דפים

יום שני, 18 במאי 2020

"היום בתניא" יום ב' כד אייר (המשך פרק נא עמ' 142)

"היום בתניא" יום ב' כד אייר (המשך פרק נא עמ' 142)
הנשמה וכחתיה:
לפני שנגיע לנמשל, לפנינו, עוד מספר פרטים להבהרה.
נצין, כי תרי"ג כחות הנפש, אף שאינם ממהותה ועצמותה של הנשמה (כאמור לעיל). הנה, הם מאוחדים עימה ואינם מהוים מציאות נפרדת בפני עצמה.
ויש לצין, כי בתחילה (עוד בטרם רדתה למטה), התכללותם של הכחות בנשמה היא בהעלם, ורק לאחר שהנשמה מתלבשת בגוף וכל כח מתלבש באבר המתאים לו, יבואו הכחות לידי גילוי גמור בפועל ממש.
...
משכן הנשמה:
למרות שהנשמה נמצאת בכל הגוף, עיקר משכנה והשראתה הוא במוח - ומהמוח נמשכים לגוף,  הן החיות הכללית של הגוף, והן החיות והכחות הפרטיים הנמשכים לכל אבר לפי מזגו ותכונתו (כח הראיה לעין, ההליכה לרגל וכדומה).
"ולכן" - לאור עובדה זו, שעיקר משכנה של הנשמה היא במוח:
א. המוחין הם המקבלים תחילה את הכחות הנפשיים הראויים להם, לפי מזגם ותכונתם (שהם הכחות השכליים).
ב. גם החיות לשאר האברים, כלולה תחילה באופן כללי (ובהעלם) במוחין שבראש.
ג. "ושם הוא עיקרה ושרשה.." - ההימצאות של "המשכה זו וגילוי זה במוחין, היא המאפשרת, הן את גילוי האור והחיות של כל הנשמה כולה, והן את התפשטותם של הכחות הפרטיים לאברים המתאימים.
...
וכל הכחות מתפשטים מהמוח:
רבנו מוסיף ומדגיש, שבהימשך הכחות מהמוח אל האברים,  אין הכחות עוזבים את המוח לשכון במקום אחר, אלא הם רק "מתפשטים" ממנו - כך שלכל מקום אליו הם מגיעים הם ממשיכים להיות מאוחדים ודבוקים במקורם.
ולאידך, כאור השמש, שבמקורו בגוף השמש אינו מאיר, אלא רק כאשר הוא מגיע למטה לארץ ולדרים עליה. הנה כך גם כל כחות הנפש, אין הם מאירים כל עוד הם כלולים במוח, אלא לאחר הגיעם כל כח אל האבר המתאים לקליטתו ולגילויו.
...
חבר נכבד:
*קראת ונהנית, העבר את "היום בתניא" לחבריך.
*בתודה ובברכה!
הרב יקותיאל גרין כפר חב"ד 0548094265
*לעילוי נשמת רעיתי היקרה  מרת רחל ע"ה, נפטרה ז' שבט תש"פ. ולעילוי נשמת אמה,  חמותי מרת פרידה לוין ע"ה נפטרה ג' שבט תש"פ. יהי זכרן ברוך.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.