דפים

יום שני, 1 ביולי 2024

הרס בהר חברון: כוחות משטרה החריבו מבנה מגורים ודיר בישוב סוסיא

ההרס בהתיישבות נמשך: כוחות גדולים של משטרה ומנהל אזרחי מלווים בכלים כבדים, פשטו הבוקר (שני) על שכונת הרוג'ום בישוב סוסיא בהר חברון וביצעו במקום הרס של דיר כבשים ומבנה מגורים ששימש את רועי הצאן.

מדובר במבנים של חווה הממוקת בתוך שכונת הרוג'ום, בה מתגוררים משפחה וגרעין של נערים שרועים את העדר סביב הישוב. לדברי התושבים, בעזרת העדר מצליחים הרועים מדי יום לחלוש על שטח של אלפי דונמים סביב הישוב שנשמר בבעלות יהודית.

ההרס הבוקר מגיע לאחר עתירה שהגישו ערבים מכפרי האזור לבג"ץ, בה טענו כי חלק מהמבנה בו מתגוררים הרועים יושב על שטח המוגדר "קרקע פרטית ערבית". בתגובה לעתירה הודיעה המדינה לבג"ץ כי תבצע הרס במקום בחודשים הקרובים, והבוקר כאמור הגיעו פקחי מנהל אזרחי למקום והחריבו את מבנה המגורים והדיר.

"ההרס הבוקר מוכיח את המדיניות האנטישמית ששוררת במנהל האזרחי", אמר היום עמישב פלד, תושב החווה לאחר ההרס. "לכל מלוא רוחב העין סביב הישוב מלאים הרי האזור בהשתלטות ערבית בלתי חוקית, בנייה חסרת תקדים ופריצת צירים אסטרטגים שבקושי זוכים לאכיפה מינורית לעיתים רחוקות. כאן, כשמדובר במבנה בחווה יהודית בפאתי הישוב שכמה מטרים ממנו לטענת הערבים נכנס לשטח "שלהם" ממהרת המדינה להרוס".

"אך למרות הכל אנו נמשיך להיאחז בקרקע כי זוהי מולדתנו ולא נוותר עליה לעולם. גם היום, דקות בודדות לאחר ההרס הרועים שלנו יצאו אל המרעה לשמור על אדמות המולדת מפני השתלטות הרשות הפלסטינית, וכך נמשיך בעז"ה עד לישוב הארץ כולה", הוסיף פלד.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.