דפים

יום חמישי, 18 באפריל 2024

כימי צאתך מארץ מצרים, אראנו נפלאות

 


מאת: חֲרֵדִי בְּעוֹלָמוֹ
 
 
לאחרונה נשמעים קולות שהנס הגדול שאירע לנו במוצ"ש, גדול כימי צאתנו מארץ מצרים.
 
יש שמסתפקים בהוראה להתכנס להודות ולהלל (אמנם בלא ברכה) ויש שמשווים את ניסי מצו"ש, לניסי יציאת מצרים.
 
הרגשת השבח וההודאה לקב"ה היא הרגשה מבורכת. אולי אי מי מהמרגישים כך, יבין לעצמו איך אפשר לתרגם הודאה למעשים.
 
אבל לומר שניסי מוצ"ש שווים לניסי יציאת מצרים, אינה מביאה חיזוק לאף אחד, אלא אדרבא, מביאה זלזול עצום בניסי יציאת מצרים.
 
שהרי מערכות ההגנה שמפילות טילים, ידועות ומוכרות מכבר ואינן נחשבות לניסים, אלא להצלחת אדם יוצאת דופן.
האיראנים אמנם שילחו כנגדנו מאות מזיקים-מעופפים, אבל ידוע שחלקם נפלו בדרך, חלקם יורטו ע"י צבאות שונים וחלקם יורטו ע"י מערכות ההגנה הישראליות. אחדים עברו את כל המחסומים והגיעו ליעדם: שדה התעופה הצבאי בנבטים.
 
המבינים-בתחום יודעים שהאיראנים מתוחכמים וסבלניים הרבה יותר מהמערביים שנגדם (כולל כל הצמרת שלנו). התוצאה שהם הגיעו אליה, היא התוצאה המדוייקת אליה חתרו. הם לגמרי לא חתרו לפגוע אנושות בנבטים או חצרים – שאם כן, היו מכוונים את כל ה 300 לאותה נקודה, מה שהיה מרוקן את מחסניות ההגנה והשדה היה נותר ללא מגן. מטרתם היתה בדיוק כפי שהושגה: להראות לישראל שאם הם רוצים, הם יודעים לפגוע בדיוק היכן שרוצים.
לא היה באינטרס שלהם לפגוע קשות בגאווה הישראלית (שהרי הכל יודעים שמנהיגינו מפותחים רגשית בהתאמה לגיל מנטלי של חמש-שש), אלא רק לרמוז להם – וגם ליצור תקדים, שלירות טילים מאיראן לישראל, זה כבר לא משהו שצריך לצאת מהכלים בגללו. משהו כמו הפרחת בלונים לשריפת השדות או טיפטופי קסאמים, שישראל הסכינה והסכימה בשתיקה שזה דבר נורמלי. אז עד אתמול זה היה נורמלי, ומהיום גם טיפטופים מאיראן נורמליים.
 
ביום שהאיראנים ירצו באמת לפגוע (וזה יקרה אחרי שהם ימשיכו לחסל ולרוקן לנו את מאגרי הטילים המיירטים), הם יפגעו בדיוק היכן שהם מעוניינים.
 
הדברים פשוטים וידועים לכל מבין בתחום אלא שמנהיגי ישראל שחצנים ויהירים כל כך שאין להם אומץ להודות בכך (לבד מאלוף יצחק בריק הי"ו), שממשיכים לספר לעצמם כמה הם חכמים, נבונים וגיבורים עד שאת ההגנה הישראלית המפוארת חדרו רק חמשה טילים.
 
אז כשאתה אומר שניסי מוצ"ש זהים לניסי יציאת מצרים, אינך מרומם את ניסי מוצ"ש, אלא מקטין את ניסי יציאת מצרים. החילוני המצוי אומר לעצמו, שעכשיו התגלה שהניסים עליהם אנחנו מדברים, מספרים בעצם סיפור אחר לגמרי. התנהגות חריגה מהרגיל (מצוינת לשבח), שאנחנו שמים עליה טייטל של 'נס'.
 
עד לאן ננחית (מלשון להביא לידי נחיתות) את כבודה ומעמדה של תורת ישראל ומסורתה.
 
שימרו על הרמה. אל תורידו את ניסי התורה המופלאים לרמה של מערכות כיפת ברזל, קלע דוד, ופטריוט.
 
ולמזהיר  ולנזהר, שלומים תן כמי נהר.
 
 
 
 
חרדי בעולמו
 
- - - - - - - - --
לא מוגה
להערות והארות ללא צרופות וללא לינקים:
haredibe@gmail.com

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.