שאלה לא קלה כלל, כאשר הרופא אומר כך והרב אומר אחרת למי לשמוע? הנה המקרה הזה, הרופא אמר מראש מה שיקרה הרב אמר שלא להתייחס לרופא. כמובן שבמקרה הזה קיימת גם שאלה הלכתית אם מותר לבצע הפלה במצב הזה, לי נראה שלא היתה ברירה להורים מפני שהפלה אסורה גם במקרה כזה, אם כי איני בטוח שלא ימצאו רבנים שכאשר המצב הזה ברור ללא כל ספק שאולי יתירו, לא נכנסתי לעומקם של דברים כאן, והנושא הזה צריך בירור אצל פוסקי הלכה
אבל שוב, כשאתה יודע כי זה המצב, מה עושים, והאם מותר לברר לפני כן ולעשות למניעת מצבים כאלו? נמצא שישנם מי שלא יתחתנו בטרם שלא עשו בדיקה ב'דור ישרים' או ארגונים דומים, וישנם מי שאוסרים זאת בתכלית. לדוגמה בסקווירא שמעתי ששם אוסרים את הבדיקות הללו מתחתנים ולוקחים סיכון. האמת היא כי בעבר זה היה כך עד שהקימו בעשרות השנים האחרונות את הארגונים האלו, לא עשו בדיקות כאלו
לדעתי חשוב מאוד להחדיר את המודעות של הבדיקות האלו בשביל למנוע מצב כזה, אבל זה יכול לקרות גם אצל מי שבדקו ולכאורה הכל נראה בסדר, והמציאות תוכיח, ושוב נשאלת השאלה מה עושים, צריך כאן להכריע בין לסבול כל החיים, או למנוע זאת בזמן, אם כי שוב אם חלילה יש כאן שאלה של רצח לכאורה אין ברירה וצריך לקבל את הדין
ומדוע אני כותב שורות אלו, אני רוצה להעלות כאן שאלה אחרת ומעניינת, אם נניח שהרופא מחליט שהוא מבצע את ההפלה מבלי שהאשה מודעת למה שהוא עושה, הוא מזמין אותה לטיפול ודואג לכך, האם גם אז זה אסור או שזה נעשה ורק לאחר מעשה ידעו וכך התחמקו מאיסור
הרופא עצמו לא דואג לאיסור הזה, מפני שהוא עושה זאת יום יום אפילו אצל מי שיכולים להיות ילדים בריאים, מספר ההפלות בימינו הוא של אלפים, בעולם זה הפך להיות דבר יומיומי, מה קורה במצב כזה, האם נבא בטענות לרופא על שעשה זאת, או שיודו לו?
אבל שוב, כשאתה יודע כי זה המצב, מה עושים, והאם מותר לברר לפני כן ולעשות למניעת מצבים כאלו? נמצא שישנם מי שלא יתחתנו בטרם שלא עשו בדיקה ב'דור ישרים' או ארגונים דומים, וישנם מי שאוסרים זאת בתכלית. לדוגמה בסקווירא שמעתי ששם אוסרים את הבדיקות הללו מתחתנים ולוקחים סיכון. האמת היא כי בעבר זה היה כך עד שהקימו בעשרות השנים האחרונות את הארגונים האלו, לא עשו בדיקות כאלו
לדעתי חשוב מאוד להחדיר את המודעות של הבדיקות האלו בשביל למנוע מצב כזה, אבל זה יכול לקרות גם אצל מי שבדקו ולכאורה הכל נראה בסדר, והמציאות תוכיח, ושוב נשאלת השאלה מה עושים, צריך כאן להכריע בין לסבול כל החיים, או למנוע זאת בזמן, אם כי שוב אם חלילה יש כאן שאלה של רצח לכאורה אין ברירה וצריך לקבל את הדין
ומדוע אני כותב שורות אלו, אני רוצה להעלות כאן שאלה אחרת ומעניינת, אם נניח שהרופא מחליט שהוא מבצע את ההפלה מבלי שהאשה מודעת למה שהוא עושה, הוא מזמין אותה לטיפול ודואג לכך, האם גם אז זה אסור או שזה נעשה ורק לאחר מעשה ידעו וכך התחמקו מאיסור
הרופא עצמו לא דואג לאיסור הזה, מפני שהוא עושה זאת יום יום אפילו אצל מי שיכולים להיות ילדים בריאים, מספר ההפלות בימינו הוא של אלפים, בעולם זה הפך להיות דבר יומיומי, מה קורה במצב כזה, האם נבא בטענות לרופא על שעשה זאת, או שיודו לו?
החלקת לגמרי.
השבמחק"השאלות" שאתה מציג בנושאים כ"כ חמורים הם מזעזעים ממש. גם לאביך היית מסכים "המתת חסד" תוכ"ד קריצה מצידך כאילו אתה לא רואה. בדינים של רודף שמותר להציל את הנרדף בנפשו של הרודף - וזהו דינו של הרופא הרוצח בזמן שהוא מבצע או רוצה לבצע הפלה. מוטב היה למחוק את הכתבה ולא להכניס לבני ישראל רעיונות הזויים שכאלו.
תודה ובהצלחה.
כתבתי שצריכים לשאול פוסקי הלכה, הסיבה שכתבתי מפני שאני מכיר יהודים חרדים שמתמודדים עם הבעיה, הרופא אומר להם שזה המצב והם לא יודעים איך להתמודד עם זה
מחקשלום לשאולזון ולקוראיו.
מחקנראה לי שיש כאן עיוות בהצגת המקרה.
האם הזוג באו לרב ואמרו לו ברורות: 'יש לאשה התקן ברחם, והיא נכנסה למרות זאת להריון'?
במקרה כזה, קשה להאמין שרב היה מורה להמשיך את ההריון. למי שלא יודע, ההתקן הוא פיסת מתכת די גדולה שתקועה בתוך הרחם! איך אפשר לחשוב שיכול להיוולד תינוק בריא עם כזה דבר?
רק מה, כנראה הגיע הזוג לרב וגמגם בביישנות: 'הרב, עשינו מניעה ולמרות זאת נוצר הריון, האם להפילו?'
וכמובן שהרב, לפי מה שהונח לפניו, אמר 'לא!'
בקיצור, כשאתם הולכים לשאול רב, ספרו לו ה---כ---ל אבל הכל, ולא חצאי דברים, ואז תקבלו תשובות מתאימות יותר.