דפים

יום רביעי, 30 באפריל 2014

שיחת שבת פרשת אמור ה'תנש"א



בס"ד
הרה"ח עוסק בצ"צ באמונה חיים שאולזון שליט"א
שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק משיחת כ"ק אדמו"ר שליט"א שבת פרשת אמור תנש"א
סימן ו , מכיון שהגאולה האמיתית והשלימה באה על ידי משיח צדקנו , מובן , שגם במשיח ישנם שלושת הענינים [ באל"ף ] של גאולה , ובהקדם הדיוק בדברי הרמב"ם שמלך המשיח הוא מבית דוד ומזרע שלמה , דלכאורה אינו מובן , מה שכתב מבית דוד
[ כמו שהוא כותב גם כן בספר היד ] הרי זה מפני שבבית דוד הוא עיקר המלכות , כיון שנמשח דוד זכה בכתר מלכות לו ולבניו כולהו עד עולם , מלכי דוד הם העומדים לעולם , אבל מהו הרמז
ב ומזרע שלמה? ויש לומר [ בפנימיות הענינים ] , בימי שלמה היה מעין המצב דהגאולה האמיתית והשלימה , בזמן דוד היו מלחמות , עד שדם לרוב שפכת [ ולכן לא היה ביכולתו לבנות את בית המקדש ] מה שאין כן בזמן שלמה שרר שלום , ולכן הוא נקרא שלמה , כי שלום היה בימיו – מעין שלימות השלום לעתיד לבוא , ויש לומר שהטעם על זה , כי אצל שלמה היה שלימות החכמה – ויחכם מכל האדם , זאת אומרת שנוסף לעצם ענין המלכות היתה אצלו גם שלימות בחכמה , ועוד יותר , ותרב חכמת שלמה , , מכל חכמת מצרים – היתרון של האל"ף
[ אאלפך חכמה ] שמתגלה על ידי גולה [ חכמת מצרים ] , ובכח זה כל חכמי הגוים נתבטלו בעצם לגבי חכמת שלמה כי שלום היה בימיו , עד שהאומות הביאו לשלמה את ניצוצי הקדושה
[ כידוע בנוגע למלכת שבא ] – מעין שלימות השלום לעתיד לבוא , שלא ירעו ולא ישחיתו גומר , כי מלאה הארץ דעה גומר , על דרך הבירור על ידי עסק התורה דבחכמה אתברירו בביטול הרע בעצם כמו לעתיד לבוא דכתיב וראו כל בשר בחינת ראיה דחכמה כולהו וידע כל פעול כולהו , ויש לומר שזה נוגע לשלימות ענין המלכות , שלכן אצל שלמה היתה מלכות בשלימות וישב שלמה על כסא השם במצב של מנוחה ושלום [ בכללות ] , בערך למלכות דוד עליה היו קטרוגים וערעורים כולהו , ואילו זכו היתה מלכות שלמה שלימות ענין המלכות ובית ראשון היה הבית הנצחי , בגאולה נצחית , אבל בגלל שנתערבו ענינים בלתי רצויים , היה לאחרי זה קרוע אקרע את הממלכה ,
[ למלכות יהודה ומלכות ישראל ] ואחר כך היה החורבן , ולאחרי זה – חורבן בית שני , וגלות זה האחרון – עד שתחזור שלימות ענין המלכות על ידי מלך המשיח , למעלה ממלכות שלמה , כשמלך אחד יהיה לכולם למלך גומר ולא יחצו עוד לשתי ממלכות עוד , ודוד עבדי נשיא להם לעולם , ועל פי זה יש לומר ההדגשה שמשיח הוא מבית דוד  ומזרע שלמה – כי החידוש של משיח יהיה מורכב ממעלת דוד [ מלכות ] ומעלת שלמה [ שלום ] על ידי זה שלמשיח יהיה שלימות ענין המלכות , כולל חכמה שבמלכות
[  כמו שמתגלה על ידי גולה , חכמת מצרים ] עד שאותו המלך שיעמוד מזרע דוד בעל חכמה יהיה יותר משלמה , עד שלימות ענין המוחין [ בבחינת פלא ] נוסף על מוחין ומדות ומלכות – כמו שכתוב ונחה עליו רוח השם רוח חכמה ובינה רוח עצה וגבורה רוח דעת ויראת השם , וכידוע שמשיח יהיה הן מלך והן רב , וילמד כל העם תורה , כולל – הנפלאות של פנימיות התורה ,
בברכת התורה משולם צפניה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.