אני מביא את זה כדוגמא ושואל את חסידי ברסלב, האם זה אינו מספיק בשביל שנצדיק את האדמו"ר האהרוני מסאטמאר כי מי שנוסע לאומן בראש השנה חסר לו בורג? מפני שאם אין זה כך מדוע מאפשרים התנהגות כזו, האינכם קולטים שכאשר רואים זאת אומרים כי מדובר בבית משוגעים?
אני יודע שלא כולם כאלו, ובכל זאת סמפרם של מי שמתנהגים כך גדול, האם לא הגיע הזמן שיהיו תקנות שיקבעו מה מותר ומה אסור בתחום של הציון?
כמי שאוהד את ברסלב, כואב לי לראות דברים כאלו, זה מרחיק יהודים מלנסוע לאומן
יש הבדל בין ברסלב של הקהילות והרבנים לבין הנחנחים המשוגעים. הבעיה היא שהננחים לא מקבלים מרות של שום רב בברסלב ומחוצה לה, ומכנים את כל הרבנים שבעולם "מפורסמים של שקר, שדין יהודאין" וכו' וכל רב בברסלב שמגיע לציון הם צועקים לו "מפורסם של שקר, קליפה שד יהודי" וכו'. וגם לוקחים את זה למטרה לשבת כל היום ולדבר ולהתלוצץ מרבנים. והכל במעטפת של דיבורים מספרי רבי נחמן על "מפורסמים של שקר" שהם מפרשים הכל על מי שלא מאמין בסבא ישראל אודסר וב"פתק הגאולה".
השבמחקאז עם מי אפשר לדבר שיתקן תקנות בציון באומן לרסן את המשוגעים?
באמת בעיה קשה.
אלו החברים של מאיר רובינשטיין שבטעות הוכתר לראש עירית ביתר
השבמחקמי שחושב שננחים משיחיסטים הם "חסידי ברסלב" הוא בדיוק כמו אותו חילוני שחושב שמזרוחניקים ונטורי קרתא זה אותו דבר כי שניהם בסופו של דבר "דתיים".
מחקכל פעם שניסו לעשות איזה תקנה במקום, מיד אלה שמרגישים שכל העולם נגדם, צעקו ודווקא עשו רעש. אבל השנה ( אולי זה התחיל שנה שעברה) היה פטנט חדש חתימות התחייבות איך להתנהג. לא טלפונים לא צחוקים לא דברים בטלים. לא שתהיה ואוכל. וכולי. ומי שיחתום יתפללו עלו כל יום 365 ימים בציון.
השבמחקאני חושב זה עזר ורק זו הדרך עם אנשים שחסר להם בטחון עצמי וסכל איך להתנהג במקום קדוש.