רב אמי ורב אסי הוו יתבי וגרסי ביני עמודי וכל שעתא ושעתא הוו טפחי אעיברא
דדשא ואמרי אי איכא דאית ליה דינא ליעול וליתי רב חסדא ורבה בר רב הונא הוו
יתבי בדינא כולי יומא הוה קא חליש לבייהו תנא להו רב חייא בר רב מדפתי (שמות יח, יג)
ויעמד העם על משה מן הבקר עד הערב וכי תעלה על דעתך שמשה יושב ודן כל היום
כולו תורתו מתי נעשית אלא לומר לך כל דיין שדן דין אמת לאמיתו אפילו שעה
אחת מעלה עליו הכתוב כאילו נעשה שותף להקדוש ברוך הוא במעשה בראשית כתיב
הכא ויעמד העם על משה מן הבקר עד הערב וכתיב התם (בראשית א, ה) ויהי ערב ויהי בקר יום אחד
תוספות
דין אמת לאמיתו. לאפוקי דין מרומה:
תוס' זאגט ניט לאפוקי דין שקר נאר דין מרומה. וד"ל
ליחה שאני דוחק הרב שאולזון אבל הבטחת שתביא פרטים 'מסמרי שיער' על ה'שוחד' שהדיינים לקחו.
השבמחקאנחנו מחכים לראות כמובן (אל תשכח להביא עובדות) עד עכשיו הבאת רק פרשנות שלא מגובה בשום עובדות. על מנת שנקבל את הפרשנות שלך עליך להציג עובדות.
פסילת דיין מכובד דורשת יותר מכמה פשקוילים אנונימיים. בתקווה להיענות, קוראי הבלוג