דפים

יום שישי, 2 באוגוסט 2024

"היום בתניא" יום ו' כ"ז תמוז

 

"היום בתניא" יום ו'  כ"ז תמוז
"אגרת התשובה" 
המשך פרק ז' (עמוד 194)
שנה מעוברת

התייחסות נכונה לעבירות קלות:
כהמשך להתבוננות המביאה ל"לב נשבר",   כאשר האדם יתבונן אודות הגלות  שהעבירות גורמות לנפשו ולמקורה בה' תתאה, מציע רבנו לקחת לתשומת לבנו, שבעצם, ההשלכות של עבירות קלות,  לפעמים אינן נופלות מההשלכות של עבירות חמורות שיש בהם חיוב של כרת או מיתת בידי שמים.
...
בדומה לכרת:
לעיל למדנו בענין "יעקב חבל נחלתו", שבעבירות חמורות שיש בהם כרת, נכרת חבל ההמשכה של הנשמה שבגוף משרשה לגמרי. ואילו העבירות הקלות דומות לחבל השזור מתרי"ג חבלים דקים, שבכל עבירה קלה נקרע רק חבל דק מתרי"ג החבלים.
וכעת מוסיף רבנו ומבהיר, שבעצם, עם ריבוי החטאים השונים הקלים, הרי שלאט לאט נקרע חבל הנשמה משרשה לגמרי, כפי שהוא נפעל בחטא אחד שחיבים עליו כרת.
...
אותו חטא פעמים רבות:
עוד יותר, גם אם יכשל האדם באותו חטא קל פעמים רבות, פעולתו השלילית על הנשמה אינה נופלת מזו של העבירה ההחמורה.
יש לדעת שכל עבירה יוצרת מחיצה בין נפש החוטא לאור האלוקי המאיר בה. והנה, בעוד שהעבירה החמורה יוצרת מיד מחיצה עבה המונעת מאור הקדושה להגיע אליה. הרי שהעבירה הקלה יוצרת רק מחיצה דקה וקלושה.
אולם רבנו מבהיר, שגם אם ירבה  בעבירות קלות ש"אדם דש בעקביו", הנה, צירופם של המחיצות הקלושות הרבות, יוצרים מחיצה עבה  שאינה נופלת ממחיצה הנעשית על ידי עבירה חמורה.
...
בהעדר העבודה:
מדברי רבנו בסוף הפרק עולה, שלא רק העבירה בפועל פוגמת בנשמה, אלא גם העדר ה"עבודה" - שלמרות שהוא מקים את המצוה בפועל, אין הוא מקיימה כראוי לו.
והנה, כאמור לעיל, ההתבוננות בהשלכות השליליות גם של העבירות הקלות, תביא אותו  ללב נשבר ונדכה", לשבירת הסטרא אחרא, ולהשבת ה' תתאה למקומה.
....
חבר  נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב יקותיאל גרין  ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן  ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. 

🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.