דפים

יום ראשון, 21 באוקטובר 2012

מערכה על קדושה ואידישקייט או על נדל"ן? - לשם מה גור מבזה את עצמה?

הפלא הגדול הוא על ראשי גור, מתקרבים לבחירות וכל מערכה כזו לא עושה טובה לענין, בבתי ורשא גרים היום שונאי גור וכל התגרות כזו מרחיקה אותם עוד יותר מלרצות להצביע בעד רשימה שמי מחסידי גור משובץ שם

אז קודם קצת שכל. שלמה המלך לימד אותנו בקהלת שלכל עת, גם אם נניח שהם עושים מה שעושים ולדעתם בצדק, ה'עת' הוא הדבר החשוב ביותר, והאם עתה הוא הזמן למערכות כאלו?

פלא גדול עליהם

ועתה לחלק השני, כל המאבק הזה בבתי ורשא, על מה המאבק, על קדושה, טהרה, אידישקייט, פרישות? בהחלט שלא. מדובר במאבק על נדל"ן

מאבק כזה הוא לגיטימי בהחלט, אבל זה היה טוב אם השם של 'גור' לא היה מעורב כאן. ברגע שהפכו את המאבק ל'חסידי' הרסו את החסידות עליהם בנו את חסידות גור

כאן אספר לכם, שכאשר הגיעו אנשי גור לארץ ישראל והשתלבו באגודת ישראל המקומית שהוקמה בישראל לפני שגור הגיעו, נוצרו 'סיעות', וראשי גור דאז שהיו חכמים, אסרו להשתמש בשם 'גור', וקבעו אז את השם ל'סיעה הפולנית', ומאוחר יותר קבעו את השם 'הסיעה המרכזית', הם נזהרו שלא יזכירו את השם 'גור' מפני שפוליטיקה וחסידות הם תרתי דסתרי

במאבק בבתי ורשא בעייתה של גור, שהם שכחו מן היסוד הזה, ומלכלכים את עצמם בחינם. בשורות אלו אני לא עוסק במי שצודק במאבק ההוא. נקבל כאן שגור צודקת. אבל האם שוה להם מאבק כזה בשביל ללכלך קהילה כל כך גדולה ומפוארת?

12 תגובות:

  1. אפשר לדעת כבר לאן אתה חותר?
    במקוה נייעס מדברים שכבר סוכם
    על 1/2 מליון דולר דמי לא יחרץ
    ושאולזון רוצה יותר...

    השבמחק
    תשובות
    1. חחח חצי מליון $ דמי לא יחרץ, ברבע מהסכום הזה אתה שוכר מאפיה מקומית שתשתיק אותו לאיזה 40 שנה

      מחק
    2. ישראל אקרמן, ישראל שטול, יצחק משה גוטרמן21 באוקטובר 2012 בשעה 13:18

      רוצחים, נקווה שזמנכם תם.

      תפנימו. אנו מתפללים ומקווים. החינוך ל"ידים ידי עשיו - על חרבך תחיה" שלכם, יתחלפו בקרוב ב"קול קול יעקב" [לא רק השם, אלא ש"עביד עובדא דיעקב"...].

      "הרנינו גוים עמו כי דם עבדיו יקום, ונקם ישיב לצריו" [רק בידי שמים כמובן. הלא אנו לא כמוכם].

      מחק
  2. כיום, גור היא החסידות הכי גדולה, ולכן מגיע לה רוב הדירות בבתי ורשא!

    השבמחק
    תשובות
    1. א. רוב, אבל לא הכל. והחלוקה צריכה להיות "שקופה" עם נציגים לעוד מחנות [קהילת סטריקוב, ביאלא, אמשינוב, אלכסנדר, המונים יחד כ-אלף משפחות.

      ב. כמעט לכל הדעות - וכך נהוג ב"כוללים" האחרים, ש"כולל פולין" שייך לא לקהילות הפולניות, אלא רק ליוצאי פולין, ואז אין לגור כלל רוב שם, רק כל חרדי שזקניו יוצא פולין - כאלו שכיום ליטאים ושאר חסידויות.

      מחק
  3. חברים,

    שימי לב, מאז הסיפור המגוחך עם הצוואה ביום חמישי חיים חיים העלה 16 פןסטים ועכשיו גם הוציא את הסיפור הישן בבתי וורשא

    והשאלה למה?

    לדעתי, חיים תפס שמישהו סיבך אותו באיפורציה הזוי
    אז מה לעשות? להודות שנפל בפח - חלילה !!
    להשאיר את המצב כפי שהוא - גם לא

    אז הוא כאן בפוסטים שונים ומשונים בתקווה שנשכח

    השבמחק
    תשובות
    1. חיים כתב במהירות שתי תגובות אחרי שלא יראו את האמת הכואבת

      מחק
  4. אדיוט.
    זה סכסוך בין הסיקריקים לבין יהודי ספרדי שפתח חנות למוצרים חד פעמיים (הפוגמים כידוע בקדושה...).
    מה זה קשור לגור?!

    השבמחק
  5. הן המה במנואפים הכי הגדולה, תשעה קבין זנות ירדו לעולם תשעה נטלו ערביים,
    אצל החסידות של היום 'גור' נטלו תשעה קבין של פרישות וקדושות, ולכך אצלם ההיפוך מזה, בזנות ממש, כי יש כמה מהם המתביישים מאשתם ולהכי צריך לחפש ה'טוב' אצל הזולת...

    השבמחק
  6. תיקון טעות: "הרסו את היסודות" ולא "את החסידות"

    השבמחק
  7. הרב יוסף קןרניק22 באוקטובר 2012 בשעה 10:52

    הנני מחזק בזה את ידיך ידידי היקר הרב שאולזון שליט״א ומבקש, בכל לשון של בקשה, לא להתפתות לפיתויי מצלצילין ולהמשיך בעבודת הקודש במלוא העוז והעזות דקדושה לפרסם את האמת ונזכה במהרה לומלאה הארץ דעה את השם כמים לים מכסים

    השבמחק
  8. הרב שלמה אירנשטיין, הרב אליעזר ניימן, הרב אברהם גוטסמן22 באוקטובר 2012 בשעה 18:43

    אני דווקא מסרב לחזק את הרב חיים שאולזון, כי כפי שאנו מחנכים את הדור, הוא צריך להבין שיש זמנים שמותר להכפיש שמו של רבי בגור מעל דפי עיתון ובכל מקום אחר, אבל יש זמנים - כשהרבי הוא מי שמשה אושרי או יענקל קמינר ונחום רוטשטיין ומשפחת שווירץ [אחד מהם שבהיותו איש צוות בישל"ץ העיר לבחורים שלומדים פני מנחם ודיבר נגדו] וקופרברג ופזניצבסקי מחליטים, אז אסור בתכלית האיסור. ברור ?

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.