דפים

יום שלישי, 29 במאי 2018

הגאון רבי דוד סולווייצ'יק ביקש מגיסו הגאון רבי משה שטרנבוך שיהפוך עולמות באמריקה

"ר' משה תהפכו את אמריקה על המצב, תשאלו את הראש ישיבות שם מדוע הם שותקים", כך אמר מרן ראש ישיבת בריסק הגרמ"ד סאלאוויצ'יק שליט"א ראש ישיבת בריסק לגיסו מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א בפגישה שנערכה הערב טרם הנסיעה של מרן פוסק הדור לארה"ב * כל הפרטים על הפגישה ההיסטורית בין הגיסים מאורי הדור שליט"א, שעות ספורות לפני נסיעתו ההיסטורית של מרן פוסק הדור לארה"ב
שעות ספורות לפני הנסיעה ההיסטורית לרומם את קרן התורה בארה"ב, נכנס מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א לגיסו הגאון הגדול רבי משולם דוד סאלאוויצ'יק שליט"א לברך ולהתברך לפני הנסיעה, כאשר מיד לאחר הביקור ליווהו מאות אברכי ובחורי סאטמאר בשירה ובזמרה "כי מלאכיו יצווה לך לשמריך בכל דרכיך".
במהלך הנסיעה דיברו שני מאורי הדור על המצב בארץ הקודש, ובאופן נדיר ביקש הגרמ"ד סאלאוויצ'יק מגיסו, שירעיש את אמריקה על המצב בארץ. "בשנים האחרונות הם רוצים לעקור את הכל, שלא יהיה תורה, זה לא פלא אצלי אם הם יגזרו מחר שגם לא לתת לנו למול עצמינו".
להלן התמליל משיחתם של שני מאורי הדור:
הגרמ"ד שליט"א: מתי אתם חוזרים?
הראב"ד שליט"א: ביום שני. יום לפני החתונה של נכדי.
הגרמ"ד שליט"א התבונן וראה ציבור גדול שנכנס עם הראב"ד ושאל: מי הם הבחורים הללו?
אחד אומר: באנו לקבל את פני הרב, אנחנו בחורי ישיבות מסאטמאר
הראב"ד שליט"א: עוף השמים יוליך את הקול ובעל כנפיים יגיד דבר
הגרמ"ד שליט"א: ר' משה, תהפכו את אמריקה על המצב. המצב נורא, נורא, תבעירו אש של חיות בכל העולם. עד לפני תקופה הציונים היו יותר בשקט. בשנים האחרונות הם רוצים לעקור את הכל, שלא יהיה תורה, זה לא פלא אצלי אם הם יגזרו מחר שגם לא לתת לנו למול עצמינו.
הראב"ד שליט"א: סיפר לי יהודי אחד שהיה אצל ר' חיים עוזר בזמן גזירת השחיטה בפולין, והביא ספר שמבאר היטב את דת ישראל בעניין השחיטה, והגרח"ע זצ"ל ביקש ממנו לתרגם את הספר לכל הלשונות ויפיצו בכל המדינות כדי שכל מדינות העולם לא יגזרו על השחיטה, היהודי השיב חוץ מלשון הקודש שבארץ ישראל אין מקום לחשוש שיגזרו על השחיטה. הגרח"ע השיבו אני לא בטוח שבארץ ישראל לא יגזרו על השחיטה.
הגרמ"ד שליט"א: ר' משה תהפכו את העולם, תרעישו את העולם. תדברו עם ר' מלכיאל ועם הראשי ישיבות שם מדוע הם שותקים. ואני מבקש שבדרשה שלכם בליקווד לא תאמרו רק פלפולי תורה. תאמרו להם גם שיש גזירת שמד, תשאלו אותם מדוע אתם שותקים?
הראב"ד שליט"א: שמע ישראל, יש לו שני פירושים, ביאור אחד, לשמוע, ועוד ביאור לקבל, הם צריכים לא רק לשמוע אלא גם לקבל.
הגרמ"ד שליט"א: אסור לשתוק. אנחנו חיים בגלות מרה מאוד, בגלות של יהודים.
הראב"ד שליט"א: בפסוק בתהלים "מאין יבוא עזרי", רק כשנבוא להכרה שהמצב הוא "מאין", אז יבוא עזרי, אבל כל זמן שנסמוך על אחרים שיושיעו אותנו, הקב"ה לא יושיע אותנו.
הגרמ"ד שליט"א: המצב נורא ואיום.
הראב"ד שליט"א: בספרים מבואר ששלש שעות לפני ביאת משיח יהיה יצר הרע חזק מאוד של כפירה ורק יחידים יינצלו, וזהו הושע נא שלש שעות.
הגרמ"ד שליט"א: המצב מר, אני מפחד לדבר מה יהיה לפני משיח. הנה אנוכי שולח לכם את אליהו הנביא פן אבוא והכתי את הארץ חרם. משמע שיהיה מצב ש"והכתי את הארץ חרם", רחמנא ליצלן, הקב"ה ירחם עלינו וישלח לנו את אליהו הנביא.
הראב"ד שליט"א: אני לא יעכב אתכם
הגרמ"ד שליט"א: צריך להפוך את העולם.
הראב"ד שליט"א: אל תטרחו ללוות, תשארו כאן.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.