דפים

יום שלישי, 1 ביוני 2021

האם מותר לאשה לשבת בקדימה של רכב טעסלא


לכבוד מעכ"ת הרה"ח ה.ש. שליט"א
אחר מבוא הכבוד והברכה
בדבר שאלתך אי שרי לאשה לישב במושב הפרונט ברכב האלקטריק המתקרי טעסלא. אי איכא בזה משום לא ילבש וכלי זינו של גבר על אשה ואם הויא יציאה מגדרי הצניעות.

הנה לאחר העיון בזה נראה דתלי במה דחקרנו מכבר גבי אוטומוביל המחולק כמנהג המדינה שבפרונט יתבי גברי ואילו נשי יתבי במלעיל. אי שרי ליה לנסוע לאחור במה דמתקרי רעווערס. דלכאורה מאחר דנסע ברווערס נמצא דנשי ישבי בפרונט כיוון הנסיעה.

והכרענו בזה במושב בי דינא תלתא כאן בארע פארק דיש להתיר בזה הואיל וגדר ההפרדה היא שלא תישב האשה בפרונט ביחס למקום כניסת האנשים לאוטומוביל ואינו כלל גדר ואיסור החייל במסויים כלפי מעשה הנסיעה כלל.

אשר לפי"ז נראה דמאחר דאינו תלי בגדר הנסיעה א"כ יש לאסור אך ברכב הטעסלא ואף דלא קעבדה האישה למעשה הנסיעה כלל אלא מתעביד מאליו.

ועוד יש לחוש בזה שמא תלחץ במקרה של אמרג'נסי על הברעקס ובזה הרי נמצא דקעבדה מעשה נהיגה בפראנט.

ומכבר נשלחה לי מגילה עפה מק"ק לאנדען האם מאחר דנהיגי התם מימין ויתיב הנוהג להיפך מנהגי דהכא אי שרי התם לאשה להיות דרייבער מאחר דהיא יושבת במקום הימין דבשאר ארצות שרי לה.

והשבנו להם. דנהי דגדר האיסור הוא במקום הישיבה ולא במעשה הדרייבער. מכל מקום יש לאסור משום דצווי דיני איתנייהו בה. חד מצד מקום המותב ואידך מצד המעשה דרייב. וע"כ יש לאסור מצד הדין השני.

ועל כן עלה לנו דבר פלא בזה. דברכב טעסלא בלאנדען יש להקל לאשה לנסוע דממה נפשך ליכא איסורא. דמצד מעשה הנהיגה הא ליכא. ומצד מקום המותב הרי נמי שרי דהא יתבה בימין.

אך נראה דיש לה להחמיר דלא ללחוץ על הברעקס. דבזה יש קצת מעשה דרייבער וכאמור. וחמור הדבר מאוד ובכלל אביזרייהו דעריות נינהו.

ועל כן נראה לדינא דהנוהגת ברכב טעסלא בלאנדען ונקלעה לאמרג'נסי כגון שיש נהר לפניה. לא תלחץ על הברעקס כלל אלא ניחא לה ליפול לתוך הנהר מלעבור על אביזרייהו דג"ע.

וע"ז באה"ח הרב * החונה פק"ק בארא פארק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.