דפים

יום חמישי, 30 בינואר 2014

תרבות חדשה בבעלזא התעלמות מצדקה וחסד אמיתיים והשקעה בעיקר העיקרים ההיכל המפואר וחיי תפנוקים לאדמו"ר

מאת חסיד וותיק

בנאום שיבח מרן את מעשי ידיו במשך עשרים שנה ,ההיכל המפואר ,המקווה הגדול ,והגרויסער שטוב לעריכת שולחנות טהורים.

בתור בעלזער חסיד וותיק שזוכר איך נראו בעלזע חסידים לפני כשלש עשורים,עוד בטרם נבנה הקומפלקס הנכבד  שמרן  שהאדמו"ר כה מתפאר בו .

יש לציין נקודה חשובה מאד שצעירי חסידי בעלז אינם יודעים ,וחושבים בתמימותם שכן היו פני הדברים לעולמים .כך היה אצל מרן זי"ע ולמעלה בקודש עד למרן השר שלום הקדוש מבעלזא
ובכן חסידים יקרים בעלזא היה מקום קדוש עם דגש מיוחד על "עזרה הדדית " מקום של צדקה וחסד

וחמלה על עניים ושבורי לב,כפי שהיה שגור בפי מרן זי"ע שבעלזער חסיד נקרא "איינער וואס טיט פאר יידענס וויגען" וכך היה בכל השטיבלעך של בעלזא תמיד נחלצו לכל עני או מקרה רע חלילה.

כל זה היה עד לבנין הבית מדרש הגדול כאילו בשם השר שלום זצ"ל
ומני אז חלה תפנית רעה מאד ,כל עולם החסד הבלזאי נעלם ונשאר משך עשרים שנה בעיקר צדקה למען הביהמ"ד הראוותני.

כל אברך עשיר או אביון שהצליח קצת לחסוך או מעט דמי מעשר שהיה בידו,הכל הלך בשביל לפאר ולעטר עוד ועוד את ההיכל כאילו זה נקרא "טוען פאר יידנס וויגען " שאמר מרן זי"ע
עד שנהיה מצב שלב החסידים נעשה אטום לעניים ולמסכנים יש בקושי מוסד קטן בשם "אהבת חסד"
שהוא ארגון שולי מאד ,ואין בו יכולת לתמוך בכ"כ הרבה מקרים ל"ע

עוד חולי גדול נהיה בבעלזא .שכל חסיד שוטה שרוצה להקרא "שיינער בעלזער חסיד" מחקה
את המנהיג הנערץ  שכידוע חי בראוותנות מנקרת עיניים ומתעלם מחסידיו אפילו עניים
שמתגוררים סביבו ,והוא חי בצורה שלא מביישת אפילו את הרובע היוקרתי בקסריה או בסביון.
דבר זה גורם שהרבה חסידים רוצים להדמות לו  ,ומשפצים את דירתם בסכומים אדירים (גם כשאין את הסכומים הללו )עד שכמובן לא נשאר פרוטה לתת צדקה .והעיקר הוא שגרים בבית יפה ובסלון.

מפואר כראוי ונאה לבעלזער חסיד הדבק במידותיו של רבו הנערץ שמפזר את כספי חסידיו על עועד ועוד יופי ותפנוקים .

שורה תחתונה ,תרבות חדשה של בעלזא  התעלמות מצדקה וחסד אמיתיים . והשקעה בעיקר העיקרים ההיכל המפואר  וחיי תפנוקים לאדמור.

זהו היפך גמור לחסידות בעלזא המפוארת שהיתה פינת יקרת לצדקה וחסד ולחיי עוה"ז צנועים

2 תגובות:

  1. מחניפקער שעיניו יוצאות מקנאה30 בינואר 2014 בשעה 8:32

    לא הייתי ממעיט בפעולת אהבת חסד נקודת אור בכל הסיאוב. כמו כן הוקם באופן וולונטרי גמ"ח של ברגר שבינתים לא הסתאב ,לעומת הגמ"ח הכללי הוותיק של בעלזא שהוא חתיכת סיאוב ומיאוס. מנהלי הגמ"ח הלזה נוטלים משכורת שמנה ומי שמבקש הלוואה צריך קודם לשלם ריבית בהסוואה של " דמי חבר" ואחרי חודשים ארוכים יקבל את ההלוואה, . בכל בנק כבר היה משלם פחות ריבית .
    לפני עשרות שנים חסידיי בעלזא היו מקבלים לחג הפסח סל ענק מלא כל טוב. ומשפחות עניות היו מקבלות תמיכה משמעותית מדי שבוע או חודש. במשך הזמן כולם חיקו אותם, וכיום בכל החצרות מעניקים "קמחא דפסחא " נדיבים ביותר ואילו בבלעזא מקבלים את הסל העלוב והדל ביותר מכל החסידויות. שזה א שפיי אין פנים לעומת מה שכל חסיד ואפי' בחור משלם ל"מעמדות" ולבית המדרש הגדול ול"מרכז" ועוד כמה וכמה התחייבויות

    השבמחק
  2. מחניפקער שעיניו יוצאות מקנאה30 בינואר 2014 בשעה 8:34

    לא הייתי ממעיט בפעולת אהבת חסד נקודת אור בכל הסיאוב. כמו כן הוקם באופן וולונטרי גמ"ח של ברגר שבינתים לא הסתאב ,לעומת הגמ"ח הכללי הוותיק של בעלזא שהוא חתיכת סיאוב ומיאוס. מנהלי הגמ"ח הלזה נוטלים משכורת שמנה ומי שמבקש הלוואה צריך קודם לשלם ריבית בהסוואה של " דמי חבר" ואחרי חודשים ארוכים יקבל את ההלוואה, . בכל בנק כבר היה משלם פחות ריבית .
    לפני עשרות שנים חסידיי בעלזא היו מקבלים לחג הפסח סל ענק מלא כל טוב. ומשפחות עניות היו מקבלות תמיכה משמעותית מדי שבוע או חודש. במשך הזמן כולם חיקו אותם, וכיום בכל החצרות מעניקים "קמחא דפסחא " נדיבים ביותר ואילו בבלעזא מקבלים את הסל העלוב והדל ביותר מכל החסידויות. שזה א שפיי אין פנים לעומת מה שכל חסיד ואפי' בחור משלם ל"מעמדות" ולבית המדרש הגדול ול"מרכז" ועוד כמה וכמה התחייבויות

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.