דפים

יום ראשון, 13 בינואר 2019

לא נחתם גזר דינם אלא על הגזל / שפה אחת ודברים אחדים

אל רומע''כ יקירי הרב המשפיע אורה ותורת חסד כש''ת רבי חיים שאולזאהן שליט''א

צריכים להיות בעל לב אבן שלא להתמרמר על הסטטיסטיקה המבישה שפורסמה אצל רומע''כ בנושא העלויות המחרידות של החינוך בחדרים והסמינרים. וזאת אחרי חוק נהרי שמבטיח 75 אחוז מהעלויות (וחזקה על יהודים טובים..) ועוד ועוד תזרימי עתק עוצרי נשימה כפי שהולך ומתחוור.. ומי יודע מרת נפשם של אותם הורים לא גבירים שחייבים לעמוד במיסי גולגולת רצחניים שכאלה ועוד אוט אוט לשדך הבנים והבנות על כל העלויות הכרוכות.. ובנוסף גם למדנו השבוע שיוקר המחיה בישראל עומד בראש טבלת המדינות עם עלויות המחיה היקרות בעולם. ומי הם הנענשים ביותר אם לא המשפחות החרדיות הברוכות?!
ולמרות שהשבת היתה שבת שירה החביבה בה לא חסר מה לדבר על השולחן נמשכתי לשוחח בגנות הגזל, ובדברי החכם במשלי כי כן אורחות כל בוצע בצע את נפש בעליו יקח. כי למה רש''י אומר שהבצע יקח את נפש הבוצע. ולא כדברי המפרשים המפרשים נפש הנגזל כמשמעו.
כי בסופו של דבר אין אדם נוגע במוכן לחברו והבוי''ת עומד לימין אביון. אך אויה לו ואבוי לנפשו של זה ששמן ועבה מכספי גזילות העניים כי הוא מתנפח ומעלה סרחון כפגר מהלך גוף בלי נשמה. ורש''י לא טרח לדבר על לבבו הערל של הגזלן הנאלח הזה אולי יחוס אולי ירחם על חיי הנגזלים שהוא מדיד שינה מעיניהם ומקצר שנות חייהם ועל המזון שהוא מוריד משולחנם של ילדיהם, כי מה טעם לבקש רחמים מחיית טרף לא שבעה ולדבר על לב לא לב חל ומרגיש, רק די לנו שלא נתפעל מגאוותם של המשמינים על הגזל ולא מדירות הפאר שבנו לעצמם והקאתידראלות שבנו ל'תפילותיהם' וטישטושיהם  ביודענו שכל אלה קברות התאוה המה מצבות קלון לפגרים מעכסים שנפשם פקעה בגזלנותם, וכאשר יפוג טמטום הלב ויפקחו החושים נמלט ונסתתר במערות ונקיקים מסרחונם הנורא של כספי הגזל כפי שרבי נחמן מתאר בסיפור הבעל תפילה .. 
 
ואמרתי בדרך צחות על דברי התלמוד בסנהדרין שמביא רש''י בפרשת נח "לא נחתם גזר דינם אלא על הגזל" וכי במה פעל הגזל יותר מכל הרעות והאכזריות ששיחתו בהם בני דור המבול את דרכם.. אלא שרואים בימינו שהמושחתים באים ומשתררים עם סיפורי זיידעס און באבעס נסים ונפלועיס תיירעדיגקייט ועיניים מזוגגות של בדק חומת הדת וקדושה עליונה ומי יעיז להתווכח עמהם אף כי הסיפור מריח צביעות ושחיתות מתחילה ועד סוף. עד שרואים כיסיו של מי התנפחו ושל מי נתרוקנו.. נו, אז אפשר כבר לפתוח פה ולומר איזה דיבור מהראוי להיאמר.
ולקראת הבחירות הבעל''ט כאשר גזלננו הנכבדים בונים בלוק של שפה אחת ודברים אחדים זה מזכיר לי דבר צחות שהגיד לי ידידי מנוער הגאון רבי ברך זילבר נ''ע על אותו אברך שישב על הגמרא והפליג בעשתונותיו עד שלא הרגיש שעבר זמן הסדר ונשאל באיזה מין חקירה עמוקה הוא תקע את עצמו, ואמר: ס' איז מבהיל על הרעיון, גארנישט פשוט, כי ציירתי לעצמי היכי תמצי שכל מימי העולם הופכים לים אחד וכל הרי העולם להר רם ונישא עצום אחד פחד פחדים גדול ונורא המתנשא מעליו וכן אבני העולם לגוש סלע נורא נוראות העומד לרגלותיו. והאנשים כולם לאיש ענק אחד שתופס ומגלגל את הסלע העצום לפסגת ההר הגבוה ומשליך אותו טראח לתוך הים העצום. ואני נתייגעתי לתאר לעצמי את הפלאכטש העצום שהיה נוצר...
 כן אני עבדכם יושב ומתאר לעצמי את נחת הרוח שיהיה לי לו היה איחוד הטערעלירס הנמוך הזה יוצא מהבחירות הללו עם הידיים על הראש שבעה מי יודע או שמונה ימי .. אוי מארי רחימאי הלוואי

יהודי פשוט
לאנדאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.