שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק
משיחת כ"ק אדמו"ר שליט"א שבת פרשת כי תבוא שנת ה'תנש"א
סימן יד ,
בכל הנזכר לעיל
נוסף לימוד מיוחד בנוגע להגאולה , שצריכה לבוא תיכף ומיד ממש
[ על פי
כל הסימנים ] , השלימות דתבוא אל הארץ [ וקיום מצות ביכורים בפשטות ] תהיה בגאולה
האמיתית והשלימה , כפי שהיה כימי צאתך מארץ מצרים , כמדובר בפרשת ביכורים , כיון
שזהו ענין הכי עקרי שהזמן גרמא – כי על פי כל הסימנים היתה הגאולה צריכה לבוא כבר
לפני זמן רב – מובן שה-וענית ואמרת לפני השם אלקיך , ובפרט בחודש אלול כאשר רשאין
כל מי שרוצה להקביל פניו והוא מקבל את כולם בסבר פנים יפות ומראה פנים שוחקות
לכולם – צריכה להיות במיוחד הבקשה
[ בקול רם ] עד מתי ?!
, , , שתבוא כבר הגאולה בפועל ממש ! והיות שה – וענית ואמרת בא מיהודי – שהוא
ביכורים להשם , כולא חד עם הקדוש ברוך הוא , והענית ואמרת נאמר לפני השם אלקיך
[ כולל
בפירושו לפני – בפנימיותו , כנזכר לעיל ] – מובן
שה – וענית ואמרת יש
בכחו להביא את הגאולה בפועל [ כפי שה – ונצעק אל השם בגלות מצרים וישמע השם את
קולינו גומר ויוציאנו ביד חזקה גומר ויביאנו גומר ויתן לנו את הארץ הזאת ] , עד
יתירה מזה – שטרם יקראו ואני אענה , היות שישנה המציאות דקורא [ יהודי ] , והוא
נמצא במצב דיקראו , אין הקדוש ברוך הוא ממתין עד שתהיה הקריאה בפועל , אלא טרם
יקראו ואני אענה , ואף על פי שידוע פתגם רבותינו נשיאינו
[ שנדפס ומפורסם ] ,
שלא ברצוננו הלכנו לגלות ולא ברצוננו נצא מהגלות , אלא ברצון השם וכולהו – הרי זה
מדובר כפי שיהודי נמצא עם הרצון הפרטי שלו [ רצוננו , שהוא נפרד חס ושלום מרצון
השם ] בעולם הזה הגשמי בעובדין דחול וכולהו , אבל כפי שיהודי הוא חד עם קודשא בריך
הוא , ובפרט בחודש אלול [ שאז יש מצב דאני לדודי ודודי לי ] אין לו את רצונו הפרטי
, אלא בלשון המשנה – עשה רצונו כרצונך כדי שיעשה רצונך כרצונו – רצונו של הקדוש
ברוך הוא הוא רצונו של יהודי ורצונו של יהודי הוא רצונו של הקדוש ברוך הוא – יש
בכחו של יהודי
ל [ פעול על הקדוש
ברוך הוא ל ] בטל את הגלות ולהביא את הגאולה תיכף ומיד ממש ! – ענין הגלות הרי
אינו שייך ליהודי כלל וכלל , כיון שמקומו של יהודי הוא – סמוך על שולחן אביו ,
לפני השם אלקיך בבית המקדש , וזה שהקדוש ברוך הוא עשה גלות הוא בכדי לעורר את
עבודתו של יהודי לגלות בעולם שהוא ביכורים להשם , וישראל וקודשא בריך הוא כולא חד
, ועל ידי זה – לבטל מיד את הגלות , ולהוציא את כל הענינים הטובים והנעלים שנמצאים
בגלות , עד – לעשות מגולה שתהיה גאולה
[ על ידי גילוי
האל"ף דאלופו של עולם – הכוונה העליונה – בגלות ] , המעלה דתשובה שבאה על ידי
הירידה בגלות , ואף על פי שאחטא ואשוב כולהו אין מספיקין בידו לעשות תשובה – אבל
הקדוש ברוך הוא שלח את בני ישראל לגלות [ לא ברצוננו הלכנו לגלות כנזכר לעיל ] –
אלא זה בא על ידי זה שנורא עלילה על בני אדם רק בכדי להעלות את בני ישראל למעלה
יותר , ובמילא , על ידי וענית ואמרת של יהודי יש בכחו לבטל את ההעלם והירידה לפי
שעה דגלות , ולהכניס את האל"ף – אלופו של עולם , לגלות בזה את – הגאולה
האמיתית והשלימה , ויהי רצון , שעל ידי ה – וענית ואמרת דיהודי , שמבקש וצועק
להקדוש ברוך הוא , אנא רחם והוצא כבר את בני ישראל מהגלות , והבא כבר את הגאולה
האמיתית והשלימה על ידי משיח צדקנו – ויהי רצון מהשם שזה יפעל את פעולתו , ויביא
את הגאולה תיכף ומיד ממש , וכל בני ישראל , וכל אחד ואחד מישראל , הולכים – תבוא
אל הארץ אשר השם אלקיך נותן לך נחלה וירשת וישבת בה , ולקחת מראשית כל פרי האדמה
גומר , וענית ואמרת – שיהיה תיכף ומיד ממש בברכת התורה משולם צפניה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.