דפים

יום שלישי, 31 במאי 2016

האהרונים התאכזרו על גלמודה שנשארה ללא משפחה שידאגו לקבורתה ותבעו 20 אלף תמורת קבורתה הזאלונים קברו אותה לשם מצוה

הם אוהבים להתגאות שהם אנשי חסד, אבל מתברר כי הם אנשי חסד איפה שאפשר לעשות שם איזה רווח פוליטי ואחר, אבל כשמדובר בחסד של אמת כשלא יהיה מזה כל רווח, שם הם האחרונים לעשות חסד, ועד כדי כך שהם ימלקו מגלמודים ועניים מרודים את לשד העצמות
היום הלכה לעולמה אשה בשם מינדל זילבערמאן היא בת 100 נשארה ללא משפחה כלל ואין מי שיטפל בקבורתה. השכנים לא ידעו מה לעשות אז הם התקשרו לממונה מטעם האהרונים על החברא קדישא וזה הודיע להם בשם הנהלת בית הקברות שלהם כי עליהם לשלם 20 אלף דולר תמורת הטיפול והקבורה. הסבירו להם כי מדובר בגלמודה במי שלא השאירה משפחה כלשהי ואין לה פרוטה, האהרונים לא רצו לשמוע הם אמרו או שתביאו 20 אלף או שתפנו לאחרים
בצר להם הם פנו לזאלונים ושם הם הופתעו, שמעו כי מדובר במת מצוה מיד הגיעו וטיפלו ובאשר לתשלום אמרו כי אינם רוצים יותר מהעלות של כמה מאות דולר, וגם על זה יוותרו אם לא יהיה מהיכן לקחת
הם עשו את ההלויה בלילה, וככה גילו שוב מה קורה באמת בסאטמאר כשמישהו זקוק לחסד של אמת, האהרונים הם האחרונים לעשות זאת

שחיתות בויזניץ - שטנגר מאלץ אברך מסכן בברכפלד לבנות על מנת שחתנו יוכל לבנות

עד להיכן רשעות ואכזריות מגעת תלמדו ממה שקורה בויזניץ, כאשר בן ציון שטנגר מחליט שהוא צריך לעקוף את התקנות או את הרבנים הוא יכריח מסכנים ואומללים לבנות למרות שאין להם פרוטה בכיסם על מנת שהוא יוכל להשיג מזה טובת הנאה

בברכפלד ברחוב רשב"י 26 ביקשו לבנות יחידת דיור, הרב שטרנבוך הרב של ויזניץ שגר בבנין הזה אסר זאת, בנימוק כי דירות להשכרה משכירים בדרך כלל לפרענקים והויזניצאים לא רוצים פרענקים באיזורם

לפני תקופה קצרה אברך תמים בשם שלמה זלמן ויזל שגר ברשב"י 28 בקומת קרקע החליט לבנות עוד חדר מבניה זולה וקלה, ואז פנה אליו אברך בשם בערל אשר שהוא חתנו של בנציון שטנגר וביקש ממנו שיבנה חדר מבניה רגילה, אבל האברך הסביר לו שאין לו כסף ולכן הוא נאלץ לעשות זאת מפערמיט שזה זול

מאחר והאברך ויזל לא רצה לבנות פנה אליו הרב שטרנבוך וציוה עליו לבנות בניה רגילה ואף קבע כי הוא חייב לעשות זאת בגודל  של חמש מטר, אבל האברך הסביר לו כי אין לו כסף ומהיכן יקח, הרב שטרנבוך אמר לו שלא איכפת לו, הוא חייב לבנות

בשביל להבין מדוע הרב שטרנבוך ציוה עליו לעשות כך, מפני שהוא צריך היה להתיר לבערל אשר לבנות, והוא לא יכול לעשות זאת לאחר שאסר, יגידו כי זה היתר מיוחד למען בן ציון שטנגר שהכריח אותו, אז הוא תבע מהאברך המסכן שהוא יבנה וכך יוכל לומר כי מאחר והוא בנה התירו גם לבערל אשר

האברך התנגד וטען כי אין לו כסף ולכן אינו עושה זאת. שלח אליו חיים מאיר ויזל - נציג ויזניץ בעיריה למרות שהוא גר באשדוד הוא יושב בעיריה של ברכפלד שזו בעיה חוקית בפני עצמה, - אותו ויזל איים עליו דרך פקחים כי יהרסו לו מיד את מה שבנה ושלח לו צווי הריסה, ואף שלח לומר לו כי יגיש נגדו תלונה בועדה המחוזית ויעשה לו הרבה צרות, יש לו רק דרך אחת, לבנות כפי שהוא מורה לו לעשות, ולא מעניין אותו שאין לו כסף

אתם מבינים איך זה עובד בויזניץ, כששטנגר צריך עוד חדר לחתן שלו הוא מאלץ אחרים שיכנסו לחובות על מנת שבתו וחתנו יוכלו לחיות כמו פריצים

הרב ברלנד חזר בו וחוזר לבית המשפט למאבק נגד הסגרתו - הטעו אותו הסבירו לרב כי חתימתו היא שלב לערעור ולכן חתם

ההכרעה נפלה, הרב ברלנד יחתום בבוקר על הניירת נגד הסגרתו מרצון וזה יגיע לבית המשפט, מתברר כי היתה אי הבנה בין אנשי ארץ ישראל לרב, אמרו לו כי זה השלב הראשון לערעור ולכן חתם, עתה כאשר הדברים ברורים כי המטרה היא הסגרה מבלי שיוכל לערער, הודיע הרב כי הוא חוזר בו וייאבק בדרום אפריקה בכל הערכאות תוך כדי ניהול מאבק משפטי בארץ עד להחלטתו על צעדיו הבאים

מתברר כי בטרם הוא חתם על הניירת לפיו הוא הסכים על הסגרה מרצון היו אלו נציגים מישראל שהסבירו לו כי זה לטובתו וכי זה יועיל לו לערעור, רק עכשיו הסבירו לו עורכי הדין כי חתימה זו שוללת ממנו את זכות הערעור, ולכן הודיע כי אם כן הוא חוזר בו, ועל הבוקר יהיו עורכי הדין בבית המשפט עם הניירת לפיו הוא חוזר בו מהסכמתו וכי החתימה היתה מתוך אי הבנה על מה שהוא חותם

בו זמנית החליטו על פתיחת מאבק כללי, ביניהם גם נגד רודפיו שהלבינו הון ועשו מעשים חמורים אחרים, לא יישבו עוד בחיבוק ידיים כפי שעשו עד כה, המאבק יהיה מעניין מאוד, באים ימים חמים מאוד בפרשה הזו

כאן ב'בעולמם של חרדים' תמצאו את הדיווחים המדוייקים בפרשת הרב ברלנד

המשגיחים והמחנכים שמנשקים פה על פה - צריך לעשות סוף לזה!!!

אחד הדברים הטובים שקורים עתה פתתו את הפה מספרים לא מפחדים עוד וגם פחות מתביישים, שומעים סיפורים מדהימים ומשמרי שיער לא ייאמן מה שקורה בישיבות ובמוסדות החינוך החרדים, ישנם מי שכבר התרגלו לטינופת ממש וחושבים כי זה חלק מהחיים

בלי נדר נשתדל לעסוק בבעיות האלו נעלה אותם, מפני שאין מי שמטפל בנושאים האלו חייב שיהיה מקום היכן שכל אחד יכול לפנות ולא רק שנטפל בעניינו ניאבק ונילחם נגד הסוטים הללו ונשתדל עד כמה שאפשר לעצור את זה

אחת התופעות בבתי החינוך החרדיים הם הנשיקות הלא כשרות, יש מי שאוסרים כלל נישוק של גברים, אבל הם לא הרוב יש מי שרואים בכך חום ואהבה אמיתית ולא רואים בכך פסול. אבל יש נשיקות שהם אסורות וחמורות והם פה על פה, ישנם משגיחים ומחנכים שמנשקים תלמידים פה על פה, ויש גם מי שעושים זאת בחדרים סגורים

קיבלנו כמה שמות של מי שעושים כך ביניהם במוסדות של כמה חסידויות ביניהם בבעלזא, בידינו שמות של המעורבים בדבר, בשלב זה לא נעלה שמות בתקוה כי המוסדות הרשמיים יטפלו בהם, אם ירצו ניתן להם את האינפרומציה, ומבקשים אנו כאן מכל מי שרואה מחנכים שמנשקים תלמידים פה על פה להודיע לנו

חיים שאולזון

פרשיית המשגיח-הפקת לקחים

מאת הרב אליהו זילבר

1.דומה, שמעולם לא הייתה פרשה שהסעירה את הציבור החרדי בעניינים שהשתיקה יפה להם כמו הסיפור העגום של ה'משגיח' התוקף. גם אנשים שאינם מחוברים לאינטרנט או לעיתונות חילונית, מכירים את המקרה לפרטיו האפלים. אנו יכולים להצטער על חשיפת המתלוננות שאינם אשמות במאום, אנו יכולים לדוש בפרטים מעוררי הגועל. אך מה שחשוב באמת זה לנצל את ההתעוררות הציבורית ולהפנים לקחים ברורים.

2.      היחס של התורה לפגיעות מסוג זה הוא מורכב, מצד אחד אין איסור בפני עצמו על אונס וכדו' (מלבד ככל פגיעה רגילה באדם שאסורה) גם לא מדברי חכמים. מאידך התורה קובעת שאדם הבא לתקוף נערה תוכל להורגו על אתר, התורה משווה זאת לבא להורגך השכם להורגו וכדברי הכתוב הידועים:"ולנער לא-תעשה דבר, אין לנער חטא מות:  כי כאשר יקום איש על-רעהו, ורצחו נפש--כן, הדבר הזה" [עיין ברש"י שם]. יש לציין שהכתיב הוא 'נער' וקוראים 'נערה' ללמדך שהדברים אמורים גם לגבי פגיעה בנער.... מלבד זאת יש קנס על אנס אך הוא נועד כדי לפצות על הפגם ולא כדי להעניש.
3.      כיצד יתכן אם כן, שהתורה תתיר דמו של אדם שמעשהו לא מוגדר כאיסור העומד בפני עצמו? נראה שהתשובה לכך היא ברורה, התקיפה או האונס צריכים להיות מורחקים מהחברה לא בגלל איסור דתי כזה או אחר, אלא זהו ערך שקודם לתורה, ולכן התורה מתירה את דמו, אין צורך באיסור מיוחד בשביל זה.
4.      חושבני שיש ללמוד מהאמור גם לגבי היחס והחינוך לילדנו. ישנם הורים רבים שאינם מדברים עם ילדיהם כלל על הנושא בגלל סיבות לא מוצדקות בעליל, אך גם ישנם אחרים שטועים ומסבירים לילד או לילדה כמה חשוב להיות צנוע מהבחינה הדתית, וכמו ששחה לי רבנית חשובה בעקבות הפרשייה שיש לחזק את עניין הצניעות.
5.      טעות חמורה יש בכך, לשייך את השמירה מפגיעה לעניין דתי ולצניעות כללית. אנחנו צריכים להסביר לילדים וגם לנערים ונערות, שישנם אנשים רעים שעלולים לפגוע (כדי לומר שזה נדיר כדי לא להלחיץ...) בהם, והם צריכים לשמור על גופם כי זה רק שלהם ואין לאף אחד בשום הצדקה שבעולם זכות להכריח אותם למשהו בעניין זה.
6.      אם זה היה החינוך, גם הסברים ותירוצים  מדברי ר' חיים קנייבסקישליט"א לא היו משפיעים, כי כל פוקדי העקרות למיניהם  השתמשו תמיד בהסברים רוחניים וקבליים (ראה הרב שיינברג מצפת ועוד) כדי לחפות על האיסור הדתי שבמעשה. כל זה לא רלוונטי אם נחנך את הילד שלא מבצעים בו מעשה שאינו נעים לו כי זה זכותו וחובתו להגן על גופו ונפשו.
7.      תחשבו על זה...

סיכום השיחה היומית

*[המשך מאתמול]*

 הדגש על חינוך ילדים בחגה"ש: לפני נתינת התורה, "חמדה גנוזה", לבנ"י ביקש ה' מהם "ערבות" שייקרו את התורה, והוא קיבל רק את הערבות של "בנינו עורבים אותנו", שיחנכו את הילדים לייקר את התורה. וענין זה מתחדש בכל שנה בחגה"ש. נקודה זו, הדגש על חינוך ילדים, מקשרת את חגה"פ עם חגה"ש, ובימי הספירה אלו מחנך כל יהודי א"ע "להתקרב" יותר ל"הר סיני" ע"י מחשבה דבור או מעשה טוב. בענין החינוך מודגש חלקן של נשי ישראל, ה"עקרת הבית", שהן מצליחות בזה יותר, ובפרט של ילדים קטנים. ובזה מובן חלקן המיוחד במה שדובר כמ"פ ששנה זו תהי' "שנת החינוך" – להתאמץ במיוחד, בחיות ובחוזק שכל ילד יהודי יקבל חינוך תורני – לא רק ללמוד תורה אלא להתנהג בהתאם כל היום "בשבתך בביתך גו'ובקומך"

*[ההמשך יבוא]*.

_משיחת יום א' פ' במדבר, כ"ג אייר ה'תשל"ו,
 לנשי ובנות חב"ד תחיינה_

ווארטים


״יש אנשים רבים שחיים בעולם של חלומות, ויש אחרים שחיים במציאות, ויש כמובן את אלה שהופכים את האחד לשני.״

אשתי ביקשה ממני להוריד את הכביסה,מישהו יודע באיזה אתר מורידים את זה?

תימני עולה לאוטובוס ושואל את הנהג: "על פרחים צריך לשלם?" "לא!" עונה הנהג... "יופי...שושנה ורד ונרקיס תעלו אתם בחינם" קורא התימני להם

צעיר אחד שואל את הרופא: "יש תרופה
שתעניק לי חיי נצח?"
הרופא: "תתחתן!"
הצעיר: "מה, וזה יתן לי חיי נצח?"
הרופא: "לא, אבל זה יוריד לך את החשק
לחיות כל כך הרבה"...

סיפור אמיתי. ברובע המוסלמי הציע ערבי למכירה תפילין שכנראה נגנב. הערבי בקש 1000 שח וירד ל800 . התלבט בחור ישיבה שרצה לגאול את התפילין ואולי יחזירו לבעליו. . בקש לחשוב והתייעץ עם הרב שלו.  אמר לו הרב שינסה לקנות רק במחיר זול. חזר בחור הישיבה לערבי ובקש למדוד לפני שיחליט. הניח תפילין של יד שמאל, הניח תפילין של ראש. פתאום הבריק לו רעיון. שאל את הערבי: איפה התפילין של יד ימין? אמר הערבי זה מה שנתנו לי. אמר הבחור: זה לא שווה חסר של יד ימין. לבסוף לאחר משא ומתן שזה לא שווה הרבה קנה את התפילין ב150 שח.

תקנות מטורפות - הישיבה אוסרת על התלמידים וההורים להכנס לחנות או משרד כלשהו שיש שם מחשב או כל מכשיר שדרכו אפשר להתחבר לאינטרנט כולל כרטיסי אשראי

כל מי שיתפס תלמיד או אחד מן ההורים שנכנס לחנות ששם יש מחשב או מכשיר לכרטיסי אשראי או כל חפץ אלקטרוני אחר הילדים מסולקים מן הישיבה מיידית

רק ירושלמים

- רק ירושלמים עדיין קובעים להיפגש לנסיעה בכניסה לעיר למרות שלעיר לפחות 5 כניסות כבר שלושים שנה.
- רק ירושלמים - כששואלים אותם איך להגיע עונים באמצעות מקומות מהעבר (תעבור את הכנסת הישנה תמשיך לאיפה שהיה המגרש של ביתר, אל תפנה לתחנת הרכבת הישנה).
- רק בירושלים כל אדם שני עובד במשרד ממשלתי ולכל אחד מהם גם קרוב שעובד בעירייה.
- רק בירושלים 4 בתי רפואה בעיר אחת.
- רק בירושלים קוראים לפיתה עירקית אשתנור.
- רק בירושלים קוראים לסוכריה על מקל - מציצה.
- רק בירושלים קוראים לשק קמח אביויו.
- רק לסל מיץ בתרכיז הירושלימי קוראים פטל ולכן יש פטל אננס, פטל תות.
- רק בירושלים שואלים: אבל מאיפה בירושלים? כשאתה אומר שאתה גר בעיר.
- רק בירושלים יש רחובות: הגננת, המורה, המזרחן, המחנך, המחנכת, והיה רחוב הגידם ששינה את שמו לרח' טרומפלדור.
- רק בירושלים מציינים מקומות לפי פיגועים שהיו שם.
- רק הירושלמים קוראים לאחד הרחובות הראשיים רח' המלך קינג ג'ורג' ולא מתבלבלים מהכפילות.
- רק בירושלים יש קניון לכל מגזר: מלחה- ללא דתיים, סנטר 1- לדתיים ורב שפע לחרדים.
- רק בירושלים הנוף שנשקף מבתי המלון הוא בנייני הממשלה.
- רק בירושלים, בגינות סחרוב אין גינה.
- רק בירושלים מקום כמו יד ושם יכול להיות יעד תיירותי.
- רק בירושלים קוראים לבית כנסת "החורבה".
- רק בירושלים סופרים מאה מא-אתי-ים.
- רק בירושלים יודעים מה ההבדל בין קטמונים לקטמון.
- רק בירושלים יודעים איזה שר חוץ מבקר בארץ לפי הדגלים שתלויים לאורך כביש מס' 1.
- רק בירושלים נתניהו גר בעזה.
- רק בירושלים יש בכל צומת שלט לכיוון ת"א.
- רק בירושלים שלט שמסביר- רח' המדרגות ע"ש המדרגות ברחוב (נחלאות).
- רק בירושלים יורדים מהרובע לכותל ומבינים את המושג "השכינה שורה".
- רק ירושלמים שלא גרים בירושלים כבר שנים- עדיין קוראים לעצמם - ירושלמים

פניני תהילים מתוך ספרו החדש *"רחש ליבי דבר טוב אומר אני מעשי למלך"* של *כבוד האדמו"ר רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א

*"על כן לא יקומו רשעים במשפט וחטאים בעדת צדיקים כי יודע ה' דרך צדיקים ודרך רשעים תאבד"* (תהילים א, ה-ו).
כאשר באים לרשעים ומתלוננים על מעשיהם הרעים, הרשעים עומדים ואומרים לא רק אצלנו יש רע, גם אצל הצדיקים יש דברים רעים. הנה מעשה פלוני של צדיק ועוד מעשה של צדיק, ולא רק אצלנו אצל הרשעים יש רע.
על זה עונה ואומר דוד המלך *"כי יודע ה' דרך צדיקים"* הדרך שלהם הייתה לשם שמים. וגם אם יצא דבר שנראה רע ממעשיהם, אך הדרך והרצון שלהם היה לשם שמים ולטובה.
אך *"ודרך רשעים"* אשר טמנו וארבו ועשו להם את הרע, לא ביושר ולא בהגינות דרכם של הרשעים *"תאבד"*.

הילולא לכבוד רבי שמעון בר יוחאי זצוק"ל זיע"א ומעמד סיום ספר הזוהר הקדוש בקהילת האדמו"ר הרב פינטו





בקהילת שובה ישראל באילת בנשיאות כבוד מורנו ורבנו עטרת ראשנו הצדיק רבי יאשיהו יוסף פינטו שליט"א התקיימה הילולא לכבוד רבי שמעון בר יוחאי זצוקל זיעא  ומעמד סיום ספר הזוהר הקדוש.

מי שחשב שאילת זו עיר ללא תורה טועה והתמונות מדברות בעד עצמם,השבוע התקיימה הילולא לכבוד רבי שמעון בר יוחאי זצוקל זיעא במעמד סיום הזוהר הקדוש צעירים רבים תושבי אילת הגיעו לישיבת שובה ישראל לשמוע דברי חיזוק מהרב שניר גואטה יליד העיר אילת ולהתכבד בזכות מעמד סיום הזוהר הקדוש אחיו של הרב שניר ,לידור גואטה שסיים לימוד ספר הזוהר הקדוש.
קיימו סעודה כיד המלך לכבודה של תורה ,אחד ממשתתפי ההילולא ציין הישיבה הקדושה שובה ישראל בראשות האדמו"ר פינטו שליט"א ממש נותנת חיים באילת יש לנו מקום היכן להגיע ללמוד להתחזק והישיבה היא נקודת הפצה לספריו הקדושים של האדמו"ר פינטו שליט"א
שנזכה לביקרו של האדמו"ר פינטו הצדיק בעירנו אילת אמן

אלפים השתתפו ביום כייף חינם בל"ג בעומר באקשן פארק שארגן מוזיאון גוש קטיף



אלפי ילדים השתתפו בל"ג בעומר ביום כייף חינם שארגן מוזיאון גוש קטיף בירושלים באקשן פארק במושב לכיש. פרחי ירושלים בניצוחו של חנן אביטל הדליקו את השטח בהופעה מדהימה של הצדעה למוזיאון גוש קטיף בירושלים. כמו"כ התקיימו הופעות ושלל אטרקציות במהלך כל היום. המשתתפים הודו למוזיאון גוש קטיף שארגנו את האירוע המיוחד. באירוע השתתפו משפחות נפגעי הטרור וממגורשי גוש קטיף וכן מישובי הדרום ויהודה ושומרון.

לגלריה כנסו כאן:

הילולת הסבא קדישא הגאון רבי שלמה אליעזר אלפאנדרי



אמש נערכה הילולת הסבא קדישא הגאון רבי שלמה אליעזר אלפאנדרי זצוק''ל שנבל''ע ביום כ''ב אייר שנת ה'תר''צ והוא בן מאה ועשרים שנה בדיוק כשאינו מותיר אחריו זרע לא בנים ולא בנות ל''ע. 

המעמד התקיים בבית המדרש של 'הרב בן טוב' ברחוב שמואל הנביא בירושלים, שם השתתפו ונשאו דברים הגאון רבי אהרון ירחי רב שכונת מקור ברוך בירושלים, והגאון רבי מנשה זליכה רב שכונת פרדס כץ בבני ברק.

משעות הבוקר ובשעות אלו נערכת עליה המונית לציונו הקדוש שבהר הזיתים. 
צילום: שמואל אלבז - חדשות 24

לגלריה כנסו כאן:

השר בנט: עוד לא הגיע מנהיג עם אומץ שיאפשר תפילת יהודים בהר הבית


שר החינוך נפתלי בנט השיב היום לשאילתא ראשונה של חבר הכנסת החדש יהודה גליק. לדברי השר בנט "צריך אומץ" לשנות את העובדה שבהר הבית נאסר על יהודים להתפלל.

שר החינוך השיב על דוכן הכנסת לשאילתא של חבר הכנסת החדש יהודה גליק ובירך אותו על הלהט הגדול שלו בענין הר הבית.

"יש פה עיוות" פתח חה"כ גליק. "במשך השנים ילדי ישראל התחנכו שכאילו הכותל הוא המקום הקדוש לעם היהודי. זה לא נכון עובדתית. כל מי שקורא את המקרא יודע שהמקום הקדוש לעם היהודי הוא ציון, הלא היא הר הבית".

כבר בתחילת דברי התשובה של השר בנט הוא הפנה עקיצה לעבר גליק בשל מדיניות הר הבית של ראש הממשלה ממפלגתו. "אני מציע לך לפנות לראש המפלגה שלך. הוא ראש הממשלה שקובע היום את המדיניות. אני חושב שהוא ייתן לך תשובות טובות על עמדתו בעניין הר הבית. תפנה אליו את השאלה, אני חושב שהוא ייתן לך תשובה מצוינת". עקץ בנט.

בנט הסכים עם גליק שהכותל איננו תחליף להר הבית. "הכותל המערבי, לא רק שהוא לא הר הבית, ולא רק שהוא לא בית המקדש, הוא אפילו לא הקיר של בית המקדש". אמר בנט והסביר שהכותל המערבי הוא קיר התמך לתמיכת הרחבתו של הר הבית.

לדברי השר, משה דיין הוא האשם בעובדה שיהודים אינם מורשים להתפלל בהר הבית עד היום. ועד היום עוד לא הגיע מנהיג עם אומץ לשנות את זה.

"רק ב-1967 למעשה נהיה חופש דתות בירושלים ומאז יהודי, נוצרי ומוסלמי, רשאי לממש את חופש הדת בצורה מיטבית, למעט הר הבית. בששת הימים, משה דיין, מיד אחרי ששת הימים, בעצם קיבע איזה שהוא סטטוס קוו סביב הר הבית. ועוד לא הגיע מנהיג אמיץ מספיק כדי לשנות. כי בשביל לשנות דברים, צריך אומץ. ואני חושב שבאמת, בסופו של דבר, על זה אנחנו מדברים. אם רוצים לשנות, אז צריך להביע אומץ".

מרדכי בן דוד בתפילה בקבר רחל אמנו



גדול הזמר החסידי מרדכי בן דוד הגיע לפני שעה קלה לתפילה בקבר רחל אמנו בבית לחם יחד עם המשפיע הברסלבאי הרה"צ ר' מרדכי (מוט'ה) פראנק. צילום: מוסדות רחל אמנו