דפים

יום רביעי, 6 באפריל 2016

דרעי פעל להדיח את נתניהו יחד עם הרצוג בנקמה שעזר לאלי ישי - הראיון שדרעי נתן להארץ לפני שבעה חודשים על ידידו הרצוג

"ערב הבחירות האחרונות התגייס נתניהו כדי לסייע לישי ולחבורה הכהניסטית שנשרכה אחריו בניסיון הנואש לחצות את אחוז החסימה. הברית החשאית לא נעלמה מעיניו של דרעי. הוא אמנם הודיע פומבית שש"ס תמליץ לנשיא המדינה על נתניהו כמועמד לראשות ממשלה, אולם אנשים קרובים שמעו ממנו באותם ימים שהוא מעדיף שיצחק הרצוג יקים את הממשלה. "זה היה ממש החלום הרטוב שלו", אמרה ל"הארץ" אישיות פוליטית המכירה אותו היטב.

"דרעי עצמו אינו מאשר או מכחיש את פרט המידע המסקרן. "רציתי מאוד מאוד ממשלה שהרצוג ומחנהו יהיו שותפים בה", הוא מסכים לומר. "הייתי מעדיף שלי יהיה כוח יותר קטן ממה שיש לי. שאני לא אהיה לשון מאזניים, וגם היום אני מוכן לשלם את המחיר הזה למען ממשלה רחבה. אני חושב שהטעות הגדולה ביותר, שאני מצטער עליה בחודשים האחרונים, היא שבשבוע הראשון אחרי הבחירות לא שמתי את כל כובד משקלי לאלץ את נתניהו ואת הרצוג לשבת ביחד. לפי דעתי, בשבוע הראשון היינו יכולים לעשות את זה. זה היה בשל".

והיום זה לא בשל?

"אני מזהה רצון אמיתי אצל שניהם. אני מדבר עם שניהם. עכשיו קשה יותר, כי צריך לקחת תיקים ממפלגות שותפות ולתכנן מבנה קואליציוני חדש. אני חושב שלאחר אישור התקציב בכנסת יהיה יותר קל מאשר היום לנסות להרחיב את הממשלה. הבעיה היום היא דווקא בתוך המחנה הציוני. אני לא משוכנע שאפשר להביא את כל המחנה הציוני לממשלה, אלא רק את רובו".

התרשמת שהרצוג מעוניין להצטרף לממשלת נתניהו?

"הרצוג רוצה, כן, כך התרשמתי. בתנאים מסוימים: שורת תיקים וגם קווי יסוד שמתאימים ואיזשהו אופק מדיני".

מדוע בעצם לא פעלת מיד אחרי הבחירות כדי להקים ממשלה רחבה?

"הייתי משוכנע שליברמן ייכנס לממשלה".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.