דפים

יום חמישי, 8 באוגוסט 2024

ישראלצ'ע - יש שורף עולמו בשעה אחת!

 

מאת ויזניצאי

כל הציבור החרדי כאן בא"י מזועזע כולו מהחילול ה' הגדול ומהעוול הנורא שנעשה כאן לכל כך הרבה ישיבות קדושות ומוסדות תורה, שחלקם אין להם גב פוליטי חזק ומי שידאג להם עכשיו, והתלמידים שלהם יישארו חסרי פתרון!!!
אף אחד לא האמין שויזניץ הגדולה והמפוארת של פעם תתדרדר ותגיע לידי מעשים נואלים ומנוולים כאלו, והכל למען אינטרסים קטנים וטובות הנאה, ללא רגע של מחשבה על הנזקים הנוראים לטווח ארוך ולשנים ארוכות לכל כך הרבה קהילות קדושות ויקרות ועשרות אלפי משפחות, אנשים ונשים וטף!
מילא הבני-דודים שלנו, ששונאים את האשכנזים (ואולי בצדק) מסוגלים לעשות דבר כזה, אבל אנשים מתוכנו, נציגו של האדמור מויזניץ שיתן את ידו למעול מעל בה' ולביטול הקצאות לכל כך הרבה מוסדות תורה וישיבות שבמחי יד איבדו את מה שהגיע להם בדין וע"פ חוק לאחר שהם משוועים כבר לבניינים שפויים כדי שהתלמידים יוכלו ללמוד שם תורה בשלווה?!
ולמה ויזניץ עושים זאת? למה הם משתפים פעולה עם הפרענקים שעכשיו יחלקו את כל השטחים למקורבים שלהם שחלקם אפילו לא יהיה להם מה לעשות עם כל השטחים (כפי שקורה בערים אחרות) בעוד שמוסדות תורה וישיבות קדושות ייחנקו במבנים ארעיים ויסבלו ייסורים בחום הקיץ ובקור החורף - והכל בשביל מה? בשביל בצע כסף ובשביל הבטחות לטובות הנאה של ויזניץ?!
הזהו ה האידישקייט שעליו דיבר הרבי מויזניץ?!
החצי שנה האחרונה לימד את כלל ישראל שכמו שיש קונה עולמו בשעה אחת - יש גם שורף עולמו בשעה אחת.
ר' ישראל מויזניץ היה האדמור כמעט הכי מקובל והכי נערץ בעולם החסידי.
היו הרבה שריננו שבאמת כאשר מגיע לאינטרסים שלו הוא לא סופר אף אחד ולא מוותר על כלום ולא איכפת לו משום דבר (כמו במחלוקת עם אח שלו וכו') אבל למעשה זה לא עמד למבחן הציבור.
ופתאום הגיע הסיפור עם אלעד, שם זיהו ויזניץ שאם יעזרו לספרדים להדיח את פרוש הם יקבלו יותר מאשר שקיבלו כמו כולם עד עכשיו, ובבת אחת הם אטמו אזניהם ושינו פניהם והחליטו שהם עוזרים לספרדים להשתלט על הנהגת העיר, שבמשך שנים היתה בידיהם (ומיותר ממש לתאר ולהזכיר איך נראתה העיר בתקופה ההיא וכמה הלכה והידרדרה והשפיעה לרעה על אלפי משפחות ואלפי בחורים ונערות ר"ל), ומאז ששלומי אמונים ודגל התורה קיבלו את אמון התושבים, הם הפכו את העיר לפינת יקרת, עיר של תורה וחסידות, עיר מלאה ישיבות. העיר פשוט הפכה את פניה והפכה לדוגמה מרגשת איך אמורה להיראות עיר תורנית וחסידית, והדבר הזה השפיע לטובה על כל העיר ועל כל המשפחות שהתגוררו בה.
אבל כל זה לא עניין כלל את ויזניץ ברגע שזיהו שאולי אצל בוטבול הם יקבלו יותר.
הם גם אטמו אזניהם לתחנוניו ולדמעותיו של הגאון הצדיק רבי דב לנדו שליט"א, שמחל על כבודו והיה מוכן לעשות הכל ולרדת על ברכיו ולהתחנן בפניו האדמור מויזניץ שלא יעשה הרעה הגדולה הזו ויגזור כליה על עיר ואם בישראל.
והנה עכשיו הגיעו לשיא, כאשר ביודעין ובזדון מוחלט שיתפו פעולה עם הפרענקים, ולמעשה לולא ההסכמה ושיתוף הפועלה של נציג ויזניץ זה לא היה  יכול להתרחש!!!
ותיהום כל ארץ ישראל.
אחרי שהגערער רבי שרף את עצמו בקרב כל כלל ישראל בפרשת ברקת - הגיע הויזניצער רבי ושרף את עצמו בפרשת אלעד.
לא יאומן איך כל כך מהר הפכה החסידות הזו למשל ולשנינה ואיך איבד המנהיג שלהם את מעמדו ואת ההערכה של אלו שהעריכו אותו.
מי ירפא לך אלעד על כל הרע שנעשה עימך.
מי ירפא לך כל הישיבות הקדושות ומוסדות התורה הקדושים שגזלו ממכם את המקום שקיבלתם בזכות ובדין, ועכשיו נחלתכם תינתן לזרים, ואתם נשארתם ללא קורת גג.
מי ירפא לך ויזניץ, שכה אירע לך, ובצדק אתם מתביישים להראות פניכם ברחובות.
אוי מה היה לנו!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.