דפים

יום רביעי, 30 בספטמבר 2015

משיחת כ"ק אדמו"ר חול המועד סוכות ה'תשנ"ב

הרה"ח עוסק בצ"צ באמונה חיים שאולזון שליט"א
שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק משיחת כ"ק אדמו"ר ליל שבת חול המועד סוכות שנת ה'תשנ"ב
סימן י ,
ויש לקשר ענין זה עם מה שכתב הרמב"ם אודות ימות המשיח בסיום וחותם ספר ההלכות , ובהקדם ביאור הטעם לסדר וחלוקת ההלכות בפרק האחרון , שלאחרי שהרמב"ם מבאר פרטי הענינים דימות המשיח [ בג' הלכות ראשונות ] , ומסיים הענין [ בהלכה ד' ] שלא נתאוו החכמים והנביאים ימות המשיח , , אלא כדי שיהיו פנויין בתורה וחכמתה , , כדי שיזכו לחיי העולם הבא , מוסיף [ בהלכה האחרונה ]
ענין חדש , ובאותו הזמן לא יהיה שם לא רעב ולא מלחמה ולא קנאה ותחרות ,שהטובה תהיה מושפעת הרבה וכל המעדנים מצויין כעפר , ולא יהיה עסק כל העולם אלא לדעת את השם בלבד , שנאמר כי מלאה הארץ דעה את השם כמים לים מכסים דיש לומר שבהלכה האחרונה מוסיף [ בקיצור וברמז ] גם על דבר התקופה השניה דימות המשיח שיהיה שינוי מנהגו של עולם , החל מהשינוי העיקרי דתחיית המתים , כמו שנתבאר בארוכה במקום אחר , ועל פי המבואר לעיל החילוק שבין ימות המשיח לתחיית המתים ,שבימות המשיח תהיה שלימות העבודה דקיום המצוות , ציווי להאדם , ובתחיית המתים יבטל הציווי להאדם [ מצוות בטלות ] , ויתגלה ענינם האמיתי שהם רצונו של הקדוש ברוך הוא [ הלכות של תורה ] – יש לומר , שענין זה מרומז גם בהחילוק בלשון הרמב"ם בב' ההלכות האחרונות , בהלכה ד' כותב לא נתאוו החכמים והנביאים ימות
המשיח , , אלא כדי שיהיו פנויין בתורה וחכמתה , , כדי שיזכו לחיי העולם הבא כמו שביארנו בהלכות תשובה , ששם מבאר בארוכה שהטובה בעולם הזה , עד לשלמותה בימות המשיח , היא , בשביל שלימות העבודה דקיום התורה ומצוות , כדי לזכות למתן שכרן של מצוות בעולם הבא , מה שאין כן בהלכה ה' , שמוסיף ענין חדש בנוגע לאותו הזמן שיהיה בתקופה השניה , אינו כותב שמעמד ומצב זה הוא בשביל איזו מטרה ותכלית , כדי כולהו , ויש לומר הביאור בזה , בתקופה הראשונה דימות המשיח , בזמן דהיום לעשותם בתכלית השלימות [ שאודותה מדבר בהלכה ד' ] – כיון שישנו ציווי להאדם , מודגשת בעיקר התועלת של האדם על ידי קיום המצוות , מתן שכרן של מצוות , כדי שיזכו לחיי העולם הבא , מה שאין כן בתקופה השניה דימות המשיח , כשיחיו המתים כיון שיתבטל הציווי להאדם , ויתגלה ענינם האמיתי שהם רצונו של הקדוש ברוך הוא , ומצד רצונו
יתברך יהיו האדם והעולם [ בדרך ממילא ] בתכלית השלימות , לא יהיה עסק כל העולם אלא לדעת את השם בלבד , , כי מלאה הארץ דעה את השם וגומר , מובן שמעמד ומצב זה אינו בשביל איזו מטרה ותכלית , כדי כולהו , אלא הוא עצמו המטרה והתכלית , ועל פי זה יש לומר , שגם לדעת הרמב"ם עיקר ושלימות השכר הוא בעולם התחיה [ כהפסק דין בתורת החסידות ] , אלא שלא כתב זה בפירוש , כמו שלא כתב בפירוש אודות התקופה השניה דימות המשיח כשיחיו המתים , כיון שתכלית ומטרת חיבור ספר ההלכות , שיהיו כל הדינין גלויין לקטן ולגדול בדין כל מצוה ומצוה , נשלמת בסיומה של התקופה דהיום לעשותם , ואף על פי כן , כיון שענינו האמיתי של חיבורו הוא הלכות של תורה , כפי שהם מצד רצונו של הקדוש ברוך הוא לכן בהלכה האחרונה , שהיא הסיום והסך הכל דספר ההלכות , רומז הרמב"ם אודות המעמד ומצב דעולם התחיה , שאז יתגלה
ענינם האמיתי דהלכות של תורה , שאינם בשביל האדם [ כדי שיזכו לחיי העולם הבא ] , אלא דעת בוראם , דעה את השם , שזהו עיקר ושלימות השכר שמציאות האדם והעולם בטלה ומכוסה לגמרי בדעה את השם , כמים לים מכסים , בברכת התורה משולם צפניה


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.