שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק משיחת כ"ק אדמו"ר שבת
פרשת בשלח שנת ה'תשנ"ב
סימן א ,
מהחידושים דכבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר נשיא דורנו ,
בעל ההילולא דעשירי בשבט – התעסקותו והתמסרותו לפעול ולהשפיע גם על נשי ובנות
ישראל בעניני יהדות , תורה ומצוותיה [ כולל ובמיוחד תורת החסידות ] , ויתירה מזה ,
שפעולתו בזה היתה על ידי הדגשת מעלתן המיוחדת של נשי ישראל , שכל אחת מהן היא עקרת
הבית , ובכחה וביכלתה לפעול על כל בני הבית , גם הבנים והבעל , והמקור לזה –
כמבואר בשיחתו הידועה על דרך קדימת הנשים לאנשים בענינים עיקריים דכלל ישראל ,
במתן תורה – כמו שכתוב כה תאמר לבית יעקב , אלו הנשים , ואחר כך ותגיד לבני ישראל
, האנשים , ובנדבת המשכן [ ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם ] – כמו שכתוב ויבואו האנשים
על הנשים , שהן היו שם בראשונה והאנשים נטפלו להן , ונוסף על הקדימה בזמן , גם
[ ובעיקר ] קדימה בתוכן ובמעלה , במתן תורה – שהנשים לא
רצו ליתן ולא נתנו זהבם לעשיית העגל [ שלא השתתפו בחטא העגל שהוא ההיפך דמתן תורה
] , ובנדבת המשכן – כמו שכתוב וכל הנשים גומר טוו את העזים , היא היתה אומנות
יתירה שמעל גבי העזים טווין אותן , ועוד ועתה והוא העיקר – שייכותן המיוחדת
להגאולה , אמרו חז"ל בשכר נשים צדקניות שהיו באותו הדור נגאלו ישראל ממצרים ,
ועל דרך זה בנוגע לגאולה העתידה לבוא , עליה נאמר כימי צאתך מארץ מצרים אראנו
נפלאות , שתהיה בשכר נשים צדקניות שבאותו הדור , כמאמר רז"ל אין הדורות
נגאלים אלא בשכר נשים צדקניות שיש בדור , ובפרט על פי המבואר בכתבי האריז"ל
שדור הגאולה העתידה הוא גלגול של הדור שיצא ממצרים , ועל פי זה , הנשים הצדקניות
שבדורנו שבזכותן נגאלים , הן הן הנשים הצדקניות שבזכותן יצאו ממצרים , וכיון
שדורנו זה הוא דור האחרון של הגלות ודור הראשון של הגאולה , כדברי כבוד קדושת מורי
וחמי אדמו"ר נשיא דורנו , שכבר נשלמו כל עניני העבודה ועומדים מוכנים לקבלת פני
משיח צדקנו – השתדל כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר נשיא דורנו לפעול ולהשפיע
ביותר על הנשים , כדי למהר ולזרז את הגאולה בזכותן של נשים צדקניות שבדורנו ,
ולהוסיף שמעלתן של נשי ישראל מודגשת
[ לא רק בהבאת הגאולה , אלא גם ובעיקר ] בהגאולה עצמה –
כידוע ומבואר בספרי קבלה וחסידות שלעתיד לבוא תתגלה מעלת ספירת המלכות [ מקבל ,
אשה ] ששרשה למעלה מכל הספירות [ משפיע , איש ] , כמו שכתוב נקבה תסובב גבר , אשת
חיל עטרת בעלה ,
סימן ח ,
והוראה מיוחדת ועיקרית בנוגע לענין השירה – כמודגש בשירת מרים
ושירת דבורה , כשם שביציאת מצרים מובטחות היו צדקניות שבדור שהקדוש ברוך הוא עושה
להם נסים והוציאו תופים ממצרים , כך גם בהגאולה מגלות זה האחרון , שנשי ישראל
הצדקניות צריכות להיות מובטחות ובודאי מובטחות הן שתיכף ומיד ממש באה הגאולה
האמיתית והשלימה , ועד שמתחילות תיכף [ ברגעי הגלות האחרונים ] בהשירה ובתופים
ובמחולות , על בוא הגאולה האמיתית והשלימה ! ובפרטיות יותר , ביחד עם התפלה ,
הבקשה והדרישה מהקדוש ברוך הוא שיביא את הגאולה תיכף ומיד ממש , שהיא מתוך רגש של
צער ומרירות [ מרים על שם המירור ] על אריכות הגלות , שבאה לידי ביטוי בהצעקה מקרב
ולב עמוק עד מתי ,עד מתי, עד מתי ! , , , חדורות הן [ גם ובעיקר ] ברגש השמחה ,
ושמחה גדולה ביותר שבאה לידי ביטוי בהשירה , מצד גודל הבטחון שהנה זה
[ המלך המשיח ] בא , וכבר בא ! ועוד והוא העיקר – שתיכף
ומיד ממש שרים כל בני ישראל , האנשים והנשים והטף , את השירה העשירית דלעתיד לבוא
, שתהיה בלשון זכר
[ כל השירות כולן קרואות בלשון נקבה , כשם שהנקבה יולדת
כך התשועות שעברו היה אחריהם שעבוד , אבל התשועה העתידה להיות אין אחריה שעבוד לכך
קרואה בלשון זכר ] שירו להשם שיר חדש ,
בברכת התורה משולם צפניה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.