דפים

יום ראשון, 29 במרץ 2015

ממתי הוא עניו ירא וקדוש?

הוא  לא חתם בשמו מפני שאז היתה זו איחוכא ואיטלולא שהוא יכתוב כך על עצמו אם כי כל ילד מבין כי מדובר במודעות שהוא יזם למחות בפוגעים בו, שחלקן צודקים וחלקם לא, וכמו אצל כל אחד יש צדדים לחיוב ולשלילה כך גם אצל הרב או ר' אמנון יצחק יש לו הרבה צדדים לחיוב והרבה מאוד צדדים לשלילה, כח השיפוט שלו רע ולא טוב, יש לו פה מצויין וכמו חזון איש'ניק המשוכנע כי יש בורא עולם מפני שזה כתוב מפורש ברמב"ם כך אמנון יצחק בונה בניינים על סמך מה שכתוב פה ושם ולא על להבין באמת מה שכתוב ולא כאן אכנס עמו לוויכוח, אם כי אולי הגיע פעם הזמן להוכיח לו, כי הוא למד אצל יוד'ל שפירא ליטאי חזון איש'ניק בעל ראייה בכיוון אחד בלבד, ובלי חלילה לפסול כיוון וגישה כלשהי מפני שאנו מאמינים בנהרא נהרא ופשטי' וגם כי הקב"ה מלכתחילה הקים עם הבנוי על 12 שבטים מפני שכל שבט יש לה דרך וכיוון אחר ואין זו סתירה, וכי כמו בצבא זקוקים להרבה חיילות כך גם עם ישראל, לכן לא אזלזל כאן בגישתו של יוד'ל שפירא שאפשר לעשות ממנה עפר ואפר, וכבר עשו בעבר הוכיחו לו כי הוא חי בדרך לא דרך, אבל שוב לא כאן המקום לוויכוח על זה, אני מבקש רק להעמיד את אמנון יצחק על מקומו שיבין ויידע כי הוא כתימני בעל רקע שבגד בגדולי נביאי ישראל שלא חזרו לארץ ישראל לאחר גלות בבל וקוללו על ידי עזרא ונחמיה, הפך לליטאי חזון איש'ניק מן כלאיים שבין הכל כך הרבה גישות השקפות ושיטות בעולם הליטאי, ומאמין כי זו הדרך ולא אחרת, שיידע כי זו דעת מיעוט ומן המעטים שבכלל ישראל ולאו דוקא מן המשובחים וטובים שבהם, אם כי שוב חלילה לזלזל בדרך כלשהי, חייבים לכבד את כולם, אבל בשום אופן אסור לאפשר למי להתעלות להאמין כי דרכו מעל כולם, מפני שאם נסכים לכך אז תפרוץ מלחמה קשה מפני שכל דרך וכיוון מאמינים כי דרכם היא הדרך ושל האחרים היא הרעה והלא טובה ובמצב היותר טוב עקומה, ולא  נצא מזה

הסיבה שאני כותב שורות אלו מפני שהגיעו הדברים לידי כך שחיים אנו בשקר, ולא שמים לב כאשר כותבים להבין כי לא רק מגזמים מרחיקים עד כדי שבגלל דברים כאלו גם היכן שנכון וחשוב לא מתייחסים יותר לזה ברצינות

וכך כותב אמנון יצחק על עצמו כי הוא 'איש עניו ירא וקדוש', אני לא רוצה חלילה לצחוק אבל לא אוכל שלא לבכות על מי שהתחיל דבר טוב ונפל בפח של עצמו, כאשר עסק בעניינים שלא היה צריך לעסוק בהם, נואם בפני חילונים מי שלא מאמינים כלל ומסביר להם מדוע שיטה או דרך זו או אחרת אצל החרדים לא טובה, אמנון יצחק הוא בעל גאוה שאין שני לו, מי שנמצא בסביבתו מוצא ורואה כי הגאוה זועקת ממנו, אז אנא אל תכתוב על עצמך 'איש עניו', ובאשר לקדושה עדיף שלא להרחיב, הלואי ואמנון יצחק היה יודע ומבין מה זו קדושה, שיטת דרכו וחייו רחוקים מאוד מקדושה, מפני שקדושה אמיתית על פי היהדות היא האיזון, הקדוש ברוך הוא יצר את האדם משש חלקים 3 מן הבהמה ו-3 מן המלאך, ואסור לאדם להיות מלאך או בהמה, התפקיד שלנו הוא למצוא את הדרך האמצעית, ומי שמחמיר על עצמו יותר מדי מי שמבקש להיות מלאך חייב בחטאת, נזיר למרות שכל כוונותיו לשם שמים חייב בחטאת ודוקא מפני שהתנזר מן הצד האחר שלו ממה שהקב"ה הביא ונתן לאדם ליהנות בו. מאידך אסור להיות בהמי, גם מזה חייבים להזהר, קדושה אמיתית היא מי שמוצא את האיזון, ויודע ללכת באמצע לא להיות קיצוני בצד כלשהו, אלא למצוא את הדרך הבינונית ואמנון יצחק חי חיים קיצוניים, הוא לא למד מה זו דרך הבינונית, הרוחניות חייבת לבא עם גשמיות, ואותו דבר להיפך, את הגשמיות חייבים למלאות ברוחניות, רק כשהם יחד אפשר להגיע לקדושה אמיתית

אין שורות אלו באות לרגע להצדיק את ההתנפלויות על אמנון יצחק ולבזותו, אבל מותר לבקר אותו, אמנון יצחק לא למד להבין שכמו שהוא מבקר את כל העולם זכותו של האחר לבקר אותו, ויש הרבה ביקורת עליו. בבחירות האחרונות שוב מצאנו כי דרכו דרך עקומה, היו לו טענות לכל העולם, אבל הכריע הכרעה שהיא הרסנית ומחריבה הורסת ודוחה, וחבל שלא התפלל טוב בחונן הדעת. אני מבין מדוע לא להצביע ש"ס, אני גם הייתי מבין מדוע שהוא לא ירצה להצביע יחד, אבל מדוע לא להצביע ג', כשהוא בעצמו קבע בבחירות הקודמות כי הרב שטיינמן הוא הרב שלו, וכי על פי הוראתו הוא רץ במפלגה משלו, האם הוא לא שמע כי מרן הגראי"ל שטיינמן הורה לכולם כולל אמנון יצחק להצביע ג'?

חיים שאולזון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.