דפים

יום רביעי, 19 בפברואר 2014

האם אינך טועה בתמיכתך בהרב שטרנבוך? - מודה לך על כל הטוב שאתה עושה עם כלל ישראל יום יום בלי ליאות זכותך גדול!

מכתב שקיבלתי

ראשית כל עלי להודות לך על כל העבודה היומית שבא לך במסירת נפש ממש, בבחינת חסד של אמת שאין אתה דורש שום תשלום גמול ללמד את בני ישראל את שיטות הרבנים והעדות שהם עושים כל יום בפוליטיקה שלהם. 

לענין: הקברים והעדה והקנאים. כתוב תלמיד חכם שאין בו דעת נבילה טובה הימנו. ר' משה שטרנבוך כמו חבירו הטוב ר' אהרן טייטלבוים מושחתים במידות. 

ר' טובי' ווייס הגאב"ד והזאלי פה בוויליאמסבורג הם לא צדיקים אבל אין להם החילול ה' של גאווה ושחצנות כמו שיש לבעל פלוגתם. 

אני מבין שאתה נגד קנאות ואנארכיה ובפרט שיש פה עיוות הדין שהרב שטערנבוך צועק כנגד הביריון שמידל עם התורה והלכה. 

אבל בעצם הענין של התפטרותו של הראב"ד אני מרגיש שאין אתה כותב ביושר. הראב"ד הוא איש מושחת שלא נותן קידוש ה' בהתנהגות שלו. מאידך גיסא אני מעדיף את התנהגות של הגאב"ד ר' טובי' על אף שמעיק אותו את ההשתוללות של הראב"ד לא יצא מהאוטו זה גבורת הנפש. כך אני חושב לפי עניות דעתי. למה אתה לא רואה את זה אני לא מבין. 

בכל אופן מאוד אני מודה לך על כל הטוב שאתה עושה עם כלל ישראל כל יום ויום בלי ליאות זכותך גדול מהיסטוריה!
חיים שאולזון משיב:
אתה נוגע בנקודה מאוד עדינה ואנסה להסביר זאת כאן למרות שלא עתה הזמן לכך מפני שחלילה להחליש את הרב שטרנבוך בשעה זו, הוא מנהל מאבק וקרב חשוב שתשים סוף להשתוללות ולסחיטת הציבור, חייבים לעשות סוף לטרור הזה, ועתה הוא הזמן לכך
אבל מאחר והעלית את הענין אעשה זאת כאן בקיצור גדול, ובל"נ בעתיד אם תבקש האריך בזה
אין זה סוד מה דעתי על ר' משה שטרנבוך, כשמינו אותו לדיין בעדה החרדית תראה מה כתבתי עליו, דברים קשים עד מאוד, מדובר במשוגענער בהרבה ענינים, ומסכים אני עמך שהוא ור' אהרן טייטלבוים שווים במידותיהם וד"ל, אבל לא יתכן שאנשי העדה החרדית יטענו את הטענה הזו כשהם ידעו במי מדובר, הם הוזהרו ולמרות הכל לקחו אותו, ובמשך כל השנים התפארו בו ובעיקר בחכמתו כפי שמעידים הדיינים שהוא הכתובת לפתרון בעיות קשות ומסובכות, עכשיו תשלמו את המחיר. רציתם אותו למרות שידעתם במי מדובר אז בשום אופן לא אקבל כשהוא פוסק אחרת מכפי שהייתם רוצים שתלחמו בו מלחמה שכזו. ברגע שהוא הפך לראב"ד זכותו וחובתו לפסוק איך שהוא מבין ולא איך שאחרים מבינים
כאן ההבדל בין הרב שטרנבוך להרב ווייס. זה האחרון הולך עם הרוח הקנאית רוצה מאוד להיראות בעיניהם כמי שמשרת אותם. מסכים אני עמך כי אינו חכם גדול. הרב שטרנבוך מביע דעה עצמאית ועל כך יש לכבד אותו 

לולא החשש שמי שמנהלים עתה את המאבק נגד הסיקריקים יוחלשו, הייתי בעד שיפרוש ואף מעודד אותו שיילך ושהעדה החרדית תיהרס. אני לא רוצה שתולדות אהרן ודושינסקי וכמותם יסבלו סבל מיותר, ולכן אני בעד שבינתיים ימשיך לשבת על כסאו

ושוב, אין לכל זה דבר וחצי דבר עם מה שאני חושב על האיש עצמו

תגובה 1:

  1. דברי אמת והתעוררות ממרן הראב"ד ירושלים הגר"מ שליט"א שהתבטא בכאב גדול: וכך אמר "עומדים כל כך הרבה אנשים וצועקים ומפגינים נגד האדמו"ר מתולדות אהרן שליט"א, נגד האדמו"ר מדושינסקיא, מכנים אותם 'חופרי קברים' ואף אחד לא קם ומוחה נגד בזיונם. מוציאים כתבי פלסטר נגד רבנים ונגד עסקנים שכל חטאם שנשמעים לרבנים, ואין פוצה ומצפצף".

    במשך תקופה ארוכה מנהלי בד"ץ 'העדה החרדית' ראתה את כל זה ושתקה, ולא הנידה עפעף, וזה מזכיר לי שאותו דבר כבר קרה בירושלם לפני שנתיים בפרהסיה יום אחר יום, כשהסיקריקים הרשעים, ובריוני העדה, חיללו שם שמים בחוצות ירושלים, והפגינו יומם ולילה, נגד נשי הצנועות הלובשות שאל, וכולם-שתקו, ואף אחד לא פצה פיו נגד המפגינים הארורים, הבריונים, הסיקריקים, המנובלים האלו, והיום זה פשוט המשך מאז, כנאמר: לכל כלב יבוא יומו. עכשיו מגיע היום!

    פעם חשבתם, מי מנהל לנו בעדה את ענייני ההלכה או צורכי עמך וכו'? ריקים, ופוחזים, סיקריקים, עמלקים, ערב-רב, עזי פנים שבדור, מחריבי היהדות החרדית, לדעתם שהכל יישרף, והעיקר שהם ינהיגו, אשר בכוח הזרוע, והלבנת פנים של גדולי ישראל, נשי הצנועות, רבנים, ואדמורים, אין להם דין ואין דיין.

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.