דפים

יום שישי, 31 ביולי 2015

מכתבים קצרצרים


החיוב והשלילה במעשהו של שליסל - החרדי חצוי האלימות מותרת למען האינרטס ואסורה אצל האחר ואי אפשר להכיר בתועבה מפני שאז זה הסוף
צריך להודות על האמת, כי בנושא הזה כל יהודי חרדי החי על פי תורה והלכה חצוי, מצד אחד אי אפשר ואסור להתיר אלימות, נשמע גינויים פה ושם, וישנם מי שמעדיפים לא להגיב, מפני שהאלימות בעולם החרדי היא יסוד בקיום החרדי, קהילות רבות ראשיהם חיים וקיימים בזכות האלימות הפנימית והחיצונית, שקר לטעון כי החרדי הוא נגד אלימות, מפני שאם זה היה ככה היינו נראים אחרת, כשהאינטרס דוחף לאלימות ימצאו אלף ואחד תירוצים למה זה בסדר, ואפילו אם לא, מדוע מעלימים עין, אנחנו לא מתרגשים כלל מאלימות, ומי שילמד את החיים החרדים, אין מציאות שהאלימות לא תחגוג פה ושם. כן ונכון שמאז שאנחנו מקדישים ימים ולילות למאבק באלימות זו ירדה פלאים, יודעים שיגלו הכל נחשוף ונוקיע את מי שינהגו באלימות זו שינתה הרבה דברים ומצבים מן הקצה אל הקצה, אבל לטעון כי אנו מגנים אלימות, זה שקר אחד גדול, מפני שאם הרבנים היו מצליחים לבלום את האינטרנט ומקורות מידע אחרים, זו היתה חוזרת בענק, ומאידך הנושא עצמו התועבה, איך מתייחסים לזה

שליסל מטורף או קנאי אם לא איכפת לו לשבת עשרות שנים בכלא
אני לא יכול להגיע להכרעה אם יש לנו עסק עם מטורף או עם קנאי אמיתי, העברתי את המכתב שלו לגרפולוג שינתח לי מן הכתב מה פנימיותו, מפני שאם הוא מטורף יש לנהוג בו כמו כל מטורף, האדם לא שולט על עצמו וכמו בכל מקרה אחר גם כאן ואין כל הצדקה לעשות מן הענין עסק כל כך גדול. האשמה היא יותר של המשטרה ושירות בתי הסוהר מפני שהוא היה אצלהם שנים והיה עליהם לשלוח אותו לטיפולים לבדוק אם הוא מסוכן לציבור ואם כן היו צריכים לסגור אותו במקום שלא יוכל להזיק. אם הוא רק קנאי לענין, כאן אנחנו החרדים נקלעים לבעיה קשה, מפני שלהכיר בתועבה או לומר אפילו מילה אחת שממנה ישמע עידוד לתועבה, זה אסור בתכלית האיסור. יש לי בעיה אחרת עמו, מדובר ב'געווארענער' שהוא הרבה יותר גרוע מ'געבארענער' ולמי שלא מבין, הוא לא חרדי ממקורו הוא מזרחניק שהפך לחרדי, וזה מסביר את התופעה ובעיקר את ההתפרצות אי היכולת לאזן את עצמו ולשלוט על מעשיו

מעשהו של שליסל סייע למתועבים יותר ממה שהזיק להם
אני קורה לזה תועבה מפני שכך קוראת לזה התורה, כשגבר חי עם גבר התורה מכנה זאת תועבה, ולמי שיש טענות שיפנה למשה רבינו לא אלי. על פי דין הם חייבים מיתה, בזמינו אין סנהדרין אין את הערכאות המתאימות לשפוט אותם לכן איננו יכולים לעשות דבר, אם כי שופטים את מי שנתפסים בחברה החרדית במעשים כאלו על ידי שמנדים אותם או מרחיקים מהם, איני נכנס כאן לוויכוח אם מדובר בטבע שני או בסטיה, זה נושא בפני עצמו. השאלה היא איך מתייחסים למי שחיים כך, כאן הבעיה החרדית, מצד אחד אנו לא רוצים את הצלחתם להחדיר גאוה והכרה בענין הזה ומאידך כל עיסוק בהם רק עוזר להם. טוב עשו הרבנים בשעתו כשלא הסכימו להצטרף ליוזמת 'העדה החרדית' להפגין נגדם, בשנים האחרונות עוד היו כמה קבוצות שהפגינו, אבל הם הלכו ופחתו מתוך חשבון שעדיף לא לתת להם תשומת לב. וכשאותו שליסל בא ודקר אותם הוא עשה מעשה נבלה, מפני שהוא סייע למתועבים להתחזק, מעשה כזה מחזק אותם ולא להיפך, ואם רצה להשיג משהו לא רק שהוא לא השיג הוא קלקל הרבה יותר, ולכן אני רואה בשליסל טיפש אחד גדול, ואם הוא יאמר כי ביקש לעשות את מה שעשה פנחס בן אלעזר, רק מטומטם יאמין כי בזמנינו אפשר להשיג זאת, אם הוא חשב שבכך הוא יעביר את חמתו של הקב"ה אני לא משוכנע שהוא הצליח, הם יעשו עכשיו דוקא, וגרם שמי שעד כה לא עודדו את המתועבים ייאלצו בשביל שחלילה לא יחשדו בהם כי הם באותה דיעה כמו שליסל

שליסל והחרדים באותה דעה בענין התועבה ההבדל הוא במעשים
צריך שיהיה ברור כי העמדה החרדית מתעבת את מצעד התועבה ומתנגדת לו למרות דברי הפוליטיקאים כי מדובר בזכות דיבור ובמדינה דמוקרטית לכל אחד הזכות לומר מה שהוא רוצה. אין זה אמת מפני שכאשר מי יאמר מילה נגד בית המשפט העליון תראו מה קרה בימים האחרונים אלו התקפות על מי שאמרו מילה נגד, ואילו כאן כשמדובר בתועבת ה' כל עושה אלה מבקשים סובלנות לאפשר להם לומר את מה שהם רוצים, בהחלט לא, אי אפשר ואסור להסכים עם תועבה, ואין רב אחד ויחיד שיקום ויתיר זאת. כן, אסור לדקור יהודי כלשהו, מעשה שכזה חמור ואסור, וטוב ששליסל יישב בכלא מפני שעשה צעד חמור ואסור, אבל הנושא כנושא מתועב, ויחד עם גינויו של שליסל חייבים להבהיר כי יהודי החי על פי התורה מגנה את המצעדים הללו וכי יש בהם התגרות במיליוני יהודים, בתורת משה ובקודשא בריך הוא בכבודו ובעצמו, וכאן חובתנו להתייצב נגד אותם מתועבים גם אם מי שצועדת בראש יש לה אבא חבר כנסת ב'יהדות התורה'

החרדים בעיריה ובכנסת אשמים בקיום מצעד התועבה בירושלים
מדובר בנושא שאני לא אוהב לעסוק בו, זה מגעיל אותי, אבל כשאין ברירה ובמיוחד לאחר מה שקרה היום אין מנוס וחייבים להעמיד את מי שצריך על מקומם. שימו לב, החרדים משחקים גדולים כשהם מצטרפים לקואליציה, הם תובעים שטויות ומשיגים אבל נושאים רציניים הם דוחקים הצידה כך קרה בקואליציה בירושלים היכן שבלי החרדים ניר ברקת לא יכל להרכיב קואליציה, וכך בקואליציה הנוכחית בכנסת, תבעו שטויות ובעיקר כסף, אבל דבר כל כך קטן לאסור את קיום מצעד התועבה בירושלים מזה התעלמו כליל, אין כמעט ספק כי אם היו החרדים מקצה לקצה מעמידים את הנושא כתנאי יכלו למנוע את המצעד. נכון שזה היה מרגיז ומקפיץ וגורר סערה, אבל היינו מסלקים מירושלים את התועבה, שהם יצעדו בתל אביב בחיפה ולא בירושלים עיר הקודש כאן העיר קדושה ואסור לאפשר זאת. לא מצאנו ח"כ חרדי אחד ואף לא חבר עיריה שהעלה זאת כתביעה. מילא כאשר היה ראש עיר חרדי החשש היה כי יעשו דוקא ויקראו למלחמה מפני שמדובר בחרדים, אבל כשמדובר בראש עיר חילוני וראש ממשלה חילוני, מדוע לא תבעו התחייבות למנוע את הבושה הנגרמת לעיר הקודש ממצעד שכזה

היכן היו ראשי הציבור מדוע הם לא דאגו שביום המצעד ירחיקו את שליסל מן העיר?
הטענה היא למשטרה ולראשי הציבור החרדי, אנו יודעים שיש לנו עסק עם משוגע לאותו דבר מי שישב בכלא על הענין הזה ואף פרסם מכתב לפני כמה ימים בנושא, ואף התראיין בשבועיים האחרונים ואמר במפורש כי הוא ימשיך במאבקו, איך זה שאף אחד לא חשב שצריך לעשות הכל שביום המצעד הוא לא יהיה בירושלים. איך זה שהמשטרה שידעה במי מדובר לא הגבילה אותו ביום הזה שלא יוכל להיכנס לעיר, מאוד קל להאשים אחרים, המשטרה וראשי החרדים לא נמצא בהם אחד ויחיד שיעשה כאן מעשה טוב והיה מונע את כל העגמת נפש הזו. אנחנו חכמים לאחר מעשה, אם היה נמצא אותו אחד במשטרה או בחברה החרדית כל הבזיון הזה היה נמנע. ואולי מן השמים ביקשו שכל זה יקרה בשביל לשלוח מסר לא למתועבים אלא דוקא לנו החרדים כי בשתיקתנו על קיום המצעד אנו חוטאים חטא חמור, אנחנו גיבורים היכן שלא צריך גבורה, וחלשים היכן שאנו צריכים להיות גיבורים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.