעת לשון הרע כנגד מר מאיר ביטון ואיתמר כהן. ת.א 3324-04-20 במקביל מר מאיר ביטון הגיש תביעת לשון הרע כנגד מר אסף ענבר. ת.א. 38021-04-20 ההליך נוהל במשך 4.5 שנים, לאורך כל הליך הציע בית המשפט כי התביעות יימחקו באופן הדדי, והצדדים יתנצלו זה כלפי זה, מאיר ביטון הסכים ואף עשה זאת, ואילו מר ענבר סירב בתוקף ועמד על פסק דין.

לאחר סיום הליך הוכחות ובשל מחדליו, חויב מר ענבר פעמיים בהוצאות, בתחילה 1,500 ₪ ובהמשך חויב בעוד 2,000 ₪ סה"כ 3,500 ₪ שולמו הוצאות לטובת מר ביטון.
ניתן פסק דין, כי התביעה שהגיש מר ענבר כנגד מר ביטון נדחתה!(כנגד מר כהן נתקבלה בחלקה). 

ואילו התביעה שהגיש מאיר ביטון כנגד אסף ענבר, חויב מר ענבר לשלם למר ביטון עוד 9,000 ₪ בתוספת ל- 3,500 ₪ הוצאות שכבר שילם. סה"כ קיבל מאיר ביטון מהרבנות הראשית פיצוי בסך 12,500 ₪.

בית המשפט מתח ביקורת קשה כמה פעמים בפסק הדין על עובד הרבנות הבכיר, להלן חלק מציטוטי בית המשפט כנגד מר אסף: המילים "שקרן פתולוגי" עלולות להשפיל ולבזות אדם ולפגוע במשלח ידו. אמנם גידופים אינם בהכרח לשון הרע – ראה בספרו של שנהר בעמ' 131 וכן בע"א 89/04 הנ"ל אך אין להקל בכך ראש במקרה זה. אסף כינה את מאיר "שקרן פתולוגי" במסגרת שיחה על מתן תעודות כשרות לעסקים שלא עומדים לכאורה בדרישות באמצעות ארגון שאינו הרבנות הראשית. מדובר בביטוי פוגע ומיותר אשר אינו הכרחי לשיח המקצועי.

- עוד מצוטטת השופטת בפסק הדין כי מילוי תפקידו של אסף לא חייב כלל ביטויים פוגעים וייחוס עבירה פלילית למאיר. מדובר באמירות קשות, פוגעות ומבזות את מאיר, בכבודו ובמשלח ידו ולא היה לכך כל מקום. ולפיכך מדובר בלשון הרע. 

אמנם אסף ביצע את תפקידו במסגרת אכיפת חוק איסור הונאה אך,פעולות אלו לא מחייבות או מצדיקות התבטאויות כאלו. פעולות בחסות אכיפת חוק איסור הונאה לא מקנות זכות לייחס עבירות פליליות לאדם או להכפישו.

את מר ביטון כתובע וכנתבע ייצג עוה"ד יוני ג'ורנו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.