דפים

יום שלישי, 30 בדצמבר 2014

פסק הבוררות המחבלית בפונוביז' נצחון החסידים - המחלוקת הליטאית נצחית - יד החסידים על העליונה

מעטים יבינו את עומקה של המחלוקת, במיוחד איך היא החלה ועל איזה רקע, זה לא כל כך חשוב עתה כמו מה שקרה במשך השנים, ואיך מישיבה זו יצאה שנאה קשה ליהדות החרדית עד כדי חידוש מחלוקת חסידים מתנגדים, פילוגה של אגודת ישראל והנסיון להוציא קהילות קדושות מכלל ישראל, ובחסדי ה' הגדול, איך שהתגלגלו הדברים עד כדי חורבן עולם הישיבות, לא רק פונוביז' נהרסה והחריבה את תלמידיה ולומדיה, ההשלכות שלה לא רק פוליטית, אלא הרבה יותר על הישיבות עצמן, כשראשי הישיבות והמשגיחים מתחלקים בין מחבלים ושונאים, וממשיכים קו שמטרתו היתה בניית עולם תורני חדש שיעפיל על העולם החסידי ויהרוס אותה ואז יוכלו לומר כי נקמו את נקמת אותם מתנגדים שהחלו במחלוקת באותן שנים במיוחד בתקל"ב והשנים שאחריה, ומה עשה הקב"ה, הוא גלגל שהמחלוקת בפונוביז' תמשך שנים, העולם הליטאי יתפלג, והמחלוקת הזו לא תיגמר ויבטיח דבר הכי חשוב, שאותם רשעים ארורים אשר ביקשו להשמיד את העולם החסידי, לא רק של הצליחו, הם קברו את עצמם, גרמו למצב שרק הם אשמים בו, אף אחד מבחוץ לא התערב, אין חסיד אחד שנטל חלק במחלוקת הזו, היא על טהרת הציבור הליטאי, ומדוע זה כל כך חשוב ונחוץ, שלא יוכלו להאשים את החסידים בקורה בפונוביז', מדובר במחלוקת שהם יצרו המשיכו ופיתחו, ואוכלים אחד את השני, לא רק כאן ולא רק עתה אלא עוד שנים רבות אם חלילה ניאלץ לחכות יותר למשיח צדקינו

חסד גדול עשה עמנו הקב"ה שנטל מן הבוררים את הבחירה והכביד את ליבם - של צימבליסט והייזלר - כלב פרעה למען יכריעו הכרעות שיבטיחו את המשך המחלוקת הליטאית, מחלוקת זו כל כך חשובה לעולמה של חסידות, מפני שבלעדיה היו בולעים את החסידים חיים, כל רצונם של אותם שכיסטים להשתלט על הציבור הליטאי ודרכו לטעון כי הם הרוב ולהשתלט על הציבור החרדי היה אחד ויחיד, לא רק לשלוט, אלא לרמוס להרוס ולנתץ כל זכר לחסידים וחסידות, לבצע את זממו של אותו האיש שראה בחזונו את שריפת מרכזי החסידים והפיכתם לאפר ואפר שלא ישאר זכר ממה שהקים הבעל שם טוב דרך המגיד ותלמידיו

היום אנו יכולים לנשום נשימה עמוקה ומרגיעה, ולומר, ברוך שפטרנו, ובעיקר השתחררנו ממזימת אותו צר וצורר החסידים, שמזימתו לא רק שלא צלחה, גם את מה שהוא ביקש לבנות הולך ונהרס ובגדול

תמשיכו את המחלוקת בפונוביז', היא לא בריאה לעולם הליטאי, אבל היא הישועה של העולם החסידי, יש לחסידים מספיק צרות מבפנים ואינם זקוקים לעוד צר וצורר בנוסח ספרי 'הגאון' שביקשו לחדש את החרם על החסידים, ולא צלחו אך ורק בשל מחלוקת פונוביז',

לו היה שלום ואחדות ברחוב הליטאי, 'הגאון' היה רק ההתחלה, ההמשך היה בא ובגדול

היום אנו מודים לה' על שעקר את אותו שורש פורה ראש ולענה, ולומר בלב מלא, כי יד החסידים על העליונה

חיים שאולזון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.