דפים

יום רביעי, 30 בדצמבר 2015

משיחת כ"ק אדמו"ר שמות שנת ה'תשנ"ב

הרה"ח עוסק בצ"צ באמונה חיים שאולזון שליט"א

שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק משיחת כ"ק אדמו"ר שבת פרשת שמות שנת ה'תשנ"ב
סימן י"ב ,
על פי זה אפשר להבין השייכות דפרשת שמות לכ"ף טבת , יום ההילולא דהרמב"ם , שחל לעולם בסמיכות לפרשת שמות , וקביעותו בשנה זו – בערב שבת שמות , ובפרט על פי הידוע , שהאכילה דשבת באה על ידי העבודה והטירחא דערב שבת , כמאמר חז"ל מי שטרח בערב שבת יאכל בשבת , מובן , שישנה שייכות בין יום ההילולא דהרמב"ם לפרשת השבוע , פרשת שמות , ויתירה מזו , האכילה דשבת באה על ידי העבודה [ טירחא ] ד [ יום ההילולא של ] הרמב"ם בערב שבת , הענין בזה , אצל הרמב"ם רואים בגילוי איך שבהיותו במצב דהבאים מצרימה פעל שם [ באופן השייך בזמנו ] את הענין דגאולת ישראל , הן גאולה רוחנית בערך לחושך הגלות שהיה אז
 [ בדוגמת יציאת מצרים גם במצב דלילות ] , והן כח והכנה לגאולה שלימה כפשוטה
 [ להביא לימות המשיח ] , וכמרומז גם בשם רמב"ם ראשי תבות רבות מופתי בארץ מצרים , בהיותו במצרים בפשטות חיבר שם הרמב"ם את חיבורו הגדול ספר משנה תורה , ספר הלכות הלכות המקבץ לתורה שבעל פה כולה , שזה פעל גאולה [ יציאת מצרים ] במצב דחושך הלילה של הגלות – כמו שכתב הרמב"ם בהקדמתו הטעם שראה לחבר חיבורו , בכדי לשלול את ההעלם והסתר שנעשה בלימוד והבנת התורה , שאותם הפירושים וההלכות והתשובות כולהו נתקשו בימינו ואין מבין אותם כראוי אלא מעט במספר ואין צריך לומר התלמוד עצמו כולהו , ולכן ראיתי לחבר דברים המתבררים כולהו כולם בלשון ברורה ודרך קצרה עד שתהא תורה שבעל פה כולה סדורה בפי כל כולהו , וכך נעשה בפועל , שספר הרמב"ם נעשה מורה דרך לבני ישראל בכל הדורות , החל מבני ישראל במצרים בדורו של הרמב"ם , ומשם נתפשטו פסקי הלכותיו למקומות אחרים בעולם [ כידוע מאגרות הרמב"ם ] , עד לבני ישראל בדורות שלאחרי זה , כולל גם על ידי זה שריבוי ספרים [ החל משולחן ערוך וכולהו ] מיוסדים על ספר הרמב"ם , כלומר , שהרמב"ם פעל שגם במצב של לילות , ערבין במצרים כפשוטו [ ומצרים מלשון מצרים וגבולים ] – תהיה יציאת מצרים , גאולת ישראל [ ובדוגמת פעולת רבינו הקדוש על ידי חיבור המשניות , כדי שלא תשתכח תורה שבעל פה מישראל , כמרומז גם בהתחלת המשנה מאימתי קורין את שמע בערבין , מזכירין יציאת מצרים בלילות , כנזכר לעיל ] ,
ויתירה מזו , נוסף על מזכירין יציאת מצרים בלילות , פעל הרמב"ם גם את הענין דכל ימי חייך להביא לימות המשיח – כידוע שספר הרמב"ם כולל כל הלכות התורה  , גם הלכות השייכות לזמן שבית המקדש קיים , וגם – ההלכות דימות המשיח [ בסיום ספרו ] , שמורות לבני ישראל ההלכות שקשורות עם ימות המשיח , איך צריך להתכונן לזה , והסדר בפועל דביאת הגאולה האמיתית והשלימה , ולהוסיף , שהרמב"ם חי שבעים שנה , ימי שנותינו בהם שבעים שנה , שמורה שאצלו היתה בגלוי השלימות שקשורה להרי אני כבן שבעים שנה לפעול יציאת מצרים בכל המצבים [ בימים , בלילות ולהביא לימות המשיח ] , כנזכר לעיל בנוגע לרבי אלעזר בן עזריה , ועל פי הידוע שביום ההילולא של צדיק כל מעשיו ותורתו ועבודתו אשר עבד כל ימי חייו עולים למעלה , וזה מאיר ומתגלה למטה ופועל ישועות בקרב הארץ – מובן , שביום כ"ף טבת , יום ההילולא של הרמב"ם , קיימים בגלוי כל מעשיו ותורתו ועבודתו של הרמב"ם – בחיבור ספר משנה תורה בארץ מצרים , וכל שאר עניני עבודה שלו במשך שבעים שנות חייו – וזה פועל ישועות בקרב הארץ , בקרב הארץ דמצרים [ מיצרים וגבולים דעולם ] , באופן שזה נעשה מורה דרך ומורה נבוכים דבני ישראל בכל הדורות שלאחרי זה , ועל פי זה מובן החידוש דהאכילה בשבת פרשת שמות בשנה זו – כיון שבאה על ידי העבודה והטירחא בערב שבת זה , כל מעשיו ותורתו ועבודתו שהכין הרמב"ם במשך שבעים שנות חייו , נמצאים כולם בגלוי באופן דפועל ישועות בקרב הארץ בערב שבת זו , הרי מובן מכך מה זה מוסיף בעבודת שבת זו , העבודה לפעול גאולת ישראל במצב הבאים מצרימה בגלות !
בברכת התורה משולם צפניה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.