דפים

יום שלישי, 20 בנובמבר 2012

מכתבו של מנדליסט המסביר את המצב בויזניץ ביחסים שבין ר' מנדלי ור' ישראל מי ויתר למי ומי הוא באמת עושה השלום בויזניץ?

לקראת נסיעתו של ר' מנדלי לארצות הברית לערוך את המגבית שלו, שיגרו חסידיו מכתבים לחזק את החסידים בארצות הברית, ובין היתר מצאנו מכתב מאוד מעניין ששלח חסיד של ר' מנדלי לחסיד אחר בניו יורק אשר בו הוא מסביר לו את המצב ביחסים שבין ר' מנדלי ור' ישראל ומוכיח כי מי שהביא לשלום בויזניץ היה רק ר' מנדלי, הוא זה שויתר על הכל למען השלום, הוא העדיף לוותר על עשרות מיליונים ששייכים לו על פי הלכה ועל פי חוק למען השלום בויזניץ

במכתב זה הוא גם בא חשבון על התנהגות ר' ישראל, במיוחד בכך שר' מנדלי שולח את בנו להשתתף בטיש של ר' ישראל ואילו ר' ישראל מעולם לא שלח את בניו להשתתף בטיש של ר' מנדלי

המכתב הוא מאוד עסיסי וחשוב לקרוא אותו, ולכן אני מביא לכם את המכתב בגודל מקורי

לראות את המכתב בגודל מקורי כנסו כאן: http://bektzara.blogspot.com/2012/11/blog-post_2930.html

9 תגובות:

  1. אדם שצריך להסביר את המצב שלו,
    הוא לא במצב טוב,
    ואין ספק למי שמכיר את אישיותו של ר"מנדל
    שאם היה לו ספק שיקבל משהו הוא היה נלחם עד הסוף,
    להסביר זה שטיות.
    באו נראה שר"מנדל שלט היה דם ואש
    כשר"ישראל שולט הכול רגוע
    אז צריך להסביר משהו?

    השבמחק
  2. איך ווייס אלעס איך האב אלעס מיטגהעלטן, אגב, זה האיות הנכון. כשם שלא ידעת איך מאייתים, כך לא הבנת את כוונתו הקדושה והטהורה של כ"ק מרן האדמו"ר זצוק״להה, או ששיבשת בכוונה את דבר קדשו כשם שהאדמור מסיניבר ויזניץ שליטא שיבש את דבריו בחיים חיותו

    השבמחק
  3. רבויסיי שוב מוכח שאדמור"ות זה עניין של כסף - תראו כמה כסף נשפך פה - מיליונים. מאיפה לאדמו"רים כל כך הרבה כסף ועוד ברכוש ששייך להם ? הרי הם הגיעו לכאן אחרי השואה ללא כלום ? ובכן הכייסף ייענה את הכל , הכל כסף הכל ביזנס לא קדושה ולא אמונה ולא בטיח.
    תפקחו עיניים
    חסיד שויטה

    השבמחק
  4. ס'איז מיר בלתי שום ספק, בספק ספיקא אפילו בכלשהוא, רבי משה'לע וויזשניצער האט פיינטגעהאט זיין זוהן שרולצי בתכלית השנאה, ער האט פאר קיין שום געלט אין דער וועלט געוואלט וויסען אז ער פארמאגט דעם זוהן. נישט געקומען, נישט זיך משתתף געוועהן, און נישט געוואלט וויסען פון זיינע שמחות חתונה'ס, ברית'ן, בר מצוה, ועוד ועוד. וויפיל ראש השנה'ס און כל נדרי'ס, וויפיל כפרות, תשליך, און נעילה'ס, זענען פארביי, אבער דער טאטע האט ניט אמאהל אראפ געלאזט א טרער, דער הארטע הארץ, דער קאלט בלוטיגע נשמה, האט כופר געוועהן אין דעם "כרחם אב על בנים". ווען דער רבי משה'לע האט שוין פון לךאנג נישט געוויסט וואס טוט זיך, האט ער געקענט קושן און קושן דעם מענטש וואס שטייט אקעגן איבער איהם, רבי משה'לע האט איהם געקישן און געקושן, אויף הענט און אויף דער פנים, אבל מעולם לא עלתה על דעתו אז ער קושט זיין שרולטשע.

    וויזשניץ, דער מאמארוש בוקעווינע בהמהות, עולם גולם, מ'קען מיט זיי טוהן וואס מ'וויל נאר, דרייען און דרייען ווי באנדליך אין א טשאלענט טאפ, קודם שרייט מען שרולצי צדיק שרולצי צדיק, אלע בהמות שאקעלן מיט דעם קאפ, עטליכער יאר שפעטער "שרולצי שייגעץ שרולצי שייגעץ", אל בהמות שאקלען מיט יא שרולצי צדיק. עטליכע יאר שפעטער אלע בהמות אינאיינעם שאקעלען מיט "מענדל צדיק מענדל צדיק", נאך אפאר גייט אדורך "שרולצי צדיק שרולצי צדיק", עטליכע גייט אדורך מענדל רשע מענדל רשע", די בהמות בצורת חסידים זענען מסכים ווי אזוי מ'זאל נישט דרייען מיט זיי, זיי האבען נישט קיין אייגענע טאלאנט פון מחשבה, טראכטן אביסל, אין דא האט רבי משה יהושע אויס געהויכעט זיין נשמה.

    דער גאנצע 'חובת הלבבות' איז געוועהן ביי איהם ווי א נזיד עדשים, אז א טאטע, וואס דארף לכאורה זיין א וועג ווייזער, זאל זיך אויפירען מיט נידריגע התנהגות, אלעס ביים איהם איז געוועהן "מיך, מיך אין נאכאמאהל מיך".

    שרולצי ליידט ביז עד היום הזה אויף די נערווען, גוט צורידערט אין משוגע, דאס קען יעדער איינער זעהן, גיי נאר צו א טיש זיינער, הער ווי אזוי ער רעדט, כל שכן ווען ער זינגט, ה' ישמרנו דאס אויס צוהערען. דאס קומט פון אכצען יאר וואס זיין שלעכטע טאטע'ס האראוואניע, וואס אזוי קאלט בלוטיג ארויס געווארפען א אייגען קינד פון הויז. (די רעבציען... דעם גירסא קענסטו פארקויפען צו די אויבערדערמאנטע בהמות בצורת חסידים).

    די מענטשען (העומדים בראש) האלטן פון שרולצי ווי פון דער פאריאריגע שניי, זיי האבן א שנאה מוחלטת צו מענדל, אין טאקע וועגן דעם האבען זיי געברענגט אין אוועק געשטעלט שרולצע אז זיין טאטע זאל איהם קושען בייטאג אין קושן ביינאכט, זאגעניק פאר די קעלבליך "קוקט ווי שטארק דער הייליגע רבי האט איהם ליעב..." אין לך ליצנות גדול מזה.

    איך בין נישט באקאנט איבער די צוואה, אין אויך נישט איבער דער בריעוו, אבער אזוי פיל ווייס איך אז אנשי שרולצי זענען נישט אינטרעסירט אין קיין שלום, אזוי ווילן פשוט נעמען דעם מענדל אין עוקר זיין מן השורש - יבא היום, דער טאג גייט נאך קומען, ווען דער גאנצע 'שלום' גייט קראכען, וועט עטץ אלע זיין דער צוזאמפאל אין קראך וועט קומען אדאנק דעם צד פון שרולצי.

    השבמחק
    תשובות
    1. איך וויהל נישט נוצן די צינאמען וואס די האסט גענוצט, ווייל דאס איז נישט די התנהגות געווען פון ר׳ שלמניו באבובער זצל, אזוי צו מחרחר ריב זיין און מחלוקת און זיך אריינמישן אין א מחלוקת פון א צווייטען

      ולגופא דעובדות

      פון ליינען דיין ארטיקל זעהט מען אז איהר זענט נישט באקאנט מיט וואס איז פארגעגאנגן אין ויזניץ די אלע יאהרן.

      צו די ערשטן טענה וואס איהר זאגט וויל איך זאגן אין קורצן אז מען האט קיינמאל נישט געהערט פון כק מרן אדמור זצוקללהה א שלעכט ווארט אויף ר שרולצע
      2 פאר די גאליציאנע תמימים וויל איך זאגן אז ווייטער ווייסט איהר נישט וואס איז פאר געגאנגן אין ויזניץ רובו פון די עולם האבן זיך קיינמאל נישט אונטערגעבויגן אונטער מענדלע

      3 אלע ווייסן אז כק מרן אדמור זצוקללהה איז געווען כל ימיו בלתי לה לבדו אן קיין שום תנועה שלא לרצונו יתברך שמו און אויב די האלטס נישט אזוי ווייסט איהר וויטער נישט וואס טוהט זיך אין ויזניץ

      4 לגבי די השפעה אויף מרן אדמור שליטא וויל איך זאגן אז ווער סהאט געקענט די מעטש פאר די אכצן יאהר און נאך די אכצן יאהר זעט אז סהאט געהאט נאר א השפעה לטובה והדברים עמוקים ורחבים מני און איך ווייס אויב שכלך הקצר קען פארשטיין וואס איך דארף דא שרייבן וד״ל

      5 פון די טענה זעהט מען ווייטער אז איהר ווייסט נישט וואס טוהט זיך אין ויזניץ כהיום הזה אגב עס איז סותר דיין טענה 2 . אין ויזניץ זעהט מען אזאך וואס מען זעהט נישט אין קיין איין פלאץ אז אפילו די גבאים און משמשים בקודש זענען שטארקע חסידים
      פון רבי שליטא

      6 איך ווייס אז דאס וואלט איהר געוואלט אבער מרן אדמור שליטא טוהט בפועל וואס זיין זיידע נאך וועם ער הייסט אגב אויך א ״באקאבינע בהמה״ עפ״ל די הייליגער אהבת ישראל זצוקללהה האט געדארשנט אז איך האב ליב מיין שונא ביז ער האט מיך צוריק ליב

      וע״ז באעה״ח
      א מארמארעשע בהמה

      מחק
  5. אין די אייליקע תורה הקדושה שטייט לא יוכל לבכר את וכו' כי את בן...יכיר לו משפט הבכורה, נו את דברי מי שומעים ...כמובן את דברי האייליקערס הני בריוני רח"ל

    השבמחק
  6. לי הכסף ולי הזהב21 בנובמבר 2012 בשעה 17:09

    באבוב,
    מהר"ש מבאבוב ששים שנה על אדמות אמעריקא, תבע ותבע הכל למען שלום עם הזולת, זה היה כל מגמתו ואיות נפשו, כי זה חלקי מכל עמלי הכל למען השלום והאחדות.

    בסופו של דבר מה הוי?
    ברגע שסגר עיניו, הכל יצא מחלון מרגע אחת, אין זכלל כלל וכלל מתורתו 'תורת השלום', שנאה מוחלטת נעשית לשם דבר, וטענתי בעיקר על הבן (48), כי הרי הוא עכ"פ צריך לחקות וללכת בדרכי אביו, ודייקא הוא הפך להיות שר הצבא במחלוקת העזה והקשה בבאבוב, ואי אפשר לו לוותר אפםילו על אפס.

    פני הדור כפני הכלב,

    לגבי החובת הלבבות בוויזניץ, האדמו"ר לא למד "קשוט עצמך ואחר כך קשוט אחרים", לחסידיו רצה שהם ילמדו 'חובת הלבבות' ויתנגו על פיה, והוא עצמו התנהג באכזריות עצומה כלפי בנו דמו ונפשו.

    עולם הפוך ראיתי.

    השבמחק
  7. לכל המתעניינים מה שקורה בויזניץ

    השבמחק
  8. בויזניץ אצל רבנו רבי ישראל מדברים רק על שלום ועוד פעם שלום ועוד פעם שלום . כך שכל החסידים משתי החצרות מתווכחים מי עושה יותר שלום ומי ויתר יותר למען השלום ולכן האהדה שרבנו רבי ישראל זוכה בכל העולם היא בזכות השלום . וטוב שחסידי הרה"צ רבי מענדיל כותבים שרבם וויתר למען השלום אכן זה הכוונה . שלום .

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.