דפים

יום שישי, 22 במאי 2020

"היום בתניא" שבת קדש כט אייר (סוף פרק נב עמ' עג)

"היום בתניא" שבת קדש כט אייר (סוף פרק נב עמ' עג)
השכינה המתגלית בעולם הבריאה:
כאשר ה"מלכות דאצילות" מתלבשת במוחין (בחב"ד) שבעולם הבריאה (ומתקבלת השכינה שבעולה זה). למעשה, "שכינה" זו עדין גבוהה מלהשפיע - ורק אחר כך, כאשר (בחינה משולבת זו של) המלכות דאצילות המלובשת במוחין שבבריאה, יורדת ו"מתלבשת" בבחינת המלכות שבבריאה, נפעלים הענינים הבאים:
א. נבראים הנשמות והמלאכים שבעולם הבריאה.
ב. מתאפשר הגילוי לנשמות שבגן העדן העליון (שהוא בעולם הבריאה), וכן מתקבל שפע המזון והחיות למלאכים שבעולם הבריאה.
ג. "וגם משם נמשך התלמוד שלפנינו" - למרות שבאופן כללי "אורייתא מחכמה נפקת" (שרש התורה הוא מחכמה עילאה שבאצילות). הנה, אין התלמוד (עם טעמי ההלכות כפי שהם מתגלים למטה), נמשך ומתגלה אלינו בעולם הזה (ישירות מהחכמה שבאצילות), אלא עם ה"התלבשות" הנ"ל של השכינה ב"מלכות שבבריאה".
...
התלבשות השכינה בעולם היצירה:
גם בגילוי השכינה בעולם היצירה. אין השכינה (מלכות דאצילות) "מתלבשת" ישירות בחב"ד שבעולם היצירה, אלא לאחר התלבשותה תחילה במלכות שבבריאה.
לאחר ה"התלבשות" של השכינה בחב"ד (במוחין) שביצירה. באה "התלבשותן"  (של החב"ד שביצירה עם המלכות דאצילות המלובשת בה) בבחינת המלכות שביצירה - "התלבשות" המביאה בפועל לשני דברים:
א. בעקבותיה "נוצרו הרוחות" (שהן הנשמות שבעולם היצירה) וכן "המלאכים דיצירה".
ב. "משם היא המשנה שלפנינו" - שכן, "התלבשות" השכינה במקום זה היא המאפשרת את גילוי המשנה שלפנינו (עם ההלכות הפסוקות שבה) כאן למטה בעולם הזה.
ונצין, כי בדומה לדרך שבה מתבצעת  המשכת השכינה (ממלכות דאצילות)  וגילויה בעולם הבריאה והיצירה, כך גם מתבצעת המשכת השכינה לעולם העשיה (וגילוי ה"מקרא" בה).
...
כמוח והלב באדם:
כשם שבאדם, החיות מהנפש מתלבשת תחילה במוח, ואחר כך "ליבא פליג לכל שייפין" ( הלב מחלק את החיות לכל האברים).
הנה כך הוא בגילוי השכינה שבעולמות. תחילה מתלבשת השכינה במוחין שבעולם, ורק אחר כך, על ידי התלבשותה בבחינת המלכות (שהיא כ"לב"), נמשכת החיות לכל הענינים הנפעלים באותו עולם.
...
חבר נכבד:
מומלץ לשלב את התניא היומי, בדברי התורה הנאמרים ליד שלחן השבת.
*בתודה ובברכה!
הרב יקותיאל גרין מחבר באור התניא "משכיל לאיתן" ועשרות ספרי "חסידות לעם", שניתן להשיגם אצל מפיצי תורת חב"ד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.