דפים

יום שני, 8 ביולי 2024

מבזקים

 

✅ גורם בדגל התורה ל'המחדש': ועידת דגל התורה הערב היא הכרזת מלחמה רשמית נגד אגודת ישראל, לפי ההקלטות שדגל התורה בחרה להשמיע הערב נראה שפניה של דגל התורה לכיוון ריצה נפרדת מאגודת ישראל וזאת לאור ההחלטה של החסידויות להצטרף למסגרות של הממלכתי – חרדי (מנחם קודלצקי)

✅ במהלך הדיון בוועדת חוץ וביטחון עלתה השאלה מה צה"ל יעשה עם למעלה מ-60,000 בחורים שהצבא בעצמו אומר שלא ניתן לגייס, השאלה הייתה האם הם יוכלו לקבל תמיכות. מרב מיכאלי הציעה: "תנו להם פטור". המשנה ליועמ"שית גיל לימון: "כל בחורי הישיבות יצטרכו לעבור בבקו"ם וצה”ל יחליט פרטנית מה הוא עושה איתם" (אברהם פריינד)

✅ צה״ל מתכוון להגיש בשבוע הבא לאישור שר הביטחון צווי גיוס ל-3,000 חיילים  חרדים. (נדב אלימלך)

✅ יהודה שלזינגר: מרב מיכאלי העלתה נקודה מעניינת בוועדת חוץ וביטחון: שאלה  את סגן הרמטכ"ל - אם יגייסו 3000 חרדים למה לא לתת פטור משירות צבאי לכל האחרים? (מי שלא ילמד ייצא לתעסוקה). תשובת סגן הרמטכ"ל לא הייתה נחרצת והסתפק רק ב"המנגנון בבניה".

✅ אברהם פריינד: אחרי שביטל היום: חברי ועדת חו"ב עודכנו שמחר ראש אכ"א יניב עשור יגיע לדיון על חוק הגיוס

✅ שלמה רייכמן בקול ברמה: "בכיר חרדי אומר הערב, אם במהלך הפגרה יגויסו בחורים חרדים שיושבים ולומדים (לא בחורים עובדים שרק רשומים בישיבה). ניגש לנתניהו ונדרוש ממנו לפרק את הממשלה ולקבוע תאריך לבחירות"

✅ נדב אלימלך: בהמשך לכוונת צה״ל להוציא בשבוע הבא צווי גיוס ל-3000 חרדים לאישור שר הביטחון. בצה״ל אומרים שגם שנה הבאה יצליחו לגייס רק 4800 . 50% מהצווים יופנו למועמדים מתחת לגיל 21 . 20% למועמדים מעל גיל 24. חלק יופנו לתפקידי לוחמה וחלק לתפקידים עורפיים כנראה המבוגרים יותר. שאלה שנותרה פתוחה: האם יתוקצבו הישיבות בהן נמצאים ברי הגיוס שלא יקבלו צווים?

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.