דפים

יום שישי, 12 ביולי 2024

"היום בתניא" יום ו' ו' תמוז


 "היום בתניא" יום ו'  ו' תמוז
"שער היחוד והאמונה" 
המשך פרק י'  (עמוד 174 למטה)
שנה מעוברת

האצלת הספירות לצורך הבריאה:
נקדים: כשם שכל אומן המעונין להפעיל פרויקט חדשני, יעורר תחילה את כחותיו החבויים בנפשו (שלא השתמש בהם עד כה), שבהם ועל ידם הוא יבצע את תוכניתו. הנה, כך גם הקב"ה שכחותיו הם בלתי גבוליים, כשעלה בדעתו לברוא את העולם, גילה תחילה את כוחותיו  שיש בהם כדי לסייע לבריאת העולמות שלפנינו - וכפי שהדבר בא לידי ביטוי בהאצלת הספירות למטרה זו.
והנה, כהוכחה לכך, שאת הספירות העליונות האציל הבורא, כדי שהוא עצמו יברא בהם ועל ידם את העולם (ואין הם כוחות שנפרדו ממנו יתברך).  
ניתן להביא מהמדרש, שבהסבירו כיצד "בעשרה דברים נברא העולם",  הוא מדגיש ש"ה' בחכמה יסד ארץ" ו"בדעתו (עם הדעה שלו) תהומות נבקעו".
וכך גם מובן מדברי אליהו שאמר, שהקב"ה הוציא את עשר הספירות להנהיג בהם את העולמות כשהוא עצמו מתכסה בתוכם - שאין הספירות מהוות את העולם (כגוף עצמאי שנותק ממקורו), אלא כאמור, הקב"ה הוא הבורא והמנהיג את העולם על ידם.
...
הדוגמאות שהתניא מביא:
למשל, ביום הראשון מששת ימי בראשית, שבו נגלית מידת החסד - הרי שלא החסד עצמו ברא את האור, אלא שהקב"ה עצמו, הוא אשר  ברא את האור במאמר "יהי אור".
וכן גם ביום השני, שבו נגלית מידת הגבורה - לא הגבורה עצמה בראה את הרקיע, אלא הקב"ה הוא אשר ברא במידה זו את הרקיע במאמר "יהי רקיע בתוך המים ויהי מבדיל בין מים למים".
וכן הוא בבריאה,  שהיתה עם ההתגלות של המידות בשאר ששת ימי בראשית.
 ...
חבר  נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב יקותיאל גרין  ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן  ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. 

🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.