היום בתניא יום ב' כב שבט:
לאור הנתונים הבאים:
א. שהרצון העליון "המיוחד באין סוף ברוך הוא בתכלית היחוד", הוא אשר נמשך בדברי התורה.
ב. שהנפש האלוקית ולבושיה הפנימיים, זוכים, שרצון זה יתגלה בהם לגמרי ללא כל הסתר פנים.
מוסיף רבנו ואומר: שלמעשה, בשעת הלימוד, היחוד של הנפש האלוקית ולבושיה הפנימיים באין סוף, הוא בתכלית היחוד. ו"כיחוד דיבורו ומחשבתו של הקב"ה במהותו ועצמותו" (שהתבאר לעיל).
...
יחוד התורה בנפש נעלה מהיחוד של התורה בעולמות העליונים:
וזאת משום, שבלימוד התורה של היהודי למטה (כשהתורה מלובשת בדברים גשמיים), חכמת ה' והרצון העליון, מאירים ומתגלים "בנפש ולבושיה בבחינת גילוי ממש".
ואילו האור והחיות הנמשכים לעולמות מהתורה שלמעלה. אינם יכולים "להתלבש" בתוך העולמות, והם מאירים ומחיים את העולמות רק מלמעלה, בבחינת "מקיף" בלבד.
...
חבר נכבד:
קראת ונהנת, העבר הלאה את פינת "היום בתניא" לחברך.
בתודה ובברכה
הרב יקותיאל גרין מחבר באור התניא משכיל לאיתן ועשרות ספרי חסידות לעם
לאור הנתונים הבאים:
א. שהרצון העליון "המיוחד באין סוף ברוך הוא בתכלית היחוד", הוא אשר נמשך בדברי התורה.
ב. שהנפש האלוקית ולבושיה הפנימיים, זוכים, שרצון זה יתגלה בהם לגמרי ללא כל הסתר פנים.
מוסיף רבנו ואומר: שלמעשה, בשעת הלימוד, היחוד של הנפש האלוקית ולבושיה הפנימיים באין סוף, הוא בתכלית היחוד. ו"כיחוד דיבורו ומחשבתו של הקב"ה במהותו ועצמותו" (שהתבאר לעיל).
...
יחוד התורה בנפש נעלה מהיחוד של התורה בעולמות העליונים:
וזאת משום, שבלימוד התורה של היהודי למטה (כשהתורה מלובשת בדברים גשמיים), חכמת ה' והרצון העליון, מאירים ומתגלים "בנפש ולבושיה בבחינת גילוי ממש".
ואילו האור והחיות הנמשכים לעולמות מהתורה שלמעלה. אינם יכולים "להתלבש" בתוך העולמות, והם מאירים ומחיים את העולמות רק מלמעלה, בבחינת "מקיף" בלבד.
...
חבר נכבד:
קראת ונהנת, העבר הלאה את פינת "היום בתניא" לחברך.
בתודה ובברכה
הרב יקותיאל גרין מחבר באור התניא משכיל לאיתן ועשרות ספרי חסידות לעם
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.