כאשר שמעו המחבלים כי ערכו היום טקס של פדיון פטר חמור וברוב עם הם יצאו בקול זעקה גדולה ומרה כי עשו בניגוד לפסקו של הרב אלישיב כי אין מבטלין תורה לענינים כאלו ואף הפיצו את פסקו (ראה תצלום) וטענו כי ר' חיים וחש"ך (חכם שלום כהן) מש"ס גרמו לביטול תורה המוני רח"ל
מנגד בבני ברק אומרים כי המחבלים הם קבוצת רשעים, מפני שכל הסיבה שעשו זאת היום מפני שזה בין הזמנים ובמקום שהבחורים יטיילו בחופים בשווקים ובמסעדות ובמקומות כאלו עדיף שישתתפו בדבר מצוה בפדיון פטר חמור וכאשר השאלה היא בזבוז זמן של חוף היום לעומת השתתפות בפדיון פטר חמור אין ספק כי הרב אלישיב היה פוסק כי פדיון פטר חמור עדיף
השאלה שנשאלה אז היה אם לבטל תורה בזמן הישיבה לסגור את הגמרא וללכת לפדיון פטר חמור, בודאי שזה אסור, אבל בבין הזמנים, כשמבזבזים זמן לריק, מסתובבים מחפשים מה לעשות וגמרא כך או כך לא פותחים, עדיף שישתתפו בכינוס של מצוה
המחבלים מנגד טוענים כי ר' חיים קנייבסקי ביטל תורה מפני שאם לא היה הולך לפדיון פטר חמור היה יושב ולומד תורה, ולכן הוא עבר על פסקו של חמיו
מנגד טוענים בבני ברק כי ר' חיים קיים את המצוה שהיא נדירה והוא מקפיד לקיים מצוות נדירות, הרי שאין בזה משום ביטול תורה
מנגד בבני ברק אומרים כי המחבלים הם קבוצת רשעים, מפני שכל הסיבה שעשו זאת היום מפני שזה בין הזמנים ובמקום שהבחורים יטיילו בחופים בשווקים ובמסעדות ובמקומות כאלו עדיף שישתתפו בדבר מצוה בפדיון פטר חמור וכאשר השאלה היא בזבוז זמן של חוף היום לעומת השתתפות בפדיון פטר חמור אין ספק כי הרב אלישיב היה פוסק כי פדיון פטר חמור עדיף
השאלה שנשאלה אז היה אם לבטל תורה בזמן הישיבה לסגור את הגמרא וללכת לפדיון פטר חמור, בודאי שזה אסור, אבל בבין הזמנים, כשמבזבזים זמן לריק, מסתובבים מחפשים מה לעשות וגמרא כך או כך לא פותחים, עדיף שישתתפו בכינוס של מצוה
המחבלים מנגד טוענים כי ר' חיים קנייבסקי ביטל תורה מפני שאם לא היה הולך לפדיון פטר חמור היה יושב ולומד תורה, ולכן הוא עבר על פסקו של חמיו
מנגד טוענים בבני ברק כי ר' חיים קיים את המצוה שהיא נדירה והוא מקפיד לקיים מצוות נדירות, הרי שאין בזה משום ביטול תורה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.