דפים

מבזק - חוק הגיוס עבר בקריאה ראשונה


 הקואליציה הצליחה להעביר את חוק הגיוס - הערבים תמכו בחוק למרות הקשר שלהם עם חכי"ם חרדים

מבזקים

 

💥 הלם: לאחר הוראות המועצת שלא לשתף פעולה עם ממשלת בנט-לפיד, השר כהנא מינה יועץ חרדי בניסיון להכשיר את הקרקע לרפורמות שיזם. בבתי גדו״י מבהירים ״אין שינוי בעמדה, ולא יהיה כל שיתוף פעולה״ .

💥 ישראל היום: לקראת ל"ג בעומר יוכשרו במירון כמה מתחמים קרובים לציון שיהיו מוצלים ונוחים גם לגברים וגם לנשים שיתאפשר להתפלל בהם. יוכשרו גם אזורים יעודיים עבור אירועי 'חלאקה'. הגעת הקהל להר תתאפשר בתחבורה ציבורית בלבד בכרטיסי נסיעה שימכרו מראש.

💥 עוד מ'ישראל היום': בכל רגע נתון יוכלו לשהות במתחמים הסמוכים לציון כ20 אלף איש, כך שבתחלופת קהל במהלך כל ל"ג בעומר יוכלו להגיע יותר ממאה אלף איש להתפלל בקברו של רבי שמעון.

💥 יובל שגב: גורמים בש"ס בחנו מול הנהלת הכנסת אפשרות שדרעי יועסק כעובד סיעה. תפקיד זוטר יחסית, אבל כזה שמאפשר גישה לכל הדיונים וההצבעות. באופוזיציה רוצים שהוא ימשיך לנהל מקרוב, אבל המגששים קיבלו מסר מהיו"ר שזה לא יקרה.

💥 ‏למרות שהתפטר מתפקידו: בש"ס דרשו מיועמ"שית הכנסת לאפשר לאריה דרעי להיכנס לשטח מליאת הכנסת. (מיכאל שמש).

💥 דרישה מעיריית ירושלים: ״הסירו את ספרי חיים ולדר ממדפי הספריות העירוניות״, תושבים מהמגזר החרדי והדתי זועמים על כך שגם לאחר הפרשייה החמורה, בספריות העירוניות ממשיכים להשאיל את ספריו של הסופר הפופולרי. בכיכר ספרא אומרים בתגובה כי ״הסוגיה נמצאת בבדיקה מול גורמי משרד החינוך ומשרד התרבות. (יצחק טסלר)

💥 סרבן גט בשנות ה-20 לחייו נעצר בבית שמש, לאחר שתקף ונשך שוטרים שהגיעו לחפש אחריו מכיוון שהתחמק מדיונים בעניינו (גלצ).

מבזקים

 

💥 פרויקטור מירון צביקי טסלר למשה גלסנר במהדורה המרכזית ב'קול ברמה': "המטרה המרכזית שלי היא לאפשר את קיום ההילולא לפי המוסרת, בלי לאפשר שום פגיעה בחיי אדם ושלום הציבור. המתווה מבוסס על מסקנות הביניים של וועדת החקירה"

💥 עוד מפרויקטור מירון צביקי טסלר ב'קול ברמה': "ועדת החקירה המליצה שריבוי הדלקות מגביר את הסכנה. אבל נאפשר קיום אירועים שונים ברחבי ההר בכדי לפזר את הקהל. אנחנו רוצים לשמר ככל הניתן את המסורת הקיימת, בכל שטחי ההר, גם טישים וטקסי חלאקה"

💥 בר שם אור: ‏רעידת אדמה בקבוצת הפייסבוק הפנימית של משטרת ישראל ״חושבים אנשים״ בעקבות מהומות השלג בירושלים והסרטונים של הניידות שבורחות. מאות שוטרים מגיבים לסרטון שבו שוטר בניידת הותקף וברח מהזירה. ״פשיטת רגל״, ״אובדן הרתעה״, ו״חוסר גיבוי מהקצונה״. ״הפכנו לבדיחה״.

💥 עמית סגל: ‏סער דיבר כל הקמפיין בעד השמרנות המשפטית, אך כאשר המינוי האישי שלו דן מרידור מצביע נגד מועמד ליועמ״ש כי הוא ״שמרן מדי״ זה אחת משתיים: או נפילה כואבת, או סיכול מתוכנן. כך או כך - ביזיון.

💥 ירון אברהם: ‏זה שאין לנו נימוקים רשמיים ופרוטוקול שקוף מוועדת האיתור לבחירת היועץ המשפטי זו בדיחה. הלו, 2022, זה לא סודות האטום של ישראל.

💥 הקואליציה שוב תעשה היום ניסיון להעביר את חוק הגיוס אחרי שבפעם הקודמת נפל בקולה של ח״כ ג׳ידא רינאוי זועבי ממרצ. הפעם מעריכים בקואליציה שיושג הרוב להעביר את החוק (דפנה ליאל).

💥 ח״כ מאיר פרוש בדיון על חוק הגיוס מזהיר את מנסור עבאס: ״תדע לך כאשר אתם מצביעים היום על החוק שמטיל קנסות על הישיבות כאשר החרדים לא יתגייסו, בג״צ יהיה חייב למנוע כסף מהמוסדות הערביים כי אתם לא הולכים לצבא. ראו הוזהרתם״.

מבזקים

 

💥 נציב תלונות הדיינים דחה את התלונה שהגיש שר האוצר ליברמן נגד הרב הראשי הרב דוד לאו. התלונה נדחתה בטענה שהודעתו כי לא יחתום על תעודות גיור אם יוחלף ראש מערך הגיור היא "איום מרומז, שלא לומר סחיטה באיומים". לדברי הנציב, הרב הראשי מוסמך להביע את דעתו בנושאים תחת אחריותו (שרקי).

💥 ח"כ יעקב אשר על החלטת נציב תלונות הדיינים לדחות את תלונת ליברמן נגד הגר"ד לאו: "זו החלטה מתבקשת מאליה. כל בר דעת מבין שהרב הראשי יכול וחייב לומר את דעתו ללא מורא וללא משוא פנים בכל עניין הנתון לסמכותו ההלכתית. התלונה החצופה של ליברמן נגד הגר"ד לאו, מעידה על יהירות וגסות רוח, וטוב שנדחתה על הסף".

💥 דפנה ליאל: יו״ר הכנסת מיקי לוי החליט לא להתערב בקיזוז של קיש וגנאים ובכך אפשר עוד מהלך בעייתי של קואליציה. אם אסור לחולים להגיע צריך לאפשר להם להתקזז באופן שיאפשר לקול שלהם לבוא לידי ביטוי.

💥 נוסעים באוטובוס פתחו בצעקות לעבר חרדים בשבת האחרונה ברחובות שכונת סטמפורד היל בלונדון. הנוסעים צעקו: "יידוס לכו הביתה". האוטובוס עבר דרך סטמפורד היל בדיוק כשהחרדים יצאו מבתי הכנסת בשבת בבוקר.

💥 יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני מקריא כעת במליאת הכנסת את רשימת המוצרים שעלו בעשרות אחוזים בתקופה האחרונה. אין נושא אחד שלא מתייקר במדינה הזאת. החשמל עולה, הדלק עולה, הדיור עולה, מוצרי היסוד עולים. כל יום, כל יום אתם מביאים חוקים וצווים לרעת האזרח הקטן. בשביל מה הממשלה הזאת קיימת? מה אתם עושים לטובת הציבור? אין לכם זכות קיום אפילו עוד יום אחד!.

💥 יו"ר ועדת הכלכלה, מיכאל ביטון, מכריז: "הוועדה לא תאשר שום חקיקת קורונה ולא תאפשר מעקפים שלה. אם חוקים יגיעו לוועדות אחרות - אני אצביע נגדם. כל חוק של משרד הבריאות בחודשים הקרובים במליאה - אצביע נגדו" (רפאל כהן).

💥 ׳וואלה׳ ו׳דה מרקר׳: בועז ביסמוט פוטר והודח מתפקידו. מדובר בדרמה ב׳ישראל היום׳.

מבזקים

 

💥 ינון מגל: לשכת בנט מעורבת בארועים האחרונים בעיתון ישראל היום, מזהות המראיינת של ראש הממשלה בסוף השבוע, ועד עזיבתו של העורך הראשי ביסמוט.

💥 תוך תקופה קצרה, יאיר לפיד חזר בפעם הרביעית מחופשה פרטית בפריז (רבינא).

💥 ח"כ דודי אמסלם בראיון לשמעון כהן בערוץ 7 תוקף את ניר ברקת - "עבדתי עם ברקת 10 שנים אין לו שום אידאולוגיה, בא לשכונה שלנו בחור שהוא לא קשור, אומר דברים חלולים ולא שום דבר משמעותי ומהותי. ניר ברקת פחות חכם מלפיד ויותר עשיר ממנו"

💥 עוד מח"כ דודי אמסלם: "אני תומך בהצטרפות אתי כרייף לליכוד, היא מאד ריגשה אותי בראיונות שלה. רהוטה וחכמה".

💥 סקר של המכון הישראלי לדמוקרטיה: ערב סיום כהונת היועץ המשפטי לממשלה - ירידה באמון במוסד שזוכה לאמון של כ-30% מהציבור בלבד. האמון במשטרה בשפל - 29% מהציבור בלבד נותנים בה אמון (כאן).

💥 ביני אשכנזי: ‏מנדלבליט סיים את כהונתו באקורד צורם. במקום שנזכור שמדובר במשרת ציבור נאמן שפעל רבות למען המדינה בצה"ל ובשירות הציבורי, אנו נזכור שישראל שהוא הותיר אחריו היא גן עדן לאנשים כוחניים חלקם אף עבריינים וכָּל דַּאֲלִים גָּבַר, ולכן, לו תשמע דעתי, הגיע הזמן ליועצת משפטית לממשלה.

💥 ‏יו"ר ועדת האיתור לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, נשיא בית המשפט העליון לשעבר אשר גרוניס, התנגד למינוי עו"ד גלי בהרב-מיארה. גרוניס התנגד בזמנו גם למינוי מנדלבליט.

מבזקים

 

💥 אביעד גליקמן: רז ניזרי היה צריך להיות בין השלושה ששמם יועבר לחברי הממשלה. גורמים בכירים במשרד המשפטים: "נעשה לניזרי עוול.מדובר בפוליטיזציה של הוועדה. הבכירים הוסיפו ואמרו כי "התירוצים של גורמים בוועדה על אי הכנסתו של ניזרי לשמות שעלו לממשלה הוא תירוץ מצחיק ולא רציני".

💥 ממוצע יומי של נפטרים מקורונה התעדכן ל-36 נפטרים ביום.

💥 מספר המאושפזים במצב קשה בבתי החולים 1,099.

💥 יו"ר ועדת החוקה ח"כ גלעד קריב מאיים במסר מאחורי הקלעים לראשי משרד הבריאות: בלי התחייבות ברורה לפרוטוקול שזו הפעם האחרונה שהמשרד מבקש להאריך את התו הירוק - הוא לא יוארך מחר (כאן).

💥 מספר החולים בקורונה במצב קשה עומד הערב על 1,089. שיא מתחילת המגיפה במספר חולים קשה חדשים ביממה, העומד היום על 219.

💥 כאן: זינוק במספר הילדים הלוקים בתסמונת פימס עקב קורונה. בשבוע האחרון נמצאו 10 ילדים עם חשד לתסמונת, 6 מהם כמעט בוודאות. איגוד רופאי הילדים אומר - המספר עוד יעלה.

💥 ‏בישראל מחוברים נכון להיום 20 חולי קורונה למכונת אקמו. 65% מהם בני פחות מ60. כמו כן 13 מהמחוברים לאקמו אינם מחוסנים כלל, 6 בעלי חיסון בתוקף ו -1 עם חיסון שפג תוקפו. (נוב ראובני).

💥 יולן כהן: כ-800 ישראלים נדבקו בפעם השלישית. בחודש האחרון, מספר המאומתים בפעם השלישית עלה דרמטית מ-10 נדבקים ל-800 מאומתים. מדובר במאומתים שנדבקו, החלימו, נדבקו בשנית והחלימו שוב ואז נדבקו בפעם השלישית כאמור. נדגיש שמרביתם נדבקו בשלישית בווריאנט האומיקרון..

💥 ‏קורונה בברזיל: 134,175 נדבקים חדשים ביממה האחרונה, 330 מתו

צימוקים

 

💥 דאגה בחסידות סקווירא - בשבת הרבנית הובהלה לביה"ח לניתוח חרום. מצבה קשה.
הרבנית תליט"א
היא אחות של
מרן האדמו"ר מויזניץ 
כ"ק האדמו"ר מויזניץ 
הרבנית מבעלז 
הרבנית מסאטמר
הרבנית ארנסטר אשת ראש ישיבת ויזניץ

💥 שמחת בית צאנז: נולדה נכדה לכ"ק מרן האדמו"ר מצאנז. בת לבנו הרב מאיר משולם הלברשטאם. שמחת הקידושא רבא ייערך בשבת הקרובה.

💥 יו"ר סיעת ארץ הקודש בקונגרס הציוני העולמי הרב פסח לרנר, רבם של בני הזוג פולארד ספד: "יהונתן מצא אשה מיוחדת. אשה שהקדישה את חייה למען יהונתן. היא הקדישה את החיים שלה כפשוטו ממש: את הבריאות שלה, את הקריירה וההתפתחות האישית שלה למענו של יהונתן". 

💥 עוד מהנציג החרדי הרב פסח לרנר יו"ר סיעת ארץ הקודש בקונגרס העולמי: "אסתר פולארד פעלה למען בעלה מתוך שליחות ואמונה בלתי רגילה בקב"ה. אנחנו מתפללים לקב"ה שיתן ליהונתן חיזוק וכוחות להמשיך להתמודד. אני קורא לעם ישראל לבא ולתמוך בו בשעה קשה זו של הלוויה וניחום האבלים".

💥 סוער במאה שערים - ועד החינוך של העדה החרדית יוצא היום במתקפה חריפה נגד תלמוד תורה מאה שערים וקורא להורים להוציא את ילדיהם משם, זאת לאחר שהתגלה כי הם נוטלים קצבאות מהמדינה.

💥 הרב בניהו ברונר, ראש מערך הגיור הנכנס, נפגש בפעם הראשונה עם דייני בתי הדין לגיור לפגישה מקצועית ב'זום'.

למד מן הטעות של גור - כל ראשי בעלזא חתמו כי הרב הצדיק רבי אהרן מרדכי הוא הבעלים של כל מוסדות בעלזא באנטוורפן


היום נחתמה חתימה היסטורית במסגרת ביקורו של הרה"צ רא"מ שליט"א באנטווערפן, בו חתמו כלל מנהלי ונציגי כל המוסדות הק' באנטווערפן על מסמכים חוקיים להעברת כל העמותות של בנייני המוסדות הק' והשטיבלעך באנטווערפן תחת בעלותו וניהולו שבראשו עומד הרה"צ רא"מ שליט"א, לאחר החתימות בו חתמו כלל עסקני המוסדות הק' והשטיבלעך נערכה מעמד לחיים בראשות הרה"צ רא"מ בבית האכסניא.

גור נאבקת בהרבה מן המוסדות שעל שם גור אבל העמותות שייכות לאחרים. בבעלזא החליטו לתקן עכשיו ולרשום הכל על שם הבן של הרבי

מכתב של נפגעת ולדר מדם ליבה - ניצולת וולדר מדברת - חלק א

 

“רנה סלומון” הוא שם בדוי של אישה שנאנסה שוב ושוב בילדותה על ידי חיים ולדר. מכתבה הופץ לראשונה באימייל ״הוורט השבועי״ של הרב רון יצחק אייזנמן (קהילת אהבת ישראל, פסאייק ניו ג׳רסי) שתרגם אותו מעברית.

כשבכי לא מספיק

מאת רנה סלומון

הרב אייזנמן היקר,

שמי רנה סלומון, ואני קורבן של ח. ו.

אני אומרת את זה  בזמן הווה כי למרות שהוא כבר מת (שיירקב שמו של הרשע), הוא עדיין מטיל אימה עליי ועדיין אני קורבן. מעולם לא הייתי בפאסייק, ניו ג'רזי, ואני בטוחה שאנחנו לא מטיילים באותם מעגלים.

למה אני כותבת לך?

יכולתי להחמיא  ולהגיד לך שאני כותבת  כי "הצלחת להבין אותי ". עם זאת, זה יהיה שקר. אולי תרצה להבין את זה ולנסות להרגיש  את זה, אבל אתה לא יכול, ולעולם לא "תוכל להשיג  את זה". סבא וסבתא רבא שלי שניהם עשו תפקיד בגיהנום עלי אדמות. העולם מכיר את זה בתור אושוויץ. הם נפטרו כשהייתי ילדה. סבתא שלי אמרה לי שההורים שלה מעולם לא דיברו על הכליאה בגיהנום.

בפעם הראשונה שהיא שאלה את אמה על המספרים המוזרים על הזרוע, אמה בכתה, משכה את השרוול עד לפרק כף היד, ובאמצע דמעותיה אמרה רק, "מיין באליבטה טכטר, ואט איר קיינמאל נישט פארשטיין" (בתי האהובה, את לעולם לא תביני). הרבה יותר מאוחר, סבתא שלי הבינה מדוע אמה מעולם לא דיברה על זה. ניצולים כמו סבתא רבא שלי היו נבוכים לדבר על אושוויץ בשנים הראשונות. הם תמיד הרגישו כאילו המאזין האשים אותם על היותם באושוויץ או שמעולם לא האמינו לגמרי למה הם סובלים וכמה זה כואב ומשנה חיים.

מאוחר יותר בחיים, כשנרטיב הרחוב השתנה וניצולי השואה הפכו לאנשים גיבורים שכדאי לחפש בכדי לקבל מהם ברכות , סבתא רבא שלי עדיין בחרה לשתוק. כשנשאלה על ידי בתה, שעד אז הייתה בעצמה סבתא, "למה, אמא, את עדיין שותקת?" סבתא רבא שלי ענתה בהינף יד, "איך דארף נישט קין רחמונוס" (אני לא צריכה רחמים של אף אחד).

אותו דבר גם כעת  הרב אייזנמן, עדיין יש הרבה אנשים שמאשימים אותי על ההתעללות שעברתי . הם שואלים אותי (או שאני יכולה להגיד שהם לפחות רוצים לשאול אותי) את אותה שאלה כמו שהם חקרו (או רצו לחקור) את סבתא רבא שלי, "למה לא נלחמת?" אין ספק, אותם אנשים אינם מבינים זאת כיוון שהם מתמידים באמונתם שרוב הקורבנות הם או שקרנים, מגזימים או מעוררי לשון הרע שיש להם אג'נדה דקיקה להרוס את היהדות האורתודוקסית. למרבה המזל, ככל שחלף הזמן ויותר אנשים התייצבו, וההבנה מתחילה לתפוס ניצול של התעללות מינית, התגובה של כמה אנשים כלפי הקורבנות השתנתה. בדיוק כפי שאנשים החלו להשתנות בתגובתם לניצולי שואה, אנשים משתנים גם בתגובתם לניצולי התעללות.

התגובה משתנה מחוסר אמון במקרה הרע לרחמים וחמלה במקרה הטוב. עד כמה שחמלה עדיפה על תחושת דחיה, דחיה, מוכתמת ולא מאמינה, אני אומרת לך הרב אייזנמן כפי שהאלטר-בובא שלי אמרה לסבתא שלי, "איך דארף נישט קין רחמונוס". אני, וניצולים כמוני, לא מעוניינים שיסתכלו עליהם כעל אנשים מעוררי רחמים ומוכתמים שראויים כעת ל"אהדה הכי עמוקה" שלכם. במקום זאת, אנחנו צריכים שאנשים יאמינו בנו ובנו. ואנחנו צריכים אנשים שיתייחסו אלינו כאל שורדים אמיתיים שעמדו בזוועות ההתעללות וההטרדה והם עדיין בני אדם מתפקדים.

אתה רוצה להתעלות  ולאמת את הכאב שלי. עם זאת, מעולם לא עשיתם ביקור בגיהנום עלי אדמות על מיטת התינוק המתקפלת במחסן של ח.ו. בזמן שנאנסתי בין הערימות על ערימות של ספרים שהנושאים שלהם היו עזרה, הגנה והעצמת ילדים. מעולם לא חיית יום בגיהנום שבו לוח הזמנים היומי כלל חילול והשפלה על ידי האיש (שאני מריחה את נשימתו הנוראה בכל יום בחיי) שנחשב על ידי מאות אלפי מעריצים - כמגן האולטימטיבי של ילדים. אני מעריכה את החמלה שלך, אבל לעולם אל תחשוב הרב אייזנמן (או כל רב אחר) שאתה "ממש מבין". אלא אם גם אתה היית כלוא, מוכה, מושפל ופצוע לכל החיים על ידי מקבל פרס מגן לילד (מגן הילד) לשנת 2003 מהמועצה הלאומית למען הילד - אתה לא תוכל להבין  את זה.

האם אי פעם היית אומר למישהו שהיה באושוויץ, "כן, כן, אני מבין את הכאב שלך? גם אני עברתי זמנים קשים". האמירה הזו תהיה אכזרית וחסרת רגישות מגוחכת. כמו שלעולם לא תוכל להבין את המאסר באושוויץ, אתה אף פעם לא יכול להבין את היותה של ילדה בת שתים עשרה בכלוב משועבדת ומוכפפת על ידי פדופיל מרושע ופוגעני.

הפדופיל הזה הוא התגלמות האכזריות וחוסר הלב. עבורי ומאות אחרים, הוא היה היצור הדמוני ביותר שהלך על פני כדור הארץ הזה. לכן, לעולם אינך יכול להבין עד כדי כך  גם איש סימפטי כמוך, למרות שאני מעריכה את רצונך הכנה להבין.

יש משהו שגם אני לעולם לא אבין. לעולם לא אבין איך כל אדם שפוי, ופחות מזה רב, יכול לאפשר לספרים של ח. ו.  להישאר להיות חלק מספריית בית או בית ספר. אם סבתא שלך עברה ניסויים רפואיים על ידי יוסף מנגלה ימח שמו, האם הייתם חושבים לאפשר את ספרי הרפואה שלו בבית יהודי?

אני ועשרות אם לא מאות אחרים שנערכו בהם ניסויים מיניים על ידי ח. ו ימח שמו.

הוויכוח סביב שמירת ספריו מדבר רבות על חוסר הרגישות של הציבור שלנו  להטרדה מינית. עם זאת, האני האופטימי, מלא התקווה שלי, אומר לי לכתוב מתוך תקווה שמילים הבוקעות מהלב ייכנסו ללב הקוראים שלי. לאחר עידוד מהרב והמטפל שלי, החלטתי לתאר את הסיפור שלי במילים.

למה עכשיו?

היו הרבה דיונים וניתוחים בעולם היהודי בנוגע למחדל ה-ח.ו. קראתי ושמעתי הכל. כל מה שקראתי ושמעתי היה מאנשים שהגיבו על האירועים מבחוץ. הייתי אובססיבי לגבי פטירתה של המפלצת המחורבנת והמעצבנת הזו מאז שהוא עשה את הטובה הגדולה ביותר לעם היהודי (לו רק עשה זאת לפני עשרות שנים) בכך שהביא לסיום שלטון האימה בן שלושים השנים שלו. מה שאני חייבת להוסיף, היה ידוע על הרבה יותר אנשים ממה שאתה יכול לדמיין. כמה זה מביך וכמה אירוני זה עבור אנ״ש שעיתון שמאלני אנטי-דתי היה המושיע, הגיבור והמגן האמיתי של היהדות החרדית, שכן חשיפתם היא שעצרה סופית את המפלצת.

אני אשאיר את המסר שהשם רוצה שנעביר מזה לרבנים.

מכיוון שכאמור כל מה שהודפס או פורסם היה מבחוץ, כלומר אנשים שמעולם לא עברו התעללות ובטח שלא על ידי ח.ו, החלטתי לתפוס את מקומי הראוי על הרציף. מי קבע  שרק בעלי ידע מבחוץ צריכים להגיב, לנתח, לבקר, ובמקרים מסוימים אפילו להצדיק את ח.ו.? האם אין לי מקום ליד השולחן? אחרי הכל, ביליתי יותר לילות ממה שחשוב לי להודות בחברת התגלמותו של השטן עצמו. למי עוד יש זכות להישמע אם לא לי?

לפני שאכתוב על הרגשות שלי לגבי איך אנחנו צריכים להגיב, אני רוצה לספר לכם על עצמי כדי להבין מאיפה אני מגיע. אני הצעירה במשפחה חרדית גדולה בבני ברק. כשהייתי בת שתים עשרה, התחלתי להתנהג קצת בחוסר משמעת  בבית הספר. ההורים שלי לקחו אותי למרכז לילד ומשפחה בבני ברק להערכה. שבוע לאחר ההערכה, שיחת טלפון הודיעה לנו שיש לי תור למטפל לאותו יום רביעי.

כשהגעתי, אמרו לי לחכות במשרד למטפל. לתדהמתי ולשמחת משפחתי, ח.ו. עצמו נכנס לחדר, הציג את עצמו ואמר שהוא הולך להיות המטפל שלי. הודיתי בשקט להשם על המזל הטוב שלי שיש לי את הפריבילגיה של ח.ו. עצמו להיות המטפל שלי. בהתחלה הוא עודד אותי לדבר על עצמי ועל משפחתי. לפעמים השאלות שהוא שאל על היחסים בין בני המשפחה היו מוזרות בעיני. עם זאת, הייתי בטוח ש-ח.ו. יודע מה הוא עושה; אחרי הכל, הוא היה ח.ו.

עד מהרה התמקדו שאלותיו בי ובחיי האישיים. הוא שאל אותי שאלות שלא האמנתי לאדם - הרבה פחות לרב, הרבה פחות אדם כמו ח.ו. שהמשפחה שלנו וכמעט כל משפחה שהכרנו האזינו לו ברדיו מדי שבוע - היו שואלים. הוא שאל אותי אם הגעתי למחזור החודשי. הייתי המומה ונבוכה מהשאלה הזו. התכוונתי לספר לאמא שלי. עם זאת, התביישתי מכדי לומר דבר; אחרי הכל, אמי התרגשה מכך ש-ח.ו. בחר בי "לטפל".

עד מהרה הוא התחיל לגעת בי. גופי קפא באימה כאשר ידיו המטורפות נגעו בגופי. הייתי ילדה חרדית בת שתים עשרה שגדלה עם "כל כבודה במלך פנימה" - "בת המלוכה כולה מפוארת בתוך הארמון". כלומר אני צריכה להיות שקטה וצייתנית למבוגרים ממני ולא להתנגד ולהיות לעומתי . לימדו אותי להיות כנוע, במיוחד לרבנים ו-ח.ו. היה רב גדול. "התבטלות"- להכפיף את עצמך לצוואה הרבנית הייתה האמונה והדוקטרינה של החינוך שלי.

הנגיעות נמשכו, ו-ח.ו. הפך לאגרסיבי יותר ויותר. אמרתי לחברה הכי טובה שלי שאני רואה את ח.ו. כל שבוע. כפי שניתן לחזות, בקרוב, כל ילדה בכיתה ידעה שנפגשתי  אחד על אחד עם ח.ו. כל שבוע. בנות היו שואלות, "הוא נותן לך ספרים בחינם? הוא בטח כל כך אדיב ומבין."

האם אתה יודע מה זה בגיל שתים עשרה שכל ילדה בכיתה שלך יודעת שאתה בקשר עם ח.ו. ומזכירים  לך את זה  מדי יום? האם אתה יכול לדמיין איך זה מרגיש להיאנס בשעה 10 בבוקר ואז לחזור לבית הספר, וכל הבנות מתגודדות ושואלות, "איך זה הלך?" האם אתה יודע איזה כאב וייסורים זה לחזור לכיתה לאחר שהותקפת על ידי המפלצת הזו רק כדי לגלות שהמורה קוראת בקול רם מ"ילדים מספרים" כפרס על התנהגות טובה?

למה לא סיפרתי לאמא שלי? אתה בטח צוחק.

אמי שואלת בגאווה, "איך היה לראות את ח.ו. היום?"

האם אני אומר לאמא שלי, "זו בדיוק הבעיה, אני רואה יותר מדי ח.ו."!

האם אני יכולה להגיד לאמא שלי שהוא עשה דברים שאין לי כל אפשרות להבין ולעבד?

האם אני אומר לאמא שלי שאני צריכה לראות מטפל חדש  כדי לדבר איתו שכן  המטפל שלי  תקף אותי לפני שעתיים והשאיר אותי לבכות את עצמי לישון לבד כשאני תוהה אם מה שקרה במחסן הזה גרם לי להריון?

האם אתה יכול להבין את הבדידות, הבידוד, תחושת הנטישה, הניכור והעזובה שחשה ילדה בת שתים עשרה מבני ברק כשהיא בוכה את עצמה לישון מדי לילה ולעתים קרובות עדיין מרגישה?
כנערה מבני ברק ידעתי שאנחנו קוראים להשם בשעת כאב, והוא ייקח את הכאב.

בכל פעם שהידיים הנוראיות שלו נגעו בגופי, בכיתי ובכיתי להשם שיסיר את הכאב. עם זאת, כפי ששמעתי פעם את סבתא רבא שלי אומרת ברגע נדיר של כנות מוחלטת, "השם שכח אותנו באושוויץ". כך גם ה' שכח ממני במחסן ההוא בבני ברק, שבו עריסה מונחת בין ערימות "ספרי השראה מעצימים ילדים".

הסרתי במהירות את המחשבה הכופרת הזו ממוחי והסתפקתי בהסבר מקובל יותר: "אני רעה, ואני מוכתמת , ואנשים כמוני אינם ראויים לחסדיו של ה'". אני מעריכה את הדאגה והאימות שלך; עם זאת, הכר את המציאות שהאימות והאמפתיה שלך מוגבלות לניסיון חייך, ומעולם לא היית במצב של  ילדה בת שתים עשרה שנאנסת מדי שבוע על ידי ח.ו.

ידעתי שזה לא בסדר.

ידעתי שלילדה בגילי אסור להיות לבד עם גבר אחר במחסן. אבל, רב גדול עשה זאת, אדם שלימדו אותי לציית לו כיוון שהוא לא יכול לעשות שום עוול. זה קדחו בי מהיום  שיכולתי ללכת ש"אנחנו מקשיבים בצייתנות לרבנים בלי לשאול שאלות. ידעתי מבית הספר, מהבית, מרחובות בני ברק, שאנחנו מקשיבים בצייתנות לרבנים בלי לשאול שאלות. לרבנים הגדולים, ורק הם, יש את הכוח הסודי, המסתורי, הערפילי והאמורפי הזה שנקרא 'דעת תורה'.

גדלתי עם האמונה הדוגמטית שנשים אינן יכולות להחליט בנושאים חשובים שמשנים חיים. נושאים חשובים מחליטים על ידי בעלי דעת תורה. אם לא נחשב למחסן בפועל של דעת תורה, ל-ח.ו. בהחלט היה הגיבוי וחותמת האישור של דעת תורה. בתחילת ספריו יש הסכמות זוהרות ומכתבי תוקף מבעלי דעת תורה. לכן, כשח.ו. אמר לי שאנחנו יוצאים לטיול קטן למחסן שלו, צייתתי; אחרי הכל, הציות למי שמייצג את דעת תורה הוא מעל הכל.

אף אחד מעולם לא אמר לי ש"כל הנצנצים הם לא זהב?"

לא פעם אחת בכל שנות ההשכלה שלי הודיעו לי מורה, מנהלת, מחנכת או מישהו אחר בבית הספר שרבנים יכולים להיות רעים ולעשות דברים רעים מאוד לילדות קטנות. לא קיבלנו אזהרות מה לעשות אם גבר נוגע בך. אף אחד מעולם לא אמר, "אם גבר אי פעם נוגע בך בצורה שגורמת לך להרגיש לא בנוח, לא משנה מי הוא, אפילו רב גדול, תברחי הכי מהר שאת יכולה ." אף פעם מחנך לא אמר לנו שכל האנשים יכולים להיות רעים.

לימדו אותנו שרבנים הם טובים, ורבנים גדולים יותר הם מושלמים. מה שקדחו בנו בראש היה ציות מושלם ללא ספק לסמכות הרבנית.

אז חייתי בשני עולמות. בבית הספר הייתי בית יעקב מיידל, אמרתי תהילים והתנהגתי כמו כל ילדה אחרת. ובכל זאת, כשהגעתי לח.ו. , הפכתי לשפחת מין, יצאנית , זונה, ופילגש לשטן עצמו.

קח נשימה, הרב אייזנמן. אני יודעת שזה כואב לשמוע. אבל, אני צריכה לפרוק ולשפוך את הכאב שלי. הייתי מתארת לעצמי שלא לעתים קרובות אישה שיש לה משפחה משלה, אישה שאף גבר מלבד בעלה לא ראה מעולם שערה אחת, מדברת כך. עם זאת, אותה ילדה קטנה שלמדה למדור את החיים בגיל שתים עשרה ולחיות בו-זמנית בשני עולמות היא כיום אישה בוגרת שעדיין חיה חיים כפולים. כשאני רואה את בעלי עוטה את השטריימל בשישי אחר הצהריים והוא הולך עם הבנים שלנו לשול, אני מתמלאת תודה להשם על בעל נפלא, מבין וילדים יפים. ובכל זאת, כשאני הולך להדליק נרות שבת וצריך להתמודד עם ה' לבד, המחשבות שלי נודדות בחזרה למחסן הספרים ההוא בבני ברק.

אני רועדת כשאני מדליקה את הגפרור, ואני מתחילה לרעוד ולהתעוות. כל שבוע במשך שנים על גבי שנים, אותו תרחיש חוזר על עצמו. אני מתביישת ומרגיש מוכתמת מאוד ובעיקר לא ראויה להדליק את נרות השבת, שמביאים אור כשכל כך הרבה מחיי היו חור שחור של חושך. אין לכם מושג מה אני (ועוד הרבה ניצולים) חווים כשאנו צפויים להיכנס למים המטהרים של המקווה.

ההרס שחולל דמות שטנית זו בשלושים שנות שלטון האימה שלו לעולם לא יכומת או יובן כראוי.

אני מכירה את כבודו הרב אייזנמן; אתה לא צריך להגן או לענות עבור אף אחד. אני כותבת את המילים האלה לא מצפה ממך לענות, אלא כתרגיל קתרטי מכריע וחיוני שאני מתפללת שיעזור לי יום אחד להשיג קתרזיס אמיתי והקלה על נשמתי הבעייתית. אני מבקש מחילה מראש כל מילה שעלולה להיראות לא מכבדת או מזלזלת. עם זאת, המטרה שלי היא לא לטפח את מצ'לוקס; המטרה שלי היא שכולנו נגיע להבנה הדדית גדולה יותר של בעיית ההטרדות  המיניות המתפשטת, המושתקת כרגע ומטואטאת מתחת לשטיח במגזר שלנו.

המטרה שלי היא להיות כנה, ואמיתית.


אם אני לא יכולה לחשוף את הרגשות האמיתיים שלי, האם אני לא עדיין בציפורניים הכלואים של ח.ו.? מי עיכב וריחק אותי מלדבר כל כך הרבה זמן. האם אתה יכול לשלול מניצול את זכותה לומר את דברה לאחר שנים של כליאה בקהילה? האם "הציבור שלנו" כל כך שברירי עד שאי אפשר להעלות שאלות כנות ונוגעות ללב?

אני מתפללת שזה לא המקרה.

הרב לופיאנסקי כותב על התעללות מינית "אם אתה מעדיף אמת על פני הנאה מהחיים, תגלה גיהינום שקיים כאן בעולמנו". אני יודע את האמת, וראיתי גהינום שקיים בעולם הזה. "גיליתי" אותו שוכב על מיטת תינוק בין המעברים של מחסן מלא אבק, כאדם שפעם הערצתי אותו הכריח אותי לחיות בגיהנום. גיליתי גהינום בחדר מלון ברמת גן כשחוללתי  בכאב ונידון לחיות בגיהנום עד יום מותי.

הרב לופיאנסקי, אתה צודק בהתייחסות אליו כ"גהינום". אני מעדיפה את המילה האנגלית Hell מכיוון שהיא מעבירה את הזוהמה והסיוט של החוויה. כאשר אנו משתמשים במילים בעברית, לעתים קרובות מדי אנו מחטאים ומנסחים את מה שצריך להיות מפורש וברור. כבוגרת בית יעקב וקורבן של ח.ו., אני מרגישה כשירה להגיב על האופן שבו העולם "בחוץ" פירש והסביר (להרחיק) את המחדל הידוע והשפל של ח.ו.

בפעם הראשונה בחיי, אתה מאפשר לקול שלי להישמע. אתה מאפשר לי, במילים שלי, לספר את הסיפור שלי.

נמאס לי לשמוע את הסיפור שלי מסופר על ידי אחרים, במיוחד אלה שמעולם לא חוו את הגיהנום עלי אדמות. נמאס לי שאומרים לי איך אני צריכה להרגיש, ונמאס לי לשמור את הכאב הפנימי ביותר שלי קבור עמוק בנשמה שלי.

יש לי זכות דיבור.

יש לי זכות להשמיע את קולי.

קראתי לאחרונה מאמר של הרב אהרון לופיאנסקי שכותרתו "על אלה אני בוכיה ". (זה הופיע במקור במשפחה, גיליון 893; 4 בינואר 2022) הרב לופיאנסקי, ששמעתי שהוא אדם עדין ומבין, הציג השערה להסביר את הבעיה הכמעט מגיפה של התעללות מינית בעולם החרדי. הרב לופיאנסקי מעולם לא מזכיר את ח.ו. או כל מתעלל ידוע אחר בשמו, למרות שהוא רומז עליהם. הרב לופיאנסקי הוא איש יושרה, ואני בטוחה (כדבריו) שהוא יעודד אותי לכתוב את היצירה הבאה.

הוא מציין את החשיבות הקריטית של שמיעה מניצולים. הנה המילים שלו:

[“]לפני מספר שנים הייתי מעורב בפרסום גיליון דיאלוג בנושא הטרדה והתעללות. כללו ראיונות ארוכים עם אנשי מקצוע בתחום ומאמרים נוספים בנושא.
מאמר אחד נכתב על ידי ניצול. זה אדם מוכר לי שיש להאמין לכל מילה שלו, אדם שמנהל חיים מכובדים וחייכניים ביותר. אחרי שהאדם נפתח אליי, הייתי בהלם. נראה היה שהוא חי חיים טובים ומאושרים כל כך. ורק אז גיליתי באיזה סוג של גהינום הוא חי. עשרות שנים אחרי האירועים, הוא עדיין חי עם הטראומה ויש לו מדי פעם מחשבות אובדניות.

אם לצטט אדם גדול שקרא את המאמר, "זה שינה את ההבנה שלי לגבי מה זה התעללות וטראומה. הפכתי מכופר ומכחיש למאמין נלהב."[']

אם אני יכול לשנות את ההבנה של אנשים לגבי מה זה התעללות וטראומה. ולשכנע עוד מכחיש וכופר (להיות) מאמין נלהב- אני אהיה מרוצה.

(המשך מחר)

שמירת עיניים בויזניץ של הקדוש והטהור


לקראת נסיעת החסידים של הקדוש והטהור לחו"ל להשתתף בחתונת נכדת הרבי, הכינו להם למטוס שמירת עיניים שלא יציצו בטלויזיה שמולם
יצויין שלפני שנים כאשר הרבי הקדוש והטהור טס וישב מול מכשיר כזה תבע להשמיד אותו מיד שלא יהיה מול עיניו, ולא הסכים לטוס עד שזה לא יהיה מולו, בסוף כיסו את המכשיר בכמה כיסויים והתרצה וטס

הרה"צ ר' שלום רוקח נכדו של הרבי מבעלזא בתפילת שחרית בשטיבל של חסידי בעלזא בווילימסבורג


‏הרה"צ ר' שלום רוקח נכדו בכורו של הרבי מבעלזא בתפילת שחרית הבוקר בשטיבל של חסידי בעלזא בעיר, הנכד הגיע ליממה להשתתף במעמד 'אדיר במלוכה' להשלמת בניית הקמת החיידר החדש של בעלזא בבורו פארק  בתפילת שחרית הבוקר בשטיבל של חסידי בעלזא בעיר, הנכד הגיע ליממה להשתתף במעמד 'אדיר במלוכה' להשלמת בניית הקמת החיידר החדש של בעלזא בבורו פארק 

הזמנה וציור להרב מאזוז


 הגאון הרב יגאל כהן עלה הערב למעונו של הגאון הגדול רבי מאיר מזוז שליט״א להזמינו לחתונת בתו, ותוך כדי כך הוא גם נתן להגר״מ מזוז שליט״א מתנת ציור שמישהו צייר את מרן הגר״מ מזוז שליט״א

"זה מגעיל! - זה גועל נפש! תתביישי לך!"


 ערוץ הכנסת: ‏"זה מגעיל! - זה גועל נפש! תתביישי לך!" - כך השיב ח"כ ‎איתמר בן גביר לח"כ ‎ענבר בזק שטענה שילדיו "רק ירוויחו" אם יקחו אותם ממנו. צפו עד הסוף כדי לראות את התנצלותה של ח"כ ענבר בזק.

הפגנת ראשי ישיבות ההסדר ובני עקיבא נגד מתן כהנא


 ראשי ישיבות ההסדר ובני עקיבא 

והרב הראשי לפתח תקוה הרב מיכה הלוי משתתפים בהפגנה 

נגד מתן כהנא ותמיכה ברבנות הראשית

יונתן פולארד נפרד בקדיש ודמעות מרעייתו


 יונתן פולארד נפרד בקדיש ודמעות מרעייתו אסתר (עקיבא וייס).

לומדים חסידות בטרנזיט הובלות


 עדכוני חב"ד ; >>> עולם ההייטק החב"די >>> ככה מתנהל עסק חסידי, היום במשרדי טרנזיט הובלות שיעור בתורת הרבי בהובלת הרב אלקנה גודמן משלוחי הרבי באשדוד, בהשתתפות המנכ"ל ר' עירן גולדפארב והבעלים ר' אלי ממן והצוות המסור והמגוון.

השיעור מתוך ספר "יינה של תורה" בהוצאת מכון אור החסידות.

"היום בתניא" יום ב' כט שבט

 
"היום בתניא" יום ב' כט שבט
תניא לקוטי אמרים
המשך פרק כה עמ' לב
שנה מעוברת
יחוד נצחי:
היחוד הנפעל בעבודת ה', בכחות נפשו של היהודי עם הרצון העליון,  הוא יחוד נצחי לעולם ועד.
יחוד נעלה זה, בא לידי ביטוי באופן כללי "למעלה" "ולמטה" באופנים שונים.
ונקדים את המבואר בחסידות: שבאתערותא דלתתא אתערותא דלעילא  - שבקיום המצוות, נמשך "אור אין סוף", לכל העולמות העליונים והתחתונים ועד לנפש האדם המלובשת בגוף גשמי.
...
היחוד למעלה ולמטה:
והנה, "למעלה", בעולמות העליונים, יחוד זה "הוא נצחי לעולם ועד" בגילוי כפשוטו, תמיד.
אבל למטה, יהיה גילוי זה רק בשעה שיעסוק בתורה ובמצוותיה. ואם אחר כך יעסוק "בדברים בטלים לגמרי שאין בהם צורך כלל לעבודת ה'". הרי שבינתיים הוא נפרד מהיחוד שפעל. (לא שהיחוד שנפעל בעבר כבה ונעלם 
מהעולם, אלא רק שבינתיים הוא לא מקרין  למטה, לאדם). וזאת, עד שיעשה תשובה נכונה שה' ימחל לו. שאז חוזר היחוד  העליון הראשון  שפעל (שהוא בעצם יחוד נצחי), להאיר בו שוב.
...
חבר נכבד:
*קראת ונהנית, העבר את פינת "היום בתניא" הלאה, לחבריך.
בתודה ובברכה!
הרב יקותיאל גרין מחבר באור התניא משכיל לאיתן ועשרות ספרי חסידות לעם.
*לע"נ רעיתי מרת רחל ע"ה, נפטרה ז' שבט תש"פ - יהי זכרה ברוך.

שנות חכמה - חלק שני


 מה אומרת היהדות על גיל הפרישה>>

חלק שני

ווארטים

 

📌ער"ח אדר זה היום הכי עצוב בשנה וער"ח אב זה היום הכי שמח.
וכל כך למה?
כי משנכנס אב ממעטים בשמחה, וממעטים והולכים עד ר"ח אדר, ומר"ח אדר מרבין בשמחה ומרבין ומוסיפין עד ר"ח אב.

📌יתרו חיתן 7 בנות
היו לו 7 שמות
בכל פעם לקח הלוואה על שם אחר
יתרו חכם
תהיה יתרו

📌ברוך אתה אלוקינו מלך העולם אשר יצר את השלג בחכמה וברא בו חלקיקים חלקיקים לבנים ושקטים גלוי וידוע לנו שאם יתפס אחד מהם או יקפא אחד מהם יהיה אפשר להיתקע ולעמוד בכבישים אפילו יומיים שלמים
ברוך אתה ממיס השלג ופותח כבישים

📌בחור חדש הגיע ללמוד בישיבה בתולדות אהרן לאחר כמה ימים הוא ניגש לבחור אחר ושאל אותו היכן כאן המקלחות, ענה לו הבחור אין לי מושג אני כאן רק חדשיים

📌מילתא דבדיחותא א בחור איז אנגעקומען די ערשטע טאג אין דארמעטארי אין תולדות אהרן ישיבה אין א"י ער גייט צו צו אצווייטן בחור און פרעגט אים ,זאג נאר ווי זענען די שויערס ,ענטפערט אים דער צווייטער "כ'האניש קיין מושג כ'בין נאר דא צוויי חדשים"

דינר ל"בוני עולם" בלונדון - מקהלת מלכות



 דינר לטובת "בוני עולם" שנערך במלון אינטרקונטיננטל - לונדון  

מקהלת מלכות, פינקי וובער, זאנוויל וינברגר, בני בראנדסדורפר ותזמורתו .