דפים

יום ראשון, 2 בפברואר 2014

קנאותו של ר' שמואל אויערבך היא סלקטיבית וממילא מזוייפת - הרב נחום לבין בא חשבון עם רבני ומנהיגי המחבלים

מאת בן תורה

בהתקפה קשה יוצא אחיו של מנכ"ל 'הפלס' הרב נחום לבין נגד המחבלים וראשיהם וקובע כי הם שונאי תלמידי חכמים, הוא מוכיח מהתנהגותם שלא הקנאות ולא האמת היא המובילה אותם אלא שנאה עמוקה לזקני הדור, היא שגורמת למצב הזה

מביא אני לכם כאן את המאמר כולו על מנת שתראו מה הוא כותב, הוא מוכיח כי אפילו מי שסברו כי הם עושים מה שעושים מתוך קנאות מתברר כי זו מזוייפת

אספקלריה - ענייני השעה לאורם של רבותינו
הוסר הלוט ונתגלה השורש
הגאון רבי נחום לבין שליט"א - ראש ישיבה לצעירים רחובות
בתחילת חוסר המשמעת המוחלטת לגדולי הדור, אצל קבוצה מהקהל, היה נראה ששורש הדבר הוא מחמת מדת הקנאות שסיגלו לעצמם. בעבור הקנאות, לא דקדקו כל כך בעיקר הגדול של הציות המוחלט לגדולי התורה. לכן בצבור היראים, היו שראו אותם רק כטועים בשקול הדעת, על שהעדיפו עבירה לשמה, של העדר כפיפות מוחלטת לגדולי התורה של דורנו, מחמת מצוות הקנאות, שהיא, לפי דעתם, ממש צו השעה. לאור הבנה זו, היו גם כמה אנשי תורה יקרים שתעו אחריהם, כאלו שבחום לבם הקנאות הובילתם, והיא התירה להם לסטות מעט מדרכם של חכמי הדור שליט"א.
הנה, הגענו לשלב ב', בו התגלה לעין כל, שבחביון ליבם של מובילי תופעת חוסר המשמעת, מסתתר שורש של "שנאה לחכמי התורה". מן הסתם בזמנו אפילו ליבא לפומא לא גליא. עכשיו, כאשר באסיפות ובפרסומים רשמיים, ר"ל, מטילים דופי ומדברים בזלזול מחפיר כלפי מרנן ורבנן זקני הדור שליט"א באופן שלא נשמע דוגמתו בין זרע ישראל הכשרים מאז ומעולם, ולצערנו אף מחאה ממחניהם לא נשמעה. גם מתגלה ונודע הליכתם לערכאות ומסירה לשלטונות, במטרה לפגוע במעמידי עולם התורה בדורנו, ואף מחאה לא נשמעת ממחניהם. ברור, שלא יתכן הדבר, אלא אם בהיחבא, מסתתר באותם מובילים, שורש פורה של "שנאה לתלמידי חכמים".
לימדונו רבותינו בהבנת סיבה ומסובב, שגידול שאינו ראוי, מוכיח ש"בכח", הפורענות כבר היתה טמונה בזרע. והוא מה שהורונו חז"ל "עבירה גוררת עבירה". גם הזכרנו את דברי מרן המשגיח דפוניבז' זצוקלה"ה, שתולדתו של דבר, מוכיחה על מהותו. מעתה, ברור לכל דורש אמת, שביסוד משנתם של מנהיגי הקבוצה, מסתתר שורש אחר, למרות שרוממות הקנאות חרוטה על דיגלם, וכאילו רק בעבורה שינו מעט ממצוות השמיעה לגדולי הדור, אך, אין תוכם כברם. יסוד משנתם, הוא עצם פריקת עול חכמי הדור, וכל המלל הרב המבאר את דרכם, אינו אלא ערפל, שמונע ומסתיר את המניע הנסתר, אולי גם מהם עצמם.
*
הנה במאמר קודם שכתבנו שהתיחס בתחילת הסטיה לשאלה, הכיצד יש גם תלמידי חכמים שנמשכים אחרי הטועים, הוכח בעליל ובארוכה טעותם של הנוגעים למיניהם. נתבאר היטב מדוע טעו בהם אלו שבאו מרגשי קנאות. הרי עתה הוסר הלוט מעל שורש הדרך. נתגלתה הסיבה הנסתרת שהיא בעצם, מניעה את הסטיה. היאך עדין יש תלמידי חכמים שלא פרשו מהם. ודאי זו סוגיא המצריכה עיון ובאור נוסף. עתה, המצב ברור. אין המדובר רק בדמיון של קנאות, אלא גם בפגיעה ישירה בדרשת חז"ל "את ד' אלקיך תירא" לרבות תלמידי חכמים. כ"ק האדמו"ר מצאנז שליט"א, בועידת החינוך תשע"ד, כבר הוכיח מדרשת חז"ל, שיסוד חסרון היראה מתלמידי חכמים, הוא חסרון יראה בבורא יתברך שמו, כי מי שבאמת ירא את הבורא, חושש לכבוד עבדיו שבכל דור.
אין שום ספק שאם בתחילת הדרך, היו מנהיגי הקבוצה מגלים ברבים, לאחרים ולעצמם, את סיבת הסיבות של המניע אותם, כפי שמתגלה כיום, הרי בוודאות מוחלטת, אפשר לומר, ששום תלמיד חכם הראוי לשמו, לא היה טועה ותועה אחריהם. אם כן, עתה שנתגלה השורש הנסתר, פורה הראש והלענה של "שנאת תלמידי חכמים", השאלה העולה על הפרק היא, מדוע עתה אין אותם תלמידי חכמים, חוזרים בהם, הן מדובר כאן בצורה גלויה של פגיעה באחד מעיקרי הדת.
כדי להבין חומרת הדברים אקדים דברים, ששמעתי מהגאון רבי זאב כַּהן שליט"א. הן העונש החמור ביותר בתורה, הרבה יותר מכל התוכחות האיומות, הוא העונש של המברך את ד'. "כי דבר ד' בָּזָה, ואת מצוותו הפר, הכרת תכרת הנפש ההיא, עוונה בה". כרת בעוה"ז ותכרת לעוה"ב. הרי זה הנורא ביותר, אבדון מוחלט לנצח נצחים, שלא כמו בכל התוכחות, שעיקרם העונשים בעוה"ז. סיבת החומרה, מאחר שכל הנברא "לכבודי בראתיו, יצרתיו אף עשיתיו", על כן העושה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.