דפים

יום שישי, 26 בפברואר 2016

בין דור של אפיקורסים לדור של תינוקות שנשבו

אפיקורס יודע את בוראו ומתכווין למרוד בו, מי שהוא עם הארץ מעולם לא למד ולא יודע, גם אם הוא ירצה הוא אינו אפיקורס, כך שבימינו כשאנו מנסים לבחון מי הם אפיקורסים, המסקנה היא כי רק חרדים ודתיים תלמידי חכמים יכולים להיות כאלו, החילונים הרפורמים והקונסרבטיבים וכל מי שנולד להורים שכבר לא למדו ולא ראו יהדות מהי, גם אם ירצו אינם יכולים להיות אפיקורסים

לשם מה אני כותב זאת, עושה רושם כי הוויכוח עם הרפורמים בני הדור שלנו הוא וויכוח עקר, מפני שהם ראו משהו אחר לגמרי, הם מאמינים כי דרכם היא הנכונה, הם לא חיו באותו דור שהתפקרו מי שהיו קרובים יותר אלינו והפכו לרפורמים, הם גדלו לתוך עולם של מושגים אחרים לגמרי, וכשאתה מדבר אליהם בשפתך, היא אינה מוכרת ואינה מקובלת, עבורם אנחנו שחורים ופאנאטים משוגעים החיים חיים טפשיים, הם אלו ההולכים בדרך הישר

עד היום הזה אפשר להבחין בין מי שחזר בשאלה מי שנולד בבית חרדי או דתי לבין מי שנולדו לעולם אחר לגמרי, ההבדל ביניהם הוא תהומי,  והשפה אחרת. עם מי שלא ראו בבית חיים כאלו, עימם אתה חייב לדבר בשפה אחרת שתסביר להם בצורה טובה ויפה מדוע איננו משלימים עם דרכם. פרסום איסורים חרמות ונוסחאות מן הסוג של מועצת גדולי התורה, לא רק שלא מסייע, זה מקלקל, מפני שהם לא יקבלו את השפה הזו

השאלה היא למי החליטו חברי מועצת גדולי התורה, לחרדים או לרפורמים, אם לחרדים, האם יש מי מן החרדים שמאמין כי דרכם של הרפורמים היא הדרך הנכונה, ואם הכוונה היתה לרפורמים הם דוחים בשאט נפש את הנוסחאות הללו, אלו לא מקובלים עליהם, עימם צריכים לדבר בדרכי הסברה לפתוח להם את העיניים, וזה לא ייעשה בשפה הזו

הרפורמים ימשיכו להלחם למרות החלטות המועצות למיניהם, מפני שאף אחת מהן לא שכנעו אותם כי מה שהם עושים לא טוב, וכשם שמצוה לומר דבר הנשמע כך מצוה שלא לומר דבר שאינו נשמע, יתכן ובשפה אחרת ישיגו יותר יהיה קל לדבר עימם הם לא יפגעו, אולי הגיע הזמן לחשוב בכיוון הפוך של לנסות לקרב אותם ליהדות וככה נשיג את הכל, לא שחלילה נסכים לתפילות מן הסוג שהם מבקשים בכותל, אבל עלינו להבין כי הם נולדו להורים אחרים, ולכן אין כוונתם למרוד בה' הם אינם אפיקורסים הם תינוקות שנשבו, ודינם שונה בתכלית

השאלה הבסיסית היא, האם יש לנו מטרה להשיג כאן משהו או שמטרתנו רק להפגין לשחק קנאות ולא להשיג כלום כדרכם של הקנאים בירושלים האומרים כי אין זה תפקידנו להצליח תפקידנו למחות. אם יש לנו מטרה להשיג ופירושו למנוע את הצרמוניות שלהם בכותל הדרומי, בדרך כפי שהחליטו המועצות למיניהם לא השגנו דבר

חיים שאולזון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.