דפים

יום שלישי, 29 בדצמבר 2020

כל חברי סיעת אגודת ישראל בעמנואל הצביעו פה אחד נגד אישור התקציב אותו הגיש ראש המועצה האגודאי הרב אלי גפני לשנת 2021

צו הפסקת בניה ששלח גפני לעצירת בנית הכנסת החסידי

מאת תושב עמנואל

משבר קשה בקואליציה בעמנואל: כל חברי סיעת אגודת ישראל בעמנואל הצביעו פה אחד נגד אישור התקציב אותו הגיש ראש המועצה האגודאי הרב אלי גפני לשנת 2021

הנציגים הביעו בכך את מחאתם החריפה נגד ראש המועצה המכהן, ומעלים טענות קשות מאוד על אופן התנהלותו של גפני. לטענתם , ראש המועצה גפני מתנהל בצורה תמוהה ביותר ועונה בשלילה לכל בקשה של הנציגים ומנהלי מוסדות החינוך, הוא איש מאוד חייכן ונחמד במישור האישי, אומר ל.... גורם באגודת ישראל המקומית. אך כשזה מגיע למעשים בפועל הוא מזלזל בבקשותיהם של הרבנים לכל דבר שבקדושה, לדברי הגורם גפני מתייחס בזלזול לדרישות לגיטימיות של הציבור החסידי בעיר, לדבריו אפי' בזמן עזרא גרשי ראש המועצה הקודם מטעם ש"ס כבר קיבלנו יחס הוגן יותר לאידישקייט . דוגמה אחת מיני רבות שמציין בפנינו היא התנהלותו של גפני מול הת"ת החסידי: ישנם 2 ילדים עם ליקויי שמיעה וראיה שאושרה עבורם הנגשה לנכים ומשרד החינוך אישר עבורם את התקציב להנגשת הכיתות, אך הפרוייקט תקוע ע"י המועצה. בנוסף יש עוד 4 תב"רים שאושרו ומומנו ע"י משרד החינוך לבניית כיתות חדשות ולפיתוח הת"ת, אך הם המועצה אינה מקדמת אותם כאשר עם קצת רצון טוב מצד גפני העניינים היו מסודרים כבר בפתיחת שנת הלימודים.

לטענתו לא היה לנציגי אגודת ישראל שום ברירה אלא לצאת באופן חסר תקדים לראשונה בתולדות עמנואל ולהצביע נגד תקציב המועצה.

גורם נוסף באגודת ישראל מספר שהאווירה בציבור החסידי מול גפני טעונה מאוד בתקופה האחרונה, וכעת בהצבעה על התקציב, הדבר בא לידי ביטוי, הוא מספר על מקרה טרי שאירע בשבוע האחרון בו התנכל גפני לבניית בית כנסת חסידי חדש בעיר. בית הכנסת נבנה בבניה קלה על פי התקנים המחמירים ביותר של טובי המהנדסים, אך גפני הורה להוציא צו הפסקת עבודה לבית הכנסת. לא להאמין שכזה דבר קורה ע"י ראש עיר חרדי.... הוא מציין שלגודל החרפה באותו זמן בית ספר ממ"ד בעמנואל הקים מבנה גדול בבניה קלה אך שם משום מה גפני לא הורה להרוס... אוי לנו שקורים כאן כאלו סיפורים כואבים. מסיים הגורם בכאב.

חברי המועצה שהתנגדו הם הרב יעקב רוזנשטיין חסיד ויזניץ ונציג הקהילות החסידיות וברסלב בעיר, וכן חברי המועצה הרב משה אייזנבאך והרב אלימלך פציפיצי המייצגים את קהילת סלונים שהיא הקהילה החסידית הגדולה בעמנואל.

יצויין שבמהלך היום האחרון גפני עבד קשה לפרק את הגוש של חברי אגודת ישראל כולל הפעלת לחץ על חברי הסיעה באמצעות קרובי משפחה, אך הדבר לא הצליח לפרק את הגוש המאוחד של כל חברי אגודת ישראל מול ראש מועצה של אגודת ישראל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.