דפים

יום רביעי, 10 ביולי 2024

"היום בתניא" יום ד' ד' תמוז

 

"היום בתניא" יום ד'  ד' תמוז
"שער היחוד והאמונה" 
פרק י' 
שנה מעוברת

הספירות נמשלו לאורות:
כמבואר בתחילת פרק י' בשער היחוד והאמונה: 
חכמי האמת המשילו את הספירות ל"אורות", ובזה איפשרו לנו להבין קצת את ענין היחוד של הקב"ה עם מידותיו (למרות שבאופן כללי זה נושא הקשור באמונה, כמבואר בסוף הפרק הקודם).
...
המשל:
אור השמש אינו נמצא רק בחלל העולם (מחוץ לשמש), אלא גם (ואף ביתר שאת) בשמש עצמה.
אלא, שבהיות אור השמש במקורו בגוף כדור השמש. מאוחד הוא עם גוף השמש, עד כדי כך שאין הוא נראה כ"מציאות" לעצמו כלל. ואין הוא יכול להיות מוגדר שם בשם נפרד (של אור), כיון ששם קים רק "עצם אחד", גוף המאור.
...
והנמשל:
והנה "כדברים האלה ממש" ( המאפיינים את הייחוד של אור השמש עם המאור, כשהוא נמצא בתוכו),  "ועוד יותר מזה": יש לראות את הייחוד של הספירות שבאצילות עם "מהותו ועצמותו המתלבש בתוכם ומתייחד עימהם בתכלית היחוד".
...
הספירות אינן נפרדות מעצמותו:
ובמישור הרחב יותר יש לומר:  שכדוגמת אור השמש הכלול בשמש, שאף שהוא הארה בלבד הנמשכת מהשמש, שאין לראותו כגוף בפני עצמו, אלא הוא והמאור הם "עצם אחד ממש".
הנה, כך גם הספירות העליונות שבאצילות. אף שנאצלו ונמשכו מעצמותו יתברך, אין לראותם חס ושלום כיחידה הנפרדת מעצמותו. אלא הם ועצמותו יתברך הם "עצם אחד ממש"
 ...
 
חבר  נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב יקותיאל גרין  ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן  ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. 

🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.