דפים

יום שני, 31 בדצמבר 2012

הגאון החסיד רבי בצלאל וקסלשטיין הוזמן להתייצב אצל הקאפו יעקב דוד רוזנבוים והוא הודיע כי הוא מתפטר מרבנותו בגור

הגאון החסיד רבי בצלאל ווקסלשטיין
לא היה ספק שזה יקרה השאלה היתה איך ובאיזו צורה. סתם ככה לומר לרב אנחנו מסלקים אותך רק מפני שפסקת על פי הלכה זה לא יתקבל, אז הם המתינו עד למה שקרה בימים אלה

אבל קודם נציג אותו במה ובמי מדובר. הגאון החסיד רבי בצלאל ווקסלשטיין הוא רבם של חסידי גור בקרית גת והוא דיין בבית דינו של הגאון רבי ניסים קרליץ בבני ברק, הוא נמנה על חשובי רבני גור, ורבים באים אליו להיוועץ בהרבה ענינים מפני שהוא איש הלכה. וכשפרצה פרשת רוזנברג וטאומן באשדוד הרב ווקסלשטיין שהוא מועד רבני גור תבע להזמין את החשודים לשמוע את טענותיהם ורק לאחר מכן להחליט מה עושים עימם. אבל ישראל פישביין החליט כי קודם גוזרים את דינם מודיעים להם על פסק הדין נגדם, ואחר כך מי שירצה שיבקש דיון ואם ירצו ישמעו אותו. הרב ווקסלשטיין התנגד לכך התנגדות מוחלטת ואמר כי לא יתן יד לדרך הזו שהיא נגד התורה ונגד ההלכה

שלחו לו שלוחים לומר כי ההוראה הזו מגיעה מגבוה וכי עליו לקבל את גישת פישביין, והרב ווקסלשטיין ענה להם שאין מה שמעל להלכה, וכל מה שמבקשים לעשות אפשר לעשות אבל רק על פי הלכה אחרת הוא לא רוצה להיות שותף לזה

ראשי הטרור בבית הרבי החליטו כי מוציאים אותו מוועד רבני גור ומעתה כל מה שעושים יעשו בלעדיו, אבל רשמית לא שלחו לו כל הודעה, הם הבינו כי זו פצצה מתקתקת

לפני כמה ימים הגיע לביתו של הרב ווקסלשטיין יהודי בשם ר' אברהם משה קליינהדלר הוא חמיו של שלמה צבי בנו של הרבי הבן שמנהל את הטרור הוא זה שנותן את ההוראות לקפואים בבית הרבי. לא ברור מי שלח אותו הסבירות אומרת כי חתנו ביקש ממנו. אותו קליינהדלר נכנס עימו לשיחה על הקורה בגור עם רוזנברג ואחרים שהם טוענים כי העבירו לי מידע, והרב ווקסלשטיין אמר לקליינהדלר כי לדעתו אברהם בנימין זילברברג גרם לחילול ה' ולפגיעה ברבי הרבה יותר מאשר רוזנברג, ולהעניש צריך קודם את זילברברג הוא מקור הצרות כאן. הרב ווקסלשטיין חזר על משנתו כי ההלכה קודמת לטרור והוראות מגבוה, חייבים לחיות על פי הלכה אחרת הכל הפקרות

קליינהדלר שמע את הדברים, וכאן כבר לא ברור למי העביר אותם לשלמה צבי או הלך ישר לטרוריסטים. אבל מה שאנו כן יודעים שלמחרת קיבל ווקסלשטיין טלפון עם הוראה להתייצב בפני יעקב דוד רוזנבוים הם מבקשים הבהרות מלאות על שיחתו עם קליינהדלר

הרב ווקסלשטיין שהבין במה מדובר, אמר למי שטילפן למסור למי ששלח אותו כי המפתחות של רבנות גור בקרית גת על השולחן וכל אחד יכול לבא לקחת אותם, אין לו כל ענין להתייצב בפני המחוצפים הללו

בינתיים לא חזרו אליו

בלונדון באים חשבון עם הרב גרשון האגער

אף אחד מכל אלו שבאים מלחמה בהלפרינים בלונדון לא ינקה, נראה כי לכל אחד קופה של שרצים, ובימינו קל מאוד למצוא אותן, ואין כמעט מי בעולם היהודי כולו שאפשר לומר עליו כי הוא נקי וזך כשלג - לצערנו הגדול - ולכן כשמי יצא נגד היה עליו לקחת בחשבון כי הצד השני לא יישב בחיבוק ידיים ויפשיט גם אותו

המכתב הזה יחסית הוא עדין, אבל באים חשבון עם הרב גרשון האגער שכתב מכתב נגד ר' חיים הלפרין שואלים אותו כמה שאלות על הקורה בסביבתו ואינו מוחה, ואילו כאן הוא קם ומחה

שלא תתפלאו אם תמצאו עוד מכתבים אשר בהם באים חשבון עם האחרים

המשך המשפט של פרידמן נגד בעלזא באנטוורפן בענין הבנות הגדולות נדחה בשבועיים ודייני בעלזא נסעו לירושלים להיוועץ עם האדמו"ר

אתם כבר עייפים מן הפרשה הזו, אבל זו רק בתחילתה, ולכן אתחיל כאן מן הסוף ממה שהיה היום בבית המשפט. משה אריה פרידמן הגיש שתי תביעות האחת עבור הילדות הקטנות בגיל חובה והאחרת אצל הגדולות מפני שדינן שונה. הנצחון שלו היה אצל הקטנות. הדיון על הבנות הגדולות אמור היה להתקיים היום. אבל הוא לא היה ערוך. ותופתעו, פרידמן הוא זה שביקש דחיה והשופט דחה את הדיון בשבועיים עד ליום חמישי 17 בינואר למספרם ו' שבט תשע"ג. עד אז הבנות הגדולות ישארו בבית

בבעלזא באנטוורפן המתיחות גבוהה, להכניס בנים שילמדו יחד עם הבנות זה מטריד את ההורים את המנהלים את הציבור, ולכן נסעו הדיינים לירושלים להיוועץ עם האדמו"ר. אתמול נסעו הרב אהרן כהן עסקן ורב בית הכנסת מוריה של המזרחי (בתמונה), והרב משה מונד, והיום לפנות בוקר נסע הרב לייבל מנדל. הם נכנסו לאדמו"ר שבירך אותם שלא יהיו כל בעיות והורה להם להכניס את הבנים של פרידמן לכיתת הבנות ולעשות מה שצריך שלא ישארו שם הרבה זמן והמבין יבין מה הפירוש - כלשון החסידים

עוד מוסרים לי כי הם שוחחו עם הרבי גם בענין הקצב וויינגרטן שמסייע לפרידמן. החשש הוא שאם יסלקו אותו הוא עלול להלשין על ראשי בעלזא והם יהיו בצרות. אם הבנתי נכון הרבי אמר להם להרחיק אותו מבעלזא, אבל לא ברור איך שזה ייעשה

מה שמטריד מאוד את אנשי בעלזא באנטוורפן, הטלביזיה מגיעה כמעט מידי יום ומראיינת את התושבים על הפרשה הזו כך שהנושא לא יורד מסדר היום

פרידמן חזר והצהיר גם היום כי הוא נחוש לשלוח את בניו ללמוד עם הבנות גם אם יצטרכו ללמוד שם שנים

בעוד ימים בודדים חוזרים ללימודים ונראה מה יקרה האם יגיעו בני פרידמן לבית הספר של הבנות או ששוב ידחו את בואם כפי שעשו בשבוע שעבר

מדוע הכינו גנרטורים לכינוס 'דגל התורה' ואיזו פרובוקציה תכננו המחבלים?

מדוע ברחו מארגני הכינוס של 'דגל התורה' לאור יהודה? האם לא יכלו למצא אולם מתאים וגדול לא פחות בבני ברק? והאם לא היו מביאים הרבה יותר בבני ברק מאשר לאור יהודה? ואיך זה שהיו צריכים לדחוף לבקש ולהתחנן שיגיעו, ולולא משה גפני ואורי מקלב אישית היו מטלפנים ומבקשים שיבואו הייתם מוצאים שם בקושי כמה מניינים

עושה רושם כי היחיד שבגללו הליטאים עדיין תומכים ב'יהדות התורה' הוא הרב שטיינמן למענו יעשו כל אשר יורה, אבל בלעדיו אוי לנו לאן שהגענו, אין לאף אחד חשק לעבוד לא נמצא את הברען של פעם ההתנדבות והרצון לעזור פרט למי שמשלמים להם כאן הסיפור הוא אחר

הרבה שאלות ניצבות היום, האם הרב שטיינמן יתיר לסגור את הגמרות ולעבוד לבחירות. נותרו רק שלשה שבועות, אין כבר הרבה זמן ובינתיים אין הוראה כזו. ואם חשבתם כי אצל מי שאינם עוד בישיבות שם תמצאו את מי שירתמו לעבודה הזו אז שומעים אנו בכל יום סיפור אחר על מפגשים של משה גפני עם ציבור כועס על שהוא מפקיר אותם בכל ארבעת השנים ובערב הבחירות הוא נזכר לבא לדבר עימם

אין זה פלא שהציבור מאוכזב מאוד, ויילך לקלפי ויצביע, אבל לא בשביל המפלגה אלא בשביל הרב שטיינמן, והתקוה היא כי הכח הזה יהיה חזק יותר מכוחה של המפלגה

תופתעו ולא תאמינו מדוע ארגנו את הכינוס באור יהודה, בשביל להיות הרחק מן המחבלים בתקוה כי עד לשם לא יגיעו לקלקל. כששמעו כי המחבלים מתכננים פרובוקציה של כיבוי אורות על ידי חיתוך חוטי החשמל, הכינו גנרטורים שיהיו מוכנים למקרה הצורך, אבל לא היו צריכים אותם. המחבלים לא העיזו להגיע לשם הם ידעו כי יתפסו אותם במצלמות שהציבו שם ועל ידי אנשי הבטחון ששמרו על המקום

ראו במקום בקושי כארבע מאות חמש מאות איש, לכינוס כזה אמורים היו להגיע הרבה יותר, אבל זה מה שקורה כרגע

התקוה היא, כי בשבוע הבא יתעוררו וייצאו לעבוד, אבל בינתיים האווירה לא מתחממת

עיסקה בין ש"ס לבנט - סתיו ועמאר הרבנים הראשיים מצגר בחוץ מכה לאנשי הרב אלישיב

האמת היא שלא צריך עיסקה, על פי יחסי הכוחות כפי שזה נראה כרגע וכאשר הסבירות שהם יישבו יחד בקואליציה לא תהיה ברירה אלא לחלק, לתת לש"ס את הרב הספרדי ולבית היהודי את הרב האשכנזי ויאמרו לחרדים כי אין להם מה לחפש ברבנות הראשית

אידיאית הלואי שזה יקרה, ככה אולי זה יחזיר אותנו קצת אחורנית לאותה תקופה שידענו להבחין בין הרבנות הראשית לכל רבנות אחרת. אבל מעשית יהיו אשר יטענו כי זה מביא היום הרבה פרנסות, מדובר במקום אשר מאות אברכים ובני ישיבות יכולים להידחף לשם ולהבנות, ולכן הם מעדיפים את שיטת הרב אלישיב להעלים עין מהחרם של החזון איש ורבה של בריסק ולעשות את חשבון החיים והמחר ולעשות שם כבוד וכסף

כפי שזה נראה כרגע העיסקה גמורה, יש סיכום כי מתירים להרב שלמה עמאר להתמודד לסיבוב נוסף של עשר שנים, כאשר מנגד הרב דוד סתיו מועמד הבית היהודי יהיה הרב הראשי האשכנזי. - אם זה יקרה הלאומיים יחושו כי החזירו להם את נחלתם. מבחינתם המקום נשבה על ידי החרדים והכניסו צלם להיכל. עתה יחגגו את חג החנוכה שלהם כששבו להיכל שלמה וטיהרו את הרבנות הראשית

עבור הרב עמאר המצב הוא הרע במיעוטו כי בכל מצב אחר עליו לסיים את תפקידו. מה שלא יהיה לו בעשור הבא, הוא שלטון מלא על בית דין הגדול. מאחר והרב יונה מצגר לא היה דיין אז כל עשר השנים הוא עמד בראש הרבנות הראשית והרב שלמה עמאר בראש בית דין הגדול. עתה ישובו לסדר הרגיל של חלוקת חמש וחמש, חמש שנים זה הרב הראשי והאחר ראש אבות בתי הדין ובחמשת הבאים מתחלפים בתפקידים

להרב עמאר בעיה נוספת ושמו הרב דרעי מבאר שבע הוא לוחץ על אחיו אריה שלא יסכים לתיקון החוק שיאפשר להרב עמאר להתמודד לסיבוב נוסף. הוא רוצה שש"ס תתבע מינוי של רב ספרדי חדש הוא רוצה להיות הרב הראשי הבא. השאלה מה אריה דרעי יעשה כאן. להשוות בין אחיו לבין הרב עמאר זה כמו להשוות בין שמים לארץ מדובר בהבדל ענק של תלמיד חכם עצום לבין מי שכל אברך בכולל יכול להתמודד עימו. אולי אריה דרעי יאמר לאחיו שימתין עוד עשר שנים ויכין את עצמו להיות ראוי לתפקיד

המבשר-המודיע - מי ניצח מי הפסיד? במלאת 4 שנים להופעת 'המבשר'


היום מלאו 4 שנים להופעת 'המבשר', לא אעסוק כאן בעיתון עצמו שלדעתי ערוך יפה מאוד, משקיעים בו בצורה נכונה, אני מבקש לכתוב כאן על משהו אחר והוא העיקר, שטוב שקם 'המבשר' בלעדיו היינו היום במצב שה' ישמרנו, הטרור היה מגביר את כוחו היו מכים את כל מי שהיו רוצים ומשתיקים הכל. היום ברור לראשי גור ו'המודיע' כי אי אפשר עוד להשתיק כלום צריך לחשוב עשר פעמים לפני שעושים משהו ובשביל זה בלבד זה היה כדאי

'המבשר' הוא לא הפתרון הכי אידיאלי, מפני שקיוויתי שכל החסידויות בלי יוצא מן הכלל ימצאו שם את מקומם. חבל שזה לא קורה וכאן הם צריכים תיקון גדול. אני מבין שהשיקול פיננסי, ובכל זאת המטרה לעיתים לא פחות חשובה. אבל באשר לחלק הכי עיקרי לא לאפשר שליטה של יחידים על דעת הקהל, בשביל זה בלבד טוב ש'המבשר' קם, וארחיק לכת ואומר, טוב מה שקרה עם גור ופרשת ברקת וירושלים בשביל שהעיתון הזה יקום. בלעדי אותה פרשה זה לא היה קורה, ויתכן כי מן השמים גלגלו שזה יקרה כך, בשביל לקחת מהם את השופר היחיד בעולם החסידי

לא היה זה פלא מדוע ליצמן הבטיח כי עד פסח זה יסגר, הוא קלט מיד מה הוא גרם לעצמו ולגור. אז הנה עברנו כבר ארבע שנים העיתון חי וקיים וימשיך להתקיים, לא עוד יחידים המשתלטים על הציבור, רק יחד ולצד שולחן ציבורי אפשר להשיג הכל. בכח לא עוד

חסידי גור במנצ'סטר מחרימים את מכנובקה - לא הסכימו לפרסם את שם בית הכנסת

אין דבר כזה קהילה בלי מחלוקת, החרדים חיים ממחלוקת בלי מחלוקת ככל הנראה אין טעם לחיים או כמו שפעם סיפר ר' יענקלע גלינסקי בשמו של הרב שך שהסביר לו למה הוא מעורר כל כך הרבה מחלוקות מפני שהמחלוקת זהו הקיום היהודי בלי מחלוקות לא היה קיום לעם היהודי

אז בואו נעבור רגע למנצ'סטר. שם מוציא לאור חסיד גור בשם גולדברג בוליטין אשר בהם כל המודעות, כל מי שעושה שמחה מפרסם שם. לפני שש שנים ביקשו אנשי מכנובקה להקים לו מתחרה  והסיבה, מפני שהוא לא הסכים לפרסם את בית הכנסת שלהם מפני שהם קוראים לבית הכנסת 'בעלזא-מכנובקה' הם הודיעו על הוצאה לאור של בוליטין מתחרה ואותו גולדברג שחשש כי יפסיד נכנע והסכים לפרסם גם את בית הכנסת שלהם שפירושו כל מי שעושה שמחה שם מפרסמים

אבל משהו קרה לאחרונה ככל הנראה בשל לחצים עליו, והנה השבוע מצאנו משהו מדהים. חסיד רחמסטריווקא שגר בשכנות לבית הכנסת של בעלזא-מכנובקה' הזמין את הציבור לבר מצוה בבית הכנסת זה. הוא פרסם מודעה בבוליטין של גולדברג אבל ראו מה פורסם שהבר מצוה של ערלאנגער יתקיים אבל לא ציינו את שם המקום כתוב שפרטים יתפרסמו איך ואיפה, הלא מדובר בבוליטין שיוצא לאור בערב שבת ובאותה שבת הבר מצוה

עכשיו חסידי מכנובקה מאיימים בפתיחת מתחרה הם אף קיבלו מימון להוצאה הזו ובכך להכות במי שמחרים אותם

הפריצה ל'ברכל' לא היה ולא נברא

במוצאי שבת פרסמו המחבלים כי פרצו למשרדי ברכל וחיפשו מחשבים ולא יותר מזה, הם הפכו את המשרד ואף הציגו תמונות

מתברר כי לא היו דברים מעולם לא פרצו את המשרד מדובר בסיפור שהמציא מנחם כרמל לשרת בזה את המחבלים במאבקם בשונאים שיחשבו כאילו שהם עומדים מאחורי המעשה הזה. הם סיפרו שלא נגעו בכלום רק במחשבים כאילו שחיפשו מידע

יצויין כי יש במקום מצלמות ואם היו גונבים היו תופסים את הגנבים ומהר

החילונים למדו מן החרדים - עלו על קברו של בן גוריון להתפלל לישועת הציונות

הם למדו את הפטנט, עולים לקבר מתפללים והישועה מובטחת. לא תאמינו לאן מגיעים הדברים. מפלגת 'התנועה' שבראשות ציפי לבני פתחו את מסע הבחוירות שלהם בעליה לקברו של בן גוריון שם נשאו דברים אמרו לו כי הציונות בסכנה וביקשו ממנו שיעשה מה שהוא רק יכול שם למעלה להשפיע להציל את הציונות

מעניין אם גם הניחו איזו קופת צדקה או שזה עדיין לא הגיע לשם. מי יהיו הראשונים קופת העיר או ועד הרבנים?

דרעי מדבר על קיפוח כשהוא מקיף עצמו באשכנזים ומקפח את העסקנים הספרדים


חשבנו כי הוא למד מן העבר ולא ישוב על אותן הטעויות ועתה לפחות הוא יזהר ויקיף עצמו ביועצים ועוזרים ספרדים. אבל הוא לא רוצה לשוב בתשובה אז מה הוא עשה, הוא לקח כמה ספרדים בשביל שיהיה לו מה להציג כשלמעשה כל יועציו האמיתיים הם אשכנזים

הוא מחזיר את כל הגוורדיה האשכנזית שלו, וכמובן שעתה לפני הבחירות הוא שומר אותם על אש קטנה. לאחר הבחירות כשהוא כבר יוכל לצפצף עליך הבוחר הוא יעשה את מה שהוא אוהב לעשות

לקרא בגודל מלא וקריא כנסו לכאן: http://bektzara.blogspot.com/2012/12/blog-post_4411.html

10 שאלות לנציגי 'יהדות התורה' - מדוע לא מאפשרים לציבור החרדי להתפרנס בכבוד?

מכתב זה נכתב בדם לבבם של אברכים חסידים וליטאים ובני עדות המזרח

הרבנים והעסקנים הפקירו אותנו ומשפחותינו ללא יכולת להביא פרנסה לבתינו כי לא דאגו שכשנצא מן הכולל נוכל לחפש ולמצא עבודה. וכאשר מי כבר הולך לאקדמיה מסתבך עם תתי"ם ובתי ספר. צריך מישהו אמיתי ואמיץ שיעצור את גלגל העוני שנופל על משפחותינו בגלל כמה עסקנים שטומנים ראשם בחול, ודואגים רק לבחורי ישיבות. מה הם רוצים שנהיה קצבים או קופאים בסופר או אינסטלטורים אז למה שנצביעו להם?


10 הקושיות!
1) חרדים חדשים או חרדים מקורים או שזה כמה עסקנים/חכי"ם/עיתונאים מהברנז'ה העסקנית החרדית שחוששת למעמדה את מכפישה ומתכחשת לציבור שלם?
2) בבית כנסת של אבי וחמי רוב המתפללים אינם לומדים בכולל יום שלם האם הם גם חרדשי"ם?
3) למה מה שהיה טוב לפני 30 שנה שיהודי מפרנס את משפחתו היום נחשב חריג וחדיש?
4) איך מצפים שנאכיל את ילדינו מהכנסה של 2000 ש"ח בכולל 3000 ש"ח במקרה הטוב  לאשה, רק משכנתא ושאר המיסים ארנונה חשמל וכו' זה 3000 ש"ח?
5) איך זורקים לחיים האזרחיים אחרי 7 שנות ישיבה 4 שנות כולל בלי מינימום של כלים להתמודד עם שוק העבודה?
6) מפלגת "כולנו חרדיים" דואגת לישיבות מה אם דאגה לפרנסה אחרי המסלול התורני הרי אתם התנגדתם שנקבל מינימום של השכלה שהיינו צעירים אז תעזרו בשוק העבודה לדוגמא תקדמו חוק אפליה מתקנת לחרדים או תדרשו את משרד התמ"ת שגם דרכו אפשר לעזור, הרי מה שחשוב לכם אתם יודעים להשיג?
7) איפה הבושה שלכם לבקש את קולי וקול חברי כשאנו רוצים להתקבל לעבודה ואנו מסורבים בגלל החומות שאתם הצבתם ?
8) מאיפה עזות המצח לבקש את קולי כשאני ועשרות אלפי אברכים צעירים הולכים למכולת ולא יכולים לקנות קוטג'  לילדים כי האבא אברך שלא מקבל צ'ק בזמן ואמא גננת שיפחה באחד מרשתות הגנים החרדיות של עסקנים למען משפחתם?
9) כל העסקונה שמונעת מאיתנו לצאת לפרנס את משפחתם אלה כבר סדרו את משפחתם ועצמם על חשבוננו אז לכן הם יטיפו לנו מוסר שהכי טוב לנו זה לשבת בכולל, כמה זמן הם ישבו בכולל?
10) עד מתי תמרחו אותנו בצווי השעה להצביע ג' כדי שתשבו על כורסאות מעור פיל ואנחנו שנעזוב את הכולל אולי נוכל להיות אינסטלטורים או שוליא דנגרי כדברי אחד העסקנים שדואג לאידשקייט שלנו כאילו אנחנו ילדים בכיתה ה'?
תנו לנו להחליט מה טוב לנו מה שבטוח המתכון של היום גרוע ביותר!!!
יש את המשפחות שיש להם ויש את האלה שאין להם וזה בכל הפלגי הציבור החרדי מגור ועד הספרדים ומפני הכבוד לא נקטתי בשמותם!!!
ואני קורא לכל מי שמזדהה איתי אנא לא להצביע למפלגה חרדית עד שידאגו לחרדים בצורה שורשית שלא יזרקו זוגות צעירים למים עמוקים ללא טיפת הכשרה או השכלה עם משכנתאות מכובדות, יוקר מחיה שמזנק, ושאר מרעין בישין.
המסקנא הפשוטה: תנו לנו לפרנס את משפחותינו בכבוד.

ממני
בוגר עולם הישיבות והכוללים שאוכל היום קש וגבבא!

יום ראשון, 30 בדצמבר 2012

הזהרו מן הצבועים זועקת לונדון - אנשי הרב הלפרין הסירו את הכפפות ומכים בלוחמים בהם ומגלים ערוותם

אם חשבתם שזה יעבור בשקט אז אתם חיים בטעות, הנושא הזה לא נרגע, ומתברר כי ישנם מי שיש להם ענין שהעסק הזה ירתח, כאשר שניים עומדים מאחורי ההסתה הזו ושמם הרב ישעיה שלזינגר והרב בערל קנפלר

אנשי ר' חנא הלפרין אומרים לנו כי אלו הם האנשים הרשעים העומדים מאחורי הקלעים של המערכה הזו, ואינם מסתפקים בלרצוח את ר' חיים הלפרין הם מבקשים אף לקבור את אביו את אשתו ואת כל אשר להם

לטענת אנשי הלפרין אביו של שלזינגר סילק אותו מביתו לפני חודשיים והעיד עליו שעד פסח הוא יעוף גם מהקהילה שלו בגולדס גרין

השני הוא בערל קנפלר רב ביהמד סיני שהתחיל לפני תקופה לתת הכשרים על חלב באנגליה ויש לו בעיה שהציבור לא רוצה לקנות את החלב ולכן הוא מתכנן לתת הכשר על בשר ואם יצליח להרוס את 'כדתיא' יש לו סיכויים שאנשים יקנו את הבשר שלו

ולכן, בשביל שמכירת הבשר שלו תצליח הוא צריך קודם למכור את הבשר של ההלפרינים והרב פאדווא

מביא אני לכם כאן מה שהתפרסם היום בלונדון על שלזינגר ועל קנפלר


מי אתה ישעי' שלעזינגער
כבר נשתנו הזמנים שכל מי שנזרק מסטעמפורד הילל יבוא לשכון כבוד בעירנו בגולדס גרין, לא, ולא! ב"ה שזכינו בשנים האחרונות להתפתחות מיוחדת כשבור אברכים בני תורה חוזרים מהישיבות בארץ ישראל וקובעים מקום תלמודם ומגורם בגולדס גרין, ומה שלא טוב לסטעמפורד הילל גם לא טוב לנו.
ולכן אם ישעי' שלעזינגער אינו מתאים לסטעמפורד הילל, מחמת כמה וכמה טעמים שונים שאין מן הראוי לפרסם עלי גליון מחמת כבודו וכבוד בית אביו הראש ישיבה שליט"א.
אבל יאמר ברורות לך לך לארצך ולמולדתך, מה לך לחרחר ריב בעירנו.
אף אם יש לך חשבונות מסוימים עם כדתיא שלא עשו כרצונך, בכמה וכמה פרשיות, מ"מ אנחנו לא רוצים את כל תכסיסי המלחמה שלך, שאתה עושה יחד עם אחוזת רעיך י. וייס ושאר עושי רצונך, העושים מעשי זמרי ומבקשים שכר כפנחס.
סבלנו כבר די והותר ממלחמתך נגד הגאב"ד דירושלים מהרי"ט ווייס שליט"א, ונגד אתרא קדישא, ומלחמתך נגד סאטמאר, ועוד ועוד, הנח לנו.
היהדות החרדית בגולדס גרין.

הזהרו מן הצבועים
זה שנים רבות שמרן רבינו הגדול ראש הישיבה הגרמ"ד הלוי שליט"א צווח ומזהיר להתרחק מאותו האיש רע מעללים שקרן וצבוע אשר מאז דרכו לרמות ולשקר, בליצנות ורכילות, כשהוא מעמיד פנים ובלבו פנימה הוא רק רע כל היום, שמו ישעי' שלזינגר שלמד בישיבתנו הק' בצעירותו, ורוממות כבוד מרן ראש הישבה שליט"א בגרונו וחרב פיפיות בלשונו כשהוא מלעיג ומבזה את כבוד רבינו הגאון הגדול שליט"א בתעלוליו הרעים.
על כן הננו להודיע בצער רב שהאיש הזה אינו קשור כלל וכלל לבית בריסק, וכל מה שהוא אומר בשם בריסק הרי הוא שקר גס, כמו שאר דבריו ואין לסמוך עליו כלל, כי כך דרכו מימים ימימה להפוך דברי אלוקים לדברי הבל כרצונו ותאותו.
ואף אביו ראש הישיבה הגאון הגדול רבי אליקים שליט"א שבע מרורים משקריו וכזביו והעמדת פנים שלו, וכבר זרקו מביתו לאחרונה בעת שנתגלה לו מקצת מדרכיו המקולקלים שאמר דברים שלא אמר מעולם בשמו.
בני תורה היקרים התרחקו מאהלי רשע!
תלמידי מרן הגרמ"ד שליט"א
בארה"ק ובלונדון

אנשי הרב הלפרין מכים בחזרה ושואלים מי אתה ראביי בערי קנאפלער?

הוא נמנה על הלוחמים הגדולים בר' חיים הלפרין, והצד של הלפרין החליט להסיר את הכפפות ולהכות בכל מי שמכה בהם, והנה לכם מכתב שהתפרסם היום על הרב בערי קנאפלער שהוא מראשי הלוחמים בר' חיים הלפרין


מה הם כונותיו האמיתיות של הרב בערי קנאפלער

כבר כמה חדשים שאנו שומעים את קולו של הרב בערי קנאפלער שמאיים על כל היהדות של עירנו גולדס גרין. ואכן כולנו חששנו לדבריו, ובפרט חששנו לגורל היהדות בעירנו ולגורל צאצאינו היקרים שלא יהיו נתונים למשיסה.
אמנם כל שעובר הזמן, ואנו מתבוננים יותר ויותר בדרכיו ובמהלכים שהוביל, אנו מגיעים למסקנא אחת ויחידה, אין כאן אלא קנאה ושנאה הממונעת מיצרים אפלים של משבר וכשלון גדול.
לצורך הבהרת הדברים אנו צריכים לחזור לכמה שנים, ולגלות קצת מההיסטורי' שלו.
הנ"ל לא הצליח בחיים הפרטיים, וגם לא בחיים הצבוריים.
בחיים הפרטיים, הרי כל צאצאיו אינם גרים לידו, ללא יוצא מן הכלל, וכל אחד מחפש תירוץ אחר, אבל התשובה היוצאת מפי כולם, "ווייל עס איז שווער". ודל"ב.
בחיים הצבוריים, הוא לא הצליח בישיבת לב שמחה דחסידי גור בסטעמפארד הילל, הוא לא הצליח בישיבת חיי עולם שהוא היה ממקימיו. הוא לא הצליח בבית מדרשו סיני.
הוא נע ונד בין מוצאו לבין עתידו, שלא כמו אחיו הג"ר גבריאל שהצליח בישיבתו הגדולה, ולא כמו אחיו הג"ר שמעון שמצליח, אלא כולו אכול שנאה עצמית ויאוש.
בתחילת הפרשה חשבנו שכונתו לשם שמים כי הוא ירא וחרד, אבל נזכרנו שלא שמענו אף פעם שימחה נגד מיקסט סווימינג, ולא שמענוהו מוחה נגד האינטערנעט הפרוץ, גם לא שמענו שהוא מוחה או נמנע מלהשתתף בשמחות מעורבות ללא מחיצה כשירה, או מוחה נגד הנותנים שלום לאשה ביד וכדו', ופתאום כאן אנו שומעים את קולו, נגד דעתו של הראב"ד הגאון רבי חנוך שליט"א שעשה כמה תנאים וכשנתקבלו התנאים נחה דעתו, אבל הוא לא נח ולא שקט עד שהרעיש את כל העולם לחלל ש"ש רח"ל.
היה לא תהיה
עירינו גולדס גרין פינת יקרת ובני התורה שבה לא יתנו ידם למעל הזה, אנחנו כבר למדנו בארץ ישראל ומכירים את דרכם של גדולי ישראל בארה"ק ורבותינו גדולי ראשי הישיבות בכל מערכותיהם לא עירבו נגיעות וחשבונות פרטיים במערכה. ואם מערבים כאן נגיעות וחשבונות, אנחנו לא נתמוך בזה אלא נתנגד בזה בכל אופן.
בני תורה הכואבים