בתפילת שחרית אחרי ובא לציון אומרים קדיש שלם, כי כל הציבור עדיין נמצא בבית הכנסת,
אחרי קוה, קדיש דרבנן, כי רק הרבנים נמצאים בבית הכנסת,
אחרי עלינו לשבח, קדיש יתום, כי רק היתומים נשארו בבית הכנסת.
ישיבה של מעלה. עולם האמת.
שניים לומדים רמב"ם, ומתווכחים. עובר שם יהודי, ומתעניין בפרטי הדיון.
שיתפוהו. זה אומר כך הוא הפשט ברמב"ם, ורעהו מתווכח שלא כן הוא.
"הפשט ברמב"ם לא כך ולא כך" מפתיע הלה. הוא מציע אפשרות
שלישית..
- "מי אתה?" - מודדים אותו השניים מכף רגל ועד ראש.
- "משה בן מיימון הספרדי שמי" - משיב היהודי.
"אחח.." - מפטירים השניים בזלזול - "מה כבר מבין פרענק ברמב"ם?!"...
מספרים שהחתם סופר היה נראה מאד טרוד
אשתו שאלה אותו מה מטריד אותו כ״כ ?
ענה לה שזה לא עסק שלה ותתעסק בצאינה וראינה שלה
אחרי שהפצירה בו אמר לה שקשה לו למה צפורה לקחה צר למול את בנה ולא סכין?
ענתה לו בדיוק קראתי על זה בצאינה וראינה שבזכות זה זכה דוד להרוג את גלית עם אבנים וכו׳ (מדרש שלא מופיע בשום מקום אחר)
וכן ותקח צפורה צר ר״ת צאינה וראינה
וכן בשה״ש צאינה וראינה בנות ציון וגו׳
ונחה דעתו של החת״ס
אחד בא לאשתו
ואשתו אומרת לו כל בעל צריך לתת שבחים לאשתו
אמר לה טוב הכין דף וכתב לה א ב ג ד ה ו ז ח
אומרת האשה לבעלה מה זה כל האותיות .עונה לה בעלה
א זה אהובה
ב זה בשלנית
ג זה גדולה מהחיים
ד זה דקדקנית
ה זה הכל יכולה
ו זה ותרנית
ז זה זהב
שאלה אותו אשתו ומה זה ח
ענה לה כל השבחים שאמרתי לך זה חחחחח
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.