דפים

יום רביעי, 30 במרץ 2016

הפלס: ציות לרבנים? עבדי הם ולא עבדים לעבדים. דעת תורה? כל אחד יכול

מאת מרכז החדשות

  עיתון הפלס חוצה גבולות במאמר חצוף והזוי במיוחד • דעת תורה - לא רק לגדולי תורה  • ציות לגדולי ישראל - "אינו מן הראוי להיות מורא בו״ד עליהם"


רבנים ואישי חינוך מתריעים על חציית גבולות נוספת בעיתון הפלס. במאמר מיוחד שמתפרסם במוסף התורני של העיתון "לקראת שבת", שנכתב ע"י הרב ש.ס. ומצויין עליו כי "היה לעיני רבינו ראש הישיבה שליט"א",  מסבירים כיצד כל אחד ואחד גם אם אינו גדול בתורה יכול להביע "דעת תורה", ומנגד גדולי ישראל נשלטים ע"י משבקי"ם וגיחזים ולכן הציות להם הוא כקבלת עול בשר ודם וכנגד מה שנאמר "עבדי הם ולא עבדים לעבדים"...
יצויין כי מאמר זה מתפרסם רק בגליון שמופץ למנויים והוא חומר הסברה פנימי, בניגוד לתדמית שמציגים בעיתון הפלס כלפי חוץ בעיתון החינמי המופץ לכלל הציבור.
אישי חינוך עימם שוחחנו אומרים כי זהו שלב נוסף בהידרדרות של עיתון הפלס שעורכיו מתיימרים כבר מאז ומקדם להביע דעת תורה המנוגדת לדעת גדולי ישראל וחכמי התורה, כעת "דעת התורה" ניתנת לכל דורש ומבקש. "דעת תורה הוא פשוטו כמשמעו, דעת התורה בענייני השעה המתחדשים, ולכן מי שאינו גדול בתורה אינו יכול להביע דעת תורה גם אם חקר ובדק לעומק את משנתם של גדולי הדורות הקודמים" הם אומרים.
להלן קטעים מתוך המאמר שכאמור מהוה עליית מדרגה בגישה אותה מציג העיתון כלפי גדולי ישראל:
..."הוי אומר, שגם מי שלא הגיע בעצמו לדרגת ״גדולי ישראל״, אם הוא עכ״פ תלמיד של גדולי ישראל וספג כראוי את דרכם ושיטתם, הריהו ראוי להביע את דעתם, ויש לו אילן גדול לסמוך עליו"....
...ועל אודות נגע המשבקי״ם והגיחזי׳ים בדורנו, הנושאים את שם רבותיהם עליהם ופועלים ככל העולה על רוחם, יש לציין כי עליהם נאמר רחמ׳׳ל הפסוק הנורא אשר היה מרגלא בפומי׳ דמרן הגרי״ז זצ״ל כלפי מחטיאי הרבים ומחריבי הדת, והוא הפסוק בסוף ישעיה (בהפטרת שבת ר״ח) ״ויצאו וראו בפגרי האנשים הפושעים בי, כי תולעתם לא תמות וגו' והיו דראון לכל בשר״....

....עוד כתב שם (אות קס״ז) בהסבר הדבר, כי עם הקדוש שהם עובדי השי״ת אין להם להכנע לבשר ודם, ואינו מן הראוי להיות מורא בו״ד עליהם אלא לשם שמים, שנא׳ כי לי בנ״י עבדים - ולא עבדים ועבדים, ונא׳ ואתם תהיו לי ממלכת כהנים וגוי קדוש. ל׳ כהנים - אדונים ושרים וכר, פירוש אתם תהיו לי ממלכה שכולה שרים, שלא יהיה עליכם עול בו״ד. ונא׳ (ישעי׳ נא, יב) מי את ותיראי מאנוש ימות, ונאמר (שם פסוק יז׳) אל תיראי חרפת אנוש, ע״כ..."

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.