מאת אחיה מגוש קטיף
אחרי
שמבצע צוק איתן הסתיים (שוב כמעט חזרנו לגוש) ורגע לפני שעם ישראל חוזר למלחמות
הפנימיות אני רוצה להציע את הבסיס לחוק גיוס חדש: הסכם יואב ודוד.
כולם
מכירים את הסכם יששכר וזבולון: יששכר לומד תורה ומפרנס את זבולון, ובתמורה יששכר
מקבל שכר כאילו למד תורה.
אותו
הדבר לגבי הגיוס לצבא, בגמרא סנהדרין מט ע"א אמרו: "אלמלא דוד לא עשה
יואב מלחמה, ואלמלא יואב לא עסק דוד בתורה".
אלא
שהדבר תלוי בכך שדוד יכבד את יואב ויבין שבלעדיו הוא לא יכול ללמוד תורה בשקט,
ויואב יכבד את דוד ויבין שבלי דוד הוא לא יצליח במלחמה, ושכל מטרת המלחמה היא
התורה של דוד.
עקבתי
אחרי התקשורת החרדית במהלך המבצע וראיתי שרוב מוחלט של הכותבים, ואני מקווה גם רוב
מוחלט של הציבור, היה בהרגשה של הסכם יואב ודוד. אני מרגיש שגם בציבור החילוני
היתה תחושה שבלי התורה והתפילה של החרדים זה לא ילך.
ואולי
רק בשביל זה הביא לנו הקב"ה את הניסיון של מבצע צוק איתן.
לסיום
סיפור קטן: חבר שלי שהשתתף במבצע גילה שקרובים חרדים אומרים תהילים לשמירה עליו.
ליתר דיוק הם אמרו תהילים כדי שהקב"ה ירחיק אותו מעזה כמה שאפשר.
אותו
חבר אמר להם שכל הגישה הזו היא טעות אחת גדולה. מבצע צוק איתן הוא לא צרה שכל אחד
מנסה להתחמק ממנה, אלא צרה לאומית שכולנו ביחד מנסים להתמודד איתה. במקום להתפלל להרחיק
אותו מהחזית צריך להתפלל שעם ישראל ינצח את אויביו ללא אבדות.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.