דפים

יום חמישי, 28 בפברואר 2013

הצד השני של המטבע - על דאטפת אטפוך - אוייביו של ר' בצלאל ווקסלשטיין שמחים לאיד

כדרכי להביא צד שני בכל מקרה ובכל מצב אז גם כאן אעשה זאת, והפעם שמחים לאיד מי שנפגעו על ידו בפסק דין שפסק נגדם, גם להם טענות ואני מביא את הדברים כלשונם

אבל יחד עם זאת אעיר להם, כי יש הרבה טענות לר' בצלאל ווקסלשטיין. למשל בפרשת ברקת בירושלים כשנלחמו בר' מאיר פרוש היה זה הרב ווקסלשטיין ששירת את הרבי מגור ולחם בפרוש כארי נשא דרשות וציין כי זו צו השעה מדוע חייבים לעשות הכל שפרוש לא יהיה ראש העיריה. זה לא שאין טענות. אבל אין לכל אלו קשר למעשה הזה, מפני שכאן נעשה פשע שאי אפשר לתאר. לתבוע מדיין לפסוק נגד ההלכה, ואם אינו עושה כך לסלקו זה זועק לשמים. במקרה שלכם ושל אחרים זו היתה דעתו על פי הלכה, אתה יכול לחלוק עליו אבל הוא לא עשה בזה פשע. לתבוע לעשות בניגוד להלכה, זה חמור

ומכאן למכתב השמחים לאיד:

כמו רבים וטובים גם לי צר מאוד על הנעשה בדינו של ת"ח מובהק כמו ר' בצלאל וקס"ש, הנאלץ לברוח מחמת המציק ולהסתתר הרחק מסביבתו הטבעית והקרובה, אבל מוכרחים להגיד כי יש דין ויש דיין,

לפני כמה שנים רעשה העיר אשדוד אודות העסקן הציבורי ר' מ. א. פרידמן שניהל ביד רמה את  השטיבלאך המרכזיים בעיר 'קהל חסידים' ועם הזמן אף כינה את עצמו רב השטיבלאך, עד שיום אחד נפוצו עליו שמועות מהסוג שיש כעת על הר"ח הלפרין בלונדון, לא ניכנס כעת לאותה פרשיה, ומה בדיוק אמרו עליו, ומה נכון ומה לא, בכל אופן הבי"ד הדומיננטי בעיר שמורכב מקהילות ויז'ניץ גור ובעלז ונקרא בשם בד"ץ רבני הקריות קרא לו לסדר, (עד היום לא ברור מה היה הסמכות של הבי"ד הנ"ל, להתערב בנעשה בקהילת הכלל חסידי בעיר, בזמן שבסמינרים של החסידויות הגדולות לא רצו להכניס בנות מהכלל חסידי, והרבה נאלצו לעבור לבני ברק בשל כך),

בכל אופן בהרכב שדן בענין היה ר' בצלאל מיודעינו, ור' מ. א. פרידמן נקרא אחר כבוד לבי"ד, ולא עזרו לו כל מחאותיו, שהולכים אחר הנתבע, והוא לא מעוניין לדון בבי"ד הזה שכבר חרצו את דינו מראש, והוא רוצה להרכיב בי"ד נייטרלי שידון בענין,(כמו שעושים עכשיו בלונדון) הבי"ד פסק אחר דיון קצר וחפיף שר' מ. א. צריך להסתלק מכל חזקתו בקהל חסידים אותו הוא בנה בדם וביזע, ולמסור את הכל לרשות הבי"ד, (ברגע האחרון הוא הצליח למכור את זה בכסף, למשקיע מסויים, ובכך הוא הציל לפחות את השקעתו בנידון),

וכאן אנו מגיעים לר' בצלאל דנן, כאשר בא כוחו של פרידמן ציטט בפניו את הפוסקים כי על פי הלכה אסור לסלק ממשרתו כל מי שנושא בשררה תורנית או קהילתית, מאחר והוא מוחזק,  ר' בצלאל 'שם פס' ונתן את ההוראה להדיח את פרידמן מכל המדריגות,

עכשיו הגיע תורו לטעום קצת מענייני הדחה ושטיפה, ולא יזיק לו לבקש סליחה על שהוא נכנע  בשעתו לגחמותיהם של כמה טרוריסטים גוראים באשדוד,

13 תגובות:

  1. זה טיבו של כל דיין, שהצד המפסיד כמעט תמיד נוטר שנאה כלפי הדיין, וכמובא בספרים שלכן מרדכי הצדיק שהיה ראש בי"ד, היה רצוי לרוב אחיו ולא לכל אחיו.

    השבמחק
  2. מתפלל קהל חסידים28 בפברואר 2013 בשעה 3:50

    הרב משה אליעזר פרידמן איש יקר וחסיד סיגעט - קרעטשניף הקים את קהל חסידים בדם וביזע ללא שום סיוע מראשי הגוראים. רמ"א היה לו קשר עם כל אדמור"י הדור היה מביא לקהל חסידים כל תקופה איזה רעבע לשבת שהיה נותן צבע לעיר. רמ"א היה מחלק המון צדקה לנזקקים וזה הסיבה להיות קהל חסידים מושב מסכני אשדוד. היה לו חוש גדול לגייס כספים וקבל תרומות גדולות מספרדים וכך הצליח להפוך את הקראוון הקטן שהיה לו לפני 19 שנה לאמפרייה של ממש כיום.
    ויהי היום וכמה חסידי גור שלא היו מסודרים בשטיבלך, ובהתקרב האישור לבניה באותו שטח (שכעת תקוע בגלל המכירה לברסלוואר)החליטו הגוראים הנ"ל לעשות הכל להוציא את קהל חסידים מחזקתו, רבני העיר לא רצו לעשות זאת חוץ מרב הגוראים גרוס, שהצליח לשכנע את רב הבעלזאים הורוביץ, וכרב שלישי הם הביאו גוראי מבחוץ רבני הקריות פסק שהוא חייב למסור את זה בחינם לגור אז נפל האסימון לבעלזאי הורוביץ שהכל משחק שגור משחקת פה. כאילו בי"ד פסק אז הוא מהר קרה לויז'ניצאי הרב ויז'ניצר והם הכריחו את הגוראים להסכים שמ"א ימכור את קהל חסידים. וזאת כי מ"א השכיל להפוך את קהל חסידים מעמותה לחברה בע"מ. כעת השטיבלעך מכורים לקבלן פנחס ברסלוואר שהעמיד שם כגבאי את זלמן אייזנבך ולמרות ששניהם בעלזאים המקום נשאר כמתכונתו המקורית ואין לזה שום קשר לבעלזא והכל כמקודם. חוץ מכל אלו שהיו נהנים מהצדקות שמ"א היה אוסף להם שהם אבדו מקור תמיכה.

    השבמחק
  3. אנחנו מאד מרוצים ממסע היחצנות לרב ידענו שזה מתחיל בשבח ויסתיים בגנות ,ככה זה כשיש מח של אפונה, או מוח של עיון,
    יאללה לפתיחת תיבת ההשמצות, פנדורה וכי,חיים לשרותכם.

    השבמחק
  4. האמת מלכתחילה לא הבנתי את הרב הזה האם לפני מה שעשה לפורוש
    בירושלים [עם ברקת] הוא הקים בי"ד?
    האם הבזיונות שעשה לרב שטיינמן בפרשת ברקת וחינוך העצמאי
    היו עם בי"ד? הרי בגלל הפרשה בירושלים הוא לא מדבר יותר עם האדמור מגור, הרי גם הוא הבין שבחירה בברקת זו לא רק סטירה לפורוש אלא בראש ובראשונה לו עצמו,
    צריך בי"ד רק כשמעיפים את הקרוב שלך?או כשמדובר בחסידי גור?
    רק מוח של עיון בגודל של אפונה לא מבין את זה.

    השבמחק
    תשובות
    1. אמרת "גור",אמרת "מוח אפונה"!

      מחק
  5. האיש שדואג ל מ.א.פ. שיחשוב טוב , תיכף הכל יצוף והוא יתחרט על הפוסט שלו

    השבמחק
  6. יאללה עכשיו להשמצות על הרב גרוס תוציאו את כל הליכלוך אנחנו מצפים בשקיקה , אנחנו נהנים לראות מה יצמח ויתפתח אצל בעלי מוח האפונה ,אופס מוח של העיון...... ישר לתיבת הפנדורה
    אין לנו סבלנות להתבשל במיץ לאט.

    השבמחק
  7. אני כותב בקטע הזה, ללא כל קשר, כי אין לי שום דבר בעד או נגד הרב וקסלשטיין, אתמול נכנסתי לראשונה לבלוג, ונדהמתי לקרוא שהמגיב מדבר על בר רפאלי. בדקתי בגוגל מי זה והסתבר לי שמדובר באשה זולה ביותר!!! אותו כותב מתיימר לייצג את הגורים האמיתיים, אלו שהולכים בדרך ה"בית ישראל".
    אני המום ולא יודע את נפשי מרוב צער!!! כנראה עורך הבלוג מחק את התגובה שלו , כי הוא הבין לבד שזה מבייש ומעליב את הצד שלו, הוא הרי מגן הצדק והיושר ומייצג את הקהילה האמיתית. כנראה הוא שכח שגם הרב שך אמר לפני 25 שנה"אנחנו אגודה האמיתית" ואח"כ אנשי דגל ויתרו על הכל ...
    גם הגורי האמיתי שכותב על מח אפונה - שזה אגב פתגם הונגרי ולא פולני-טוען שהוא הוא המייצג. האמנם נראה לך שה"בית ישראל"הסכים שתגלוש?
    אתה ההוכחה למה שקורא למי שגולש, מגיע לראות את המושחתים שבאומה.
    צר לי לכתוב זאת, אבל אין ברירה. אני חרד גם עלי שחלילה לא יראה בנו הקב"ה ערוות דבר.
    אם צריך הוכחה שכנראה מדובר רק ב2-3 כותבים משועממים, שהם אלו שכותבים נגד כל הקדוש והיקר לנו, הנה קבלנו אותה.
    כבר דוד המלך כתב על כך "שלח ידיו בשלומיו,חלל בריתו " נ"ה, כ"א...

    השבמחק
  8. מה שתלמיד בקיאות כמוני לא מבין, איך תלמיד עיון שכמוך קודם נדהם על זה שאני מדבר על בר רפאלי ורק אח"ז בדק בגוגל מי זאת שממנה קבל הלם ותדהמה? ההיגיון אומר שקודם תברר מי זאת ורק אחרי זה תקבל הלם ותדהמה.
    אבל אני רגוע שאר חברך מהעיון אפילו לא הטריחו את עצמם לעטות את הפוזה הצדקנית הזאת.[ראה הוורט של החידושי הרים על מה שדיברו בשיטבל בזמן מעשה ושתי]אופס אתה לומד עיון ואין לך זמן למעשיות האלה שבחז"ל

    השבמחק
    תשובות
    1. קראת השבוע פרשת פרה? אני לא המגיב הקודם, רק קראתי ולא הבנתי, מה קשור עיון או בקיאות?
      אני ראיתי במו עיני את בר רפאלי, ואני לא חושב שהמגיב טעה. הוא -גם אם לומד עיון- וצר לי כליטאי , לקרוא שיש לכם מחלוקת על זה-לא צריך לדעת מי היא.
      את חטאי אני מזכיר היום: אני גולש ומקוה שלא אשרף באש, אבל שמחתי לקרוא שיש עדיין כאלה שלא יודעים מי היא. ההפסד הוא שלי ושלך , לא שלהם.בקריאת המפטיר חשבתי על כך שאנחנו כולנו טמאים לחי שהוא מת.

      מחק
  9. גם אנוכי הקטן שמעתי שוקסלשטיין הנ"ל העיף ללא רחמים מגור עשרות אנשים ללא בי"ד וללא שמיעת הצד השני ורק כעת בסיפור עם מנדל (הוא קרוב משפחתו או אחיינו, כך שמעתי, זה נכון ?) הוא פתאם נזכר שיש בי"ד ויש צד שני ויש שמוע בין אחיכם...

    אז מי שהולך לישון עם כינים שלא יתפלא שהוא גם עם פרעושים...

    השבמחק
  10. קשה להאמין שהוא תמך בברקת.

    וכי לא חש לכבוד שמים המתחלל יום יום בעיר הקודש ?
    האם הוא זה שמינה ראש עיר חילוני לעיר הקודש!
    האם זה עונש על חילול השם?

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.