דפים

יום ראשון, 27 ביולי 2014

מכתבים קצרצרים


האדמו"ר הסורר
מועצג"ת אגו"י התכנסה בדחיפות (בשווייץ) לדון בהדחתו של האדמו"ר הסורר. שלא רק מבקר חיילים, רח"ל, אלא אפי' לא נסע כלל לנופש.  ההחלטות תפורסמנה בקרוב (כשהמזכיר יחזור גם הוא מהחופש)

 גניבה גזילה והונאה נמחקו מתורת החרדים
זה שנים שההתמחות שלכם הוא בהונאה זוכר אני עוד לפני עשרים שנה בכל שבוע שני כתבה על גנב אחר איך שרימו או נעצרו, בבלוג המדהים שלכם אתם ממשיכים עם זה. במשך שנים מקננת בי השאלה ואין לי תשובה עליה, האם המעשים הללו אינם עבירות דאורייתא, איך יכול יהודי חרדי לעבור על מצוות דאורייתא, ובמה אנו טובים יותר מחילונים, אלו ואלו דורסים דאורייתא'ס, ומה זה משנה איזה מצוה, כל מצוה שהיא מדאורייתא שוה לאחרת. ועוד אם איני טועה השאלה הראשונה שנשאלים שם למעלה זה נשאת ונשאת באמונה, בענין זה אני חושש שהחילוני יעבור את המבחן הזה מהר יותר מן החרדי, ומדוע לא שומעים קול זעקה של גדולי התורה

הרב אלישיב לא נהג לעלות לקברים מדוע שאעלה לקברו
התעוררתי כאן ושאלתי אינה רק במקרה הספציפי הזה הכוונה לכל הרבנים גדולי התורה מרנן ראשי הישיבות ואחרים שלא נהגו כלל לעלות לקברים ביארצייטים זה לא היה מנהגם ויתכן כי אף סלדו ממנהג זה מפני שאם סברו שזה צריך להיות כך היו רואים אותם בכל שני וחמישי אצל גדול אחר או לפחות כמה פעמים בשנה ולא ראו אותם. מרן הגרי"ש אלישיב מעולם לא שמעתי ולא ראיתי שיעלה לקברים בבית הקברות פרט להלוויית אשתו או חמיו, אבל מידי שנה לרוץ לבית הקברות אפילו אצל קרוביו לא נהג כך, אז מדוע שאני אלך לקברים של מי שהם בחייהם כלל לא החזיקו ממנהג זה. הגרא"מ שך סלד מללכת לקברים נלחם נגד המנהג הזה וכשהציעו לו מטוס פרטי לעלות לקברו של הגר"א מוילנא סירב בתוקף, וכפי שמספרים אף לחם נגד המנהג בישיבה בקרלין לעלות לקברו של אחד הרבי'ס שלהם ומאחר ולא קיבלו את תביעתו שיפסיקו לנסוע לקברו ביארצייט - מפני שהיה רחוק וגרם להרבה ביטול תורה - הוא פרש מן הישיבה הזו. אז שאני אלך לקברו כשהוא סבר כי אין זה דרכו של בן תורה, מפני שאם היה, הוא היה עושה כך לפחות בצעירותו בשנים שהיה בכוחו המלא ולא ראינו שיעשה זאת, ואף העיד שבשנים שהיה בוילנא אף פעם לא הלך לבית הקברות לקברו של הגר"א מוילנא

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.