מאת חסיד
ישנם דעות שגדלי' נהרג בר"ה ובמילא "צום גדלי'" בג' תשרי
הוא מלכתחילה נדחה. ונוסף לזה, הנה בש.ז. הצום נדחה עוד לד' תשרי. ועפ"י
מאחז"ל "הואיל ונדחה ידחה", מובן שבש.ז. ישנה נתינת-כח מיוחדת לעקירת
הצום לגמרי, בימות המשיח; שקו"ט באם יבוא משיח צדקנו באמצע היום, האם
יצטרכו לגמור את הצום, והרי אם "אחכה לו בכל יוםשיבוא", עאכו"כ ב"עת רצון"
מיוחד: יום תענית בכלל, ובזה גופא – בעשרה ימים שבין ר"ה ויוה"כ - "בהמצאו
.. בהיותו קרוב", ובקביעות ש.ז. בא יום זה בהמשך לג' ימים רצופים של קדושת
שבת ויו"ט, ועוד; י"ל הפירוש במ"ש בסיום ההפטורה של יום התענית "מקבץ נדחי
ישראל עוד אקבץ עליו לנקבציו" – קיבוץ אחרי קיבוץ, שלאחרי הקיבוץ ממקומות
שבהם נמצא "ציבור" מישראל, חוזר ומקבץ הקב"ה בעצמו גם את היחידים שעדיין
נשארו בגלות; גדלי' הי' ממלכות בית דוד, ובמילא מובן שהגאולה האמיתית
והשלימה ע"י משיח צדקנו שהוא מזרע דוד, הוא ענין ה"אתהפכא" דענין "צום
גדלי'" עצמו.
משיחת יום א', ד' תשרי, "צום גדלי'" (נדחה), ה'תנש"א
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.