דפים

יום חמישי, 20 בדצמבר 2012

הזאלונים מתקנים נתנו הוראה לבדוק את צומות הגידים אבל מדוע כשרבה של קאשוי זעק על אותו ענין היה זה האהרוני שירד לחייו וזעק לעברו 'עפרא לפומיה'?

בין אז להיום שמים וארץ, מי היה מאמין שדברים כאלו יעברו כל כך בשקט ומבלי קללות נוסח סאטמאר, עושה רושם כי בסאטמאר התפכחו ומשחקים את המשחק נכון לא נופלים לידיו של האהרוני שחיפש מאבק לקראת נסיעתו של הזאלוני לארץ ישראל והם לא מאפשרים לו זאת, הוא אמר מה שאמר ובמקום להכות בו בחזרה הם אומרים אם רעב שונאך האכילהו לחם והיום ניתנה הוראה בשחיטת הזאלונית לבדוק את צומות הגידין

לכאורה גדלות מצד הזאלונים שבמקום להכות בו ולקלל הם אומרים בסדר נתקן. אבל יש כאן משהו אחר והרבה יותר עמוק והשאלה היא דוקא לאהרוני שבדבריו הוכיח מה ההבדל בינו לבין אחיו ומדוע דוקא אחיו ראוי להיות רבי ולא הוא

היה זה רבה של קאשוי שלחם כארי נגד שחיטת סאטמאר הוא זעק כי מדובר בטריפה ממש, לפני עשרים ושלשים שנה הוא צעק על שאין בודקין את צמות הגידין הוא זעק ככרוכיה על הניקור הרע של סאטמאר ועל שורה של דברים המוכיח כי הבשר של סאטמאר טריפה. ובמקום שהם יאמרו לו אדרבה בא ונתקן, הם יצאו נגדו בחרב ובחנית, קיללו אותו בקללות נמרצות והאהרוני היה זה שזעק לעברו 'עפרא לפומיה' על שהעיז לטעון כי שחיטת סאטמאר לקויה

והנה גלגלו מן השמים שדוקא האהרוני יהיה זה שיצעק את אותן הצעקות של רבה של קאשוי הוא זה שטוען היום את טענת רבה של קאשוי והשאלה היא מה נשתנה, מדוע כשרבה של קאשוי זעק כי צריך לתקן אז 'עפרא לפומיה' וכשהוא זועק כי צריך לתקן צריך לקבל? לכאורה היו צריכים הזאלונים לענות לו באותה מטבע בלשונו שלו אז ולומר לו אתה הוא זה שקבעת כי הסדר הזה טוב

טוב שמתקנים ולא מקללים, המצב הזה עדיף ממה שהיה לפני שלשים שנה שהאכילו טריפות למען הפוליטיקה. אבל יחד עם זאת הזאלוני הוכיח כאן גדלות, אם יש מקום לתקן הוא לא בורח מתיקונים ולא מקלל את מי שמוכיח בענינים הקשורים בכשרות

5 תגובות:

  1. זה שאתה כותב זבל זבל.... זה רק מראה שאתה זבל שצועק חמס על דברי אמת. בתגובות שלך אתה משכנע אותי שדברי שאולזון אמת ויש בהן ממש.

    השבמחק
  2. אל תערב כאן את רז"ל הוא לא קשור לכל מה שעובר שמה, ואינו בעל דעה בשום דבר בקהלה, הוא רק צריך לתת ברכות לפי שמבקש זאת, ולשבת בראש השלחן, וכשאדמו"ר או רב תלמיד חכם מבקרו צריך לנמנם ולעלות לעולמות העליונים, כי אין לו מה להוסיף או מה לדבר רק לשאול איך היה הדרך? וכמה עלה לו הדלק?, וסביב עומדים כמה ת"ח שעונים בעניני לימוד לאורח הת"ח בעת הנימנום, ויש שם רבנים וגבאים שהם מנהלים את הכל בקהלה, והם ראו שהם נמצאים בצרות גדולות, בהאכלת טריפות, עקב גאוותם הגדולה שצומת הגידין רק בעיה של המשחטה במונרו, (לזילונים אין משחטה משלהם והם קונים מהמון מקומות וכעת הם קונים בעיקר מקנדה שששם משנים מההוראות של רבינו יואל זצ"ל בענין מליחת הבשר ועוד חומרות בעת שהם טוענים שהם חסידי רבינו יואל האמתיים) ורוב מהרבנים של רז"ל בעצמם כבר קונים מכבר אצל האטליז של מר כהן מרחוב פלטבוש בווילימסבורג, חסיד סאטמר עצמאי שהוא בודק צומת הגידין ממתי שנתגלה הבעיה בניו יורק, פעם היה בעיה באווזים במשחטה במונרו ששחטו אווזים שהיו קצת שונים מהשאר, והיו כאלו שהסתפקו על המסורת של האווזים הללו, ולפני רבות בשנים היה דיון באווזים הללו ורוב גאוני הדור דאז ובראשם הגאון רבי שמואל סאלנט ז"ל רבה של ירושלים הכשירו זאת לכתחילה, ומיד כשנתגלה מה שקרה הורידו זאת מהמדפים של האטליזים של סאטמר מהר"א, ולמזלם עדיין לא מכרו כלום מזה לאף אחד, והזילוני קפץ תיכף ומיד על המציאה, ושבועות רבות היכה על קדקדם של חסידי מהר"א בעיתון "דער איד" שזה ממש מכשול דוגמת "פינקל" במונסי, והמהר"א הודה תיכף ומיד שהיה מכשול בטביעת עיני השוחטים יען שיש כמה פוסקים שמעררים על מסורת האווזים הללו, אע"פ שרובם פסקו להקל, והזילונים לא הפסיקו מלהכות שבוע אחר שבוע, באותו זמן שבכל רחבי ניו יורק יודעים שכל חומרא שאפשר רק לשער במוח מבצעים במשחטה של קרית יואל, וקהילות גדולות כמו פאפא, בלז, ועוד הרבה קהלות גדולות שוחטין דוקא במשחטה של מונרו, בענין העירעור של הרב מקאשוי הוא שמע מאחד פרנקינה מלאכי שמו מנקר ברבנות וסכסכן מובהק, שאנחנו מנקרים אחרת ממנהגי הספרדים, ולכן הכריז חד משמעות הקאשויער רב שמאכילים חלב דאורייתא 30 שנה כלומר מיום בואו של הרב הקדוש מסאטמר זצ"ל לארה"ב, ועל זה אמר המהר"א אפשר עדיין לשמוע הדרשה במילואו, לומר שדודי הקדוש האכיל חלב דאורייתא 30 שנה על זה אני אומר "עפרא לפומא", והנה כל עם הארץ דאורייתא שלא קרא ולא שנה חושב שהמשפט "עפרא לפומיה" זה איזה קללה נמרצה כמו ימח שמו וכדומה, לכן יעיין בפירש רש"י שמפרש מוטב לו שיכניס עפר לפיו מלומר דבר זה, ועד היום לא עושים כדעת הקאשויער להתחיל לנהוג כמו הספרדים, וכן לא נתחיל לאכול קטניות בפסח כמו הספרדים, אנו ממשיכים כמו שעשינו באירופא לפני מלחמת העולם לדורותיהם, והרב מקאשוי היה באמת צדיק גדול אבל היה איש תמים מאוד ובניו הכניסו לפיו על מה להרעיש, וכן בענין המוסד "שערי חמלה" לילדים חולים הרעיש הרב מקאשוי עולם ומלואה, והכל ממשיך הלאה עד היום הזה, כל הרבנים שלחמו אז כגון האדמו"ר מויזניץ מונסי הרב יחזקאל רוטה מקרלסבורג, הפסיקו לבלבל את המוח והשלימו עם המהר"א שליט"א ומשכימים לפתחו ולדאבון לבבם יש מנכדיהם של שניהם המתגדלים במוסד שערי חמלה, המהר"א לא שואל את משה פרידמן הגבאי מה לעשות ומה לומר ואינו שואל את אף אחד, הוא גאון הגאונים וגדול בחכמה ובמנין מכל האדמורים והרבנים של היום הזה, ואינו צריך לשאול בחוות דעתם, ומה שהוא רואה לנכון הולך עד הסוף ואינו מתקפל באמצע מהלחץ זה הדחק של פוליטיקאים, כמו שרואים גדולי התיירא בארץ שמתקפלים יום יום, הוא כמעט לא חותם על שום קול קורא ואינו נותן הסכמות על ספרים וכדומה ואינו צריך לכתוב מכתבי טעות וחזרה כמו כולם, הוא רצה להשלים עם גיסו הרב הקדוש מבעלז, אמר לו תנאים שונים כגון לבקש מחילה מדודו בעל ויואל משה זצ"ל ועוד איזה פרטים, ואחרי שמילא בקשתו הלך לבקרו ביקור נימוסין, ויותר אין קץ לדברי רוח, הוא שותק ואינו אומר שום מילה לכבוד עצמו לאחיו שגזל לעצמו את כל ירושת אביו מהם חפצים של הדברי חיים הקדושת יום טוב הישמח משה ועוד, שהכל ממש גזל בידו, ולא שומעים ממנו כלום, שילחם על כבודו, לכן שאולזון אל תעשה את זילוני כזה צדיק שעכשיו החליטו הרבנים בקהלתו לבדוק צומת הגידין, שידעו מעצמם היטב שהם נמצאים בצרות צרורות, מי יודע כמה אלפים כבר נכשלו במזיד מאכילת טריפות ממש, לא איזה מנהג של ספרדים בחלב של חלק האחוריים, שאינו מחייב אותנו כלל,

    השבמחק
  3. מהר״א הוא גאון הגאונים ורז״ל מנמנם בביקורים ועפרא לפומיה אינה קללה והרב מקאשוי רצה לנהוג כמו הספרדים..... חיסרתי משהו? תפסיק לפטפט כבר, יש לך הגה״ק המדבר די בעד כולכם.....

    השבמחק
  4. HANNAH STAUSS
    אני מאשר את דבריך 1. הגה"ק מהר"א הוא גאון הגאונים, 2. רז"ל מנמנם ועושה עליית נשמה בביקורים, 3. עפרא לפומי' זה קללה נמרצה לעמי הארץ כמוך, 4. הגה"ק מקאשוי ע"ה רצה שננהוג כמו הספרדים ושנאכל חגבים וג'חנון מטובל בשקשוקה ואורז לליל הסדר, ולנקר חלק האחוריים כמו הרבנית מרגלית יוסף ע"ה וכת דילי' ואנו מצפצפים עליו במחילה מכבודו מאז ועד עתה, (וזה שהמהר"א שלח לו מכתב פיוס עשה זאת לפנים משורת הדין אחרי שהוא התערב בריב לא לו והמהר"א גדול ממנו בחכמה ובמנין) 5, אני יפטפט כמו הגה"ק שמדבר בעד כולנו, ויתפוצצו הקנאים

    השבמחק
  5. HANNAH STAUSS

    חזק מאוד

    הרבה זמן לא ראיתי כזה תגובה

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.