דפים

יום חמישי, 27 בפברואר 2014

האהרוני באילוץ נתן לבעלזאי יד וכל השבע ברכות לא הסתכל עליו ר' ישראל ישב ביניהם להפריד והזיז את החתן והמחותנים לצדדים

אם לזה קוראים שמחה את מלחמה מהי, כל פרט נקבע קודם לכן מי יברך ומי יקבל ברכות ואיזה, מי יישב בימין ומי בשמאל, ובעיקר מי יפריד בין האהרוני והבעלזאי, ר' ישראל חייב היה להתחייב כי לא יושיב את השניים זה לצד זה אלא הוא זה שיפריד ביניהם. סוכם כי הבעלזאי שהוא מבוגר יותר יישב בימינו של ר' ישראל והאהרוני בשמאלו, ואת החתן והמחותנים הזיזו הצידה, מפני שהאירוע הזה אינו אירוע של ה'חתן' עליו אף אחד לא הסתכל הוא לא עניין אף אחד למרות שה'שבע ברכות' היא שלו, אבל אלו הם כללי המשחק, היו שם שלשה יצורים ששניים מהם בעייתיים מאוד

דיונים על גבי דיונים ניהלו על כל פרט איך שהשבע ברכות הזה יתנהל היכן ומי יהיו שם והיכן יושיבו כל אחד, ואיזה כיבוד יתנו ולמי, לר' ישראל לא היתה ברירה אלא לעשות זאת בביתו במקום שהוא האמין כי זה מובטח שלא יצלמו ולא יראו מה היה שם, אבל התאכזב עד מאוד לגלות שדוקא בביתו צילמו ועוד איך, ומה רואים איך שהאהרוני והבעלזאי לא יושבים זה לצד זה. חשבו כי כל הסיבה מדוע שר' ישראל עושה את זה בבית לאפשר לשניים לשבת יחד, מתברר כי אפילו בחשאין לא רצה האהרוני לעבור חלילה על ה'שיטה' ולא מוכן היה יותר מאשר ללחוץ את ידו לומר כמה מילים ולהתיישב הרחק ממנו ולא להסתכל לכיוונו

מי שהיו שם מספרים כי זה היה נראה כל כך מתוח, ר' ישראל חשש כל כך, על כל פעם שסובב את ראשו לכיוון אחד הגיסים הוא דאג שאותו מספר פעמים יהיה עם השני, כל דבר הכי קטן עשה במידה ובמשורה להבטיח כי חלילה לא כיבד את זה יותר מזה

מי שיצאו משם הכי דפוקים הם חסידי בעלזא שחשו הדיוטים, הם חשבו כי עושים את השבע ברכות בבית של ר' ישראל בשביל שלאהרוני תהיה חפשיות לדבר עם הבעלזער לשבת לצידו וככה ליצור אוירה ותדמית אחרת, אבל כל כך התאכזבו כששמעו שהאהרוני התנה עם ר' ישראל שלא יושיב אותו לצד הבעלזאי

בסאטמאר דנו האם ר' ישראל הוא מחיצה כשרה, היו שצעקו כי זה בקושי ר' משה'ס מחיצה, והיו צריכים לפחות שלשה רבי'ס או רבנים שיפרידו ביניהם ובמרחק רב יותר

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.