דפים

יום שני, 25 באוגוסט 2014

בין דין שקר לדין מרומה

רב אמי ורב אסי הוו יתבי וגרסי ביני עמודי וכל שעתא ושעתא הוו טפחי אעיברא דדשא ואמרי אי איכא דאית ליה דינא ליעול וליתי רב חסדא ורבה בר רב הונא הוו יתבי בדינא כולי יומא הוה קא חליש לבייהו תנא להו רב חייא בר רב מדפתי (שמות יח, יג) ויעמד העם על משה מן הבקר עד הערב וכי תעלה על דעתך שמשה יושב ודן כל היום כולו תורתו מתי נעשית אלא לומר לך כל דיין שדן דין אמת לאמיתו אפילו שעה אחת מעלה עליו הכתוב כאילו נעשה שותף להקדוש ברוך הוא במעשה בראשית כתיב הכא ויעמד העם על משה מן הבקר עד הערב וכתיב התם (בראשית א, ה) ויהי ערב ויהי בקר יום אחד

תוספות

דין אמת לאמיתו. לאפוקי דין מרומה:
תוס' זאגט ניט לאפוקי דין שקר נאר דין מרומה. וד"ל

תגובה 1:

  1. ליחה שאני דוחק הרב שאולזון אבל הבטחת שתביא פרטים 'מסמרי שיער' על ה'שוחד' שהדיינים לקחו.
    אנחנו מחכים לראות כמובן (אל תשכח להביא עובדות) עד עכשיו הבאת רק פרשנות שלא מגובה בשום עובדות. על מנת שנקבל את הפרשנות שלך עליך להציג עובדות.
    פסילת דיין מכובד דורשת יותר מכמה פשקוילים אנונימיים. בתקווה להיענות, קוראי הבלוג

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.