דפים

יום ראשון, 18 באוגוסט 2024

מבזקים

 

✅ ארי כהן: אחרי המעונות: היועמ״שית צפויה לקבל בקרוב החלטה בשאלת ביטול הפחתת דמי ׳ביטוח לאומי׳ לבחורי ישיבות, עצירת תקציבים למסגרות נוער חרדי נושר ועמותות שיסייעו להוצאת דחיית שירות מצה״ל. סוגיית ביטול ההנחה בארנונה, כרגע לא על הפרק.

✅ ‏המאבק מסלים: בישיבת הבד"צ של העדה החרדית הודיעו כעת כלל חברי ביה"ד שהם בעצמם ייצאו עם תלמידיהם להפגין ביום רביעי מול לשכת הגיוס בירושלים, עקב 'יום הגיוס' שצה"ל מתכנן באותו יום למגזר החרדי. (הלפרין)

✅ עמית סגל ב׳ידיעות׳: לחרדים אין כל כוונה לפרק את הממשלה בשל גזירות גיוס והמעונות. הם השתכנעו שהיועמ״שית בהרב מיארה והמשנה שלה גיל לימון רוצים בפירוק הממשלה, והחליטו שיעשו הכל כדי לשרוד.

✅ הלפרין ב'קול חי': היועמ"שית מיארה טענה בדיונים האחרונים על נושא המעונות, שהייתה תומכת בהארכת הסבסוד בשנה כפי שדורשים החרדים. עם זאת, לדבריה, היא לא יכולה לפעול כך מאחר ובגצ יפסול את ההארכה בעתירות שיוגשו ולכן צריך להסכים על הארכה של חודשים בודדים 

✅ עמית סגל: ב-1 בספטמבר, כ״ח באב הקרוב, יתייצבו במוסדות החינוך החרדיים - ממלכתיים 31.000 ילדים. הזרם החרדי ממלכתי שהחל לפני עשור כסמל חסר משמעות, יאגד תחתיו מתחילת שנת הלימודים שבעה אחוזים מכלל הילדים החרדים 

✅ טרגדיה קשה ומחרידה בארה"ב: 2 אברכים חסידים התהפכו עם רכבם בהרי הקאנטרי, הרכב שעלה באש והם נהרגו ל"ע

✅ 'ערוץ 12': שר הביטחון יואב גלנט אישר היום את הקמתן של שבע ישיבות הסדר חדשות לחרדים.

✅ עמיאל ירחי: בכיר בדגל התורה אמר השבוע כי המפלגה נוטה לתמוך ברב קלמן בר לתפקיד הרב הראשי האשכנזי, ולא ברב לאו או הרב מיכה הלוי. הבחירות צפויות  בסוף ספטמבר במקביל, סמוטריץ אמר בשיחות סגורות: לא אתמוך ברב מיכה או הרב איגרא שהפרו את התחייבותם לוועדת הרב אריאל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.